Rozrząd ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lupo4801
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:39
Lokalizacja: ROW

Rozrząd ALH

Post autor: lupo4801 » pn maja 26, 2008 20:48

Witam wszystkich, po sprowadzeniu wymiana kompletnego rozrządu bez trzpieni, blokad, zdejmowania pokrywy zaworów.
Zrobiłem znaki flamastrem Obrazek
wał rozrządu i pompa tu trochę gorzej bo zrobiłem prostą linię: koło pasowe, obudowa, pompa wtr. na dłuższym odcinku trudniej o pomyłkę. Obrazek
wał oczywiście na znakach obudowa sprzęgła GNP. Po zdemontowaniu paska tylko pompa uciekła o jeden ząb w lewo(działanie sprężyny) opór, przy montażu trzeba było to uwzględnić i lekko pomóc kluczem i tyle. Wiadomo dwa obroty wałem i znaki OK.
Pewnie ciekawość czy odpalił, oczywiście. Mierzyłem Vag-iem kąt przed 36 stopni po 38 st. dziś korekta na 52 narazie zostawie, pojeżdze, ciężko trafić ale dopracuje.
Obrazek Obrazek

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » pn maja 26, 2008 22:05

lupo4801 ALH to chyba ten sam rozrzad co AGR

jakich zamienników użyłeś??

a nie odpala ci dlugo na rozgrzanym silniku przy tym kacie wtrysku?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

Awatar użytkownika
lupo4801
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:39
Lokalizacja: ROW

Post autor: lupo4801 » pn maja 26, 2008 22:12

bora gdz pisze:lupo4801 ALH to chyba ten sam rozrzad co AGR

jakich zamienników użyłeś??

a nie odpala ci dlugo na rozgrzanym silniku przy tym kacie wtrysku?
Pasek conti, pompa roll..., napinacz też, rolki jakieś Japan.
Jutro spr. jak pali, rano miał problemy przy kącie 38 ciepły OK.
Dziś nowy kąt 52 spraw. jutro 5.30.



Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » wt maja 27, 2008 21:18

i co jak zapalil na nowym kącie?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

Awatar użytkownika
lupo4801
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:39
Lokalizacja: ROW

Post autor: lupo4801 » wt maja 27, 2008 22:20

bora gdz pisze:i co jak zapalil na nowym kącie?
Zimny i ciepły OK. Mniej smrodu po odpaleniu tzn. niebiańskiego dymu, dużo elastyczniejszy, żywszy.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 22:23 przez lupo4801, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » wt sty 06, 2009 18:52

Odgrzeje kotleta, mam AGR'a pewnie to samo co alh i mam zamiar sam zmienic rozrzad, tak na znaki tez widze mozna, ale mam pytanie, mowisz ze ucieklo ci o jeden zab na pompie, ale wtryskowej ? po co obracales 2 razy walem ?



Awatar użytkownika
lupo4801
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:39
Lokalizacja: ROW

Post autor: lupo4801 » wt sty 06, 2009 19:17

Dwa razy wałem- aby sprawdzic czy nie ma kolizji (tłoki-zawory) bo może być za pużno.
Tak pompa wtryskowa, chyba opór sprężyny-sekcji cofną lekko kołem, bo ma wejść trzpień FI 6mm. ale nie wszedł. Przy zakładaniu paska pomoc kluczem chyba 22mm. wałek rozrządu pozostał nieruchomo. Napinacz wiadomo na znaki, obrót i tyle. Sama wymiana prosta tylko dojście utrudnione, demontaż poduchy, płynu wspomagania nie spuszczałem.
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 19:27 przez lupo4801, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » wt sty 06, 2009 19:27

CZyli po obrotach walem, kreski na kolach powinny nam sie zgadzac, tak ? A jak z napinaczem ? OD ktorego kola zaczac wkladac pasek ?



Awatar użytkownika
lupo4801
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:39
Lokalizacja: ROW

Post autor: lupo4801 » wt sty 06, 2009 19:30

kozak pisze:CZyli po obrotach walem, kreski na kolach powinny nam sie zgadzac, tak ? A jak z napinaczem ? OD ktorego kola zaczac wkladac pasek ?
Muszą się pokrywać, wał kończąc na pompie z kluczem.



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » sob lut 07, 2009 18:43

JEstem po wymianie rozrzadu w AGR'rze, znaki flamastrem, 3,5h roboty i skonczone. KAt wtrysku lekko mi sie przestawil i mam 70, auto odpala od strzalu na zimnym i cieplym. przestawiac kat czy zostawic tak jak jest ?



Awatar użytkownika
rolmik
naczelny rolnik
naczelny rolnik
Posty: 2637
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: rolmik » ndz lut 28, 2010 14:24

panowie odświeżę temat szykuje mi sie wymiana rozrządu (255kkm) i chce zapytać czy wymieniać też pompe wody ???
jak chce podnosić moc na ok 120-140km to potrzebuje mocniejszy pasek czy jak ???


były :D http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz lut 28, 2010 14:49

1.Zalecana jest wymiana pompy wody przy wymianie rozrządu.
2. Pasek możesz założyć taki sam jak masz lub wzmacniany np Gates XS lub inny- ważne aby trzymać się interwału wymiany i skracać go jeśli auto jeździ dużo po mieście lub gdy styl jazdy jest "dynamiczny" - pseudo sportowy.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 203 gości