Różnica Golf IV 1,9 TDI 90 a 110 KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pago85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw lut 05, 2009 10:16
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Różnica Golf IV 1,9 TDI 90 a 110 KM

Post autor: pago85 » czw lut 05, 2009 20:23

Planuje zakupić Golfa IV 1.9 TDI . Mam tylko mały dylemat. Nie wiem jaki wybrać 90 czy 110 KM. Te mocniejsze są trochę droższe. Czy ktoś mi morze wyjaśnić jaka jest różnica (przede wszystkim jeśli chodzi o budowę silnika) Czy 90 ma dożo gorsze osiągi. Czy się będzie dobrze zbierać. Jaka morze by różnica w spalaniu



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw lut 05, 2009 20:32

pago85, jesli chodzi o Golfa IV to 90 silnik ALH i AGR sa zdlawione wtryskami, poza tym AGR ma sprezarke bez zmiennej geometri a ALH i te 110 - ASV i AHF maja zmienna geometrie


mozesz wziaz ALH i zmienic wtryski i bedziesz mial 110 KM


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » czw lut 05, 2009 20:39

Ja bym radził kupić 110tkę.Może okazać się trochę droższy w zakupie,ale na dłuższą metę przy modach wyjdzie taniej.W spalaniu też nie ma wielkiej różnicy,a frajda z jazdy już większa.Turbina ,wtryski w 110tce spokojnie wystarczą na 140 koni,a z 90tki masz tylko 120.
Wybór należy do Ciebie.


AFN 165,5@380,8

seba899
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 28, 2007 22:56
Lokalizacja: Mazury

90 koni wystarczy

Post autor: seba899 » pt lut 06, 2009 10:10

Ja jeżdżę golfem III z silnikiem 90 koni i mogę stwierdzić że w zupełności wystarcza mocy, przy ruszaniu trzeba spokojnie manipulować gazem bo koła zrywają nawet na suchym asfalcie, ponadto spokojnie zadowala się 5,5 litra w mieście. Zwróć uwagę że turbiny w 110 konnych znacznie częściej sprawiają kłopoty. Wybór należy to Ciebie.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pt lut 06, 2009 10:32

Adamm pisze:mozesz wziaz ALH i zmienic wtryski i bedziesz mial 110 KM
za bardzo szastasz mocą ... nie bedzie takiego przyrostu po samych wtryskach



Awatar użytkownika
gregoryb1
vel Młody
vel Młody
Posty: 327
Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:43
Lokalizacja: Kościerzyna, pomorskie, GKS....
Kontakt:

Post autor: gregoryb1 » pt lut 06, 2009 11:48

Wszystko zalezy od tego do jakich celow kupujesz to autko czy ma ci słuzyc jako autko rodzinne , i do wozenia do pracy czy jako postrach na swiatłach i autko do szarzowania...
Ja osobiście mam 90 koni (wersja ALH) nasmigane 230 tysięcy bez problemu z silnikiem, zrobiłem tym autem w polsce 56 tysiecy i poza wymiana rozrzadu , i olejów , filtrow nic przy nim nie robiłem te 90 koni spokojnie wystarcza zeby uciec komus spod swiateł czy wyprzedzic bez strachu ze zabraknie mocy
Jesli kupujesz po to zeby cos przerabiac bawic sie w powiekszanie mocy to wez 110 koni i tak jak chłopaki mowia i bazuj na tym
najlepiej to przejedz sie oby dwoma jesli masz taka mozliwosc i sam zdecyduj ktory bardziej podchodzi
Pozdrawiam



Łukasz Kam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 16:02

Różnica Golf IV 1,9 TDI 90 a 110 KM

Post autor: Łukasz Kam » czw lis 01, 2012 10:01

Witam.
Podłącze się do tematu. Mam GIV 1.9 ALH po 2001r.
Czy 90 i 110 jeśli mam zmienna geometrię różnią się naprawdę tylko wtryskami ? Pompa jest taka sama ?

I druga sprawa. Mam zmienioną mapę sterownika podniesiona moc ok 20% czy jeśli teraz założę wtryski od 110km to nie będzie to miało wpływu na mapę czy trzeba wysłać do poprawki ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Różnica Golf IV 1,9 TDI 90 a 110 KM

Post autor: wesol » czw lis 01, 2012 10:24

90 kony ALH to ta sama konstrukcja jak te 110 konne AHF i ASV. Roznica w budowie to tylko te wtryski. Mapy w ECM sie neico roznia ale nie az tak mocno. Teoretycznie ALH ma bardziej agresywna mape jak ASV z racji iz mniejsze otworki na wtryskach powoduja ze z dlnych obrotów trzeba bylo mocno probowac podlewac by sie to auto akos odpychalo. Dlatego tez wymiana wtryskow na np 216 w ALH raczje powoduje juz lekko chmurke przy ruszaniu gdzie np ASV tez na 216 juz tej chmurki nie zostawi.
Korekta mapy napewno by sie przydala ale czy jest konieczna?? Moim zdaniem nie ma sensu. JAk wymienisz turbo na wieksze to bym wtedy robil korekte. Placic za korekre te 400 zl czy ile tam sie placi to mysle z esie nie oplaca bo zyskasz moze z 5 koni i na tym koniec.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Łukasz Kam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 16:02

Różnica Golf IV 1,9 TDI 90 a 110 KM

Post autor: Łukasz Kam » czw lis 01, 2012 12:24

Czyli mapy nie ma sensu ruszać przynajmniej na razie. Turbiny nie planuje ruszać w najbliższym czasie głównie z powodów finansowych.
Czytałem też o końcówkach 230 tylko pytanie czy przy oryginalnym turbo jest sens ??
I jak poznać czy pompa jest 10 czy 11mm ?
Czy pompy 11mm były montowane fabrycznie przy manualnych skrzyniach biegów ?
I jeszcze jedno pytanie czy jesli mam pompa 10mm to czy poradzi ona z wtryskami 216 lub 230 ?



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re:

Post autor: dominik7 » czw lis 01, 2012 12:43

leo... pisze:
Adamm pisze:mozesz wziaz ALH i zmienic wtryski i bedziesz mial 110 KM
za bardzo szastasz mocą ... nie bedzie takiego przyrostu po samych wtryskach
Kolega mi mówił ze założyli 216 do ALH i wyszło koło 140 KM, tyle że była chmurka o której wyżej pisano.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Różnica Golf IV 1,9 TDI 90 a 110 KM

Post autor: wesol » czw lis 01, 2012 13:05

bedzie bedzie moc. Zdrowy ALH ma dosc czesto okolo 98 koni a nawet sa egzęplarze gdzie bylo 102 konie. Wymiana wtryskowna 216 i masz okolice 120 koni jak nic. 140 bedzie po programie a nawet i pare koni wiecej. ALH ma na 216 bez programu za duzo koksu z dolu. Sam pomysl mniejsze otworki a cisnienia te same to mimo iz regulacja dawki na pompie jest poprzez przekrecanie tloczka ktory trafia na otworek i naciecie na tloczku ( ci co robierali pompy wtryskowe diesla wiedza oco chodzi) to zawsze cos tam troszke wiecej bedzie podlane z powodu mniejszego oporu na wtryskach. Zreszta bylo juz o tym na forum nie raz ze alh po zmianie na 216 ma lekkiego batorego a ASV juz nie. Mniej drastyczna zmiana.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 248 gości