Katalizator potrzebny czy nie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Katalizator potrzebny czy nie?
Jak w temacie, ale w kontekście spadku mocy auta. Objawia się to najczęściej przy około 120 km/h - jak dam mu gaz do dechy, to na płaskim nie przyspiesza, a pod górkę to nawet lekko zwolnić potrafi (1,9 TDI, 90 koni). Mechanik twierdzi, że to zniszczony katalizator (auto ma prawie 200 tys. na liczniku, 1998 rok). Do tego sugeruje, żeby nie wymieniać na nowy, "bo to praktycznie nie ma sensu", tylko jeździć bez katalizatora. Dla mnie sprawa jest przynajmniej dwuznaczna. Ale nie jestem mechanikiem i wolę o opinię zapytać kilku innych mądrzejszych od siebie.
Równocześnie byłem u elektryka, który podłączył moją golfinę do bosha. diagnoza wykazała błąd czujnika temperatury chłodziwa silnika. Elektryk twierdzi, że to maleństwo też może mieć wpływ na wspomniany problem z utratą mocy. Będę wdzięczny za opinie w kwestii katalizatora i odpowiedź na jedno pytanie: jaki kolor powinna mieć obwódka (taka nibyuszczelka) na wspomnianym czujniku do MK4 1,9TDI, 1998 rok??
Równocześnie byłem u elektryka, który podłączył moją golfinę do bosha. diagnoza wykazała błąd czujnika temperatury chłodziwa silnika. Elektryk twierdzi, że to maleństwo też może mieć wpływ na wspomniany problem z utratą mocy. Będę wdzięczny za opinie w kwestii katalizatora i odpowiedź na jedno pytanie: jaki kolor powinna mieć obwódka (taka nibyuszczelka) na wspomnianym czujniku do MK4 1,9TDI, 1998 rok??
love your enemies, do good, and lend, hoping for nothing in return
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Katalizator potrzebny czy nie?
dramat. umow sie z kims z forum na porzadna diagnostyke vagiem, a w międzyczasie wstukaj sobie notlaf, tryb awaryjny w szukajke i czytaj.bogdon pisze:najczęściej przy około 120 km/h - jak dam mu gaz do dechy, to na płaskim nie przyspiesza, a pod górkę to nawet lekko zwolnić potrafi (1,9 TDI, 90 koni).
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
PinkFloyd pisze:Kup kabel na allegro, my Ci powiemy jak zrobi logi dynamiczne a potem wyniki wkleisz tu na forum i bedzie wszystko jasnebogdon pisze:a macie kogoś sprawdzonego z okolic Bydgoszczy, kto robi takie srogie diagnozy??
na kabel fortunę wydam. wcześniej wolałbym wiedzieć, czy mechanik może mieć rację, czy wyniki VAGa mogą potwierdzić jego "diagnozę" i w końcu czy brak katalizatora ma negatywny wpływ na stan techniczny auta?
love your enemies, do good, and lend, hoping for nothing in return
Nie przesadzaj 55zł to nie majatek , ja ma taki jak na zdjeciu http://moto.allegro.pl/item548185373_va ... am_pl.html a dobry program moge wrzucic Ci na maila.
[ Dodano: Czw 05 Lut, 2009 ]
Jezeli zrobisz logi dynamiczne vagiem w czasie jazdy to bedzie wszytsko jasne co go boli, jak katalizator bedzie zapchany to turbina nie bedzie tłoczyc swoejgo zadanego cisnienia na niskich predkosciach obrotowych- wyjdzie to w czasie logu dynamicznego grupy 011- zobacz ze to proste http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462 na postoju podłaczanie kompa nie ma sensu.
[ Dodano: Czw 05 Lut, 2009 ]
Jezeli zrobisz logi dynamiczne vagiem w czasie jazdy to bedzie wszytsko jasne co go boli, jak katalizator bedzie zapchany to turbina nie bedzie tłoczyc swoejgo zadanego cisnienia na niskich predkosciach obrotowych- wyjdzie to w czasie logu dynamicznego grupy 011- zobacz ze to proste http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462 na postoju podłaczanie kompa nie ma sensu.
[ Dodano: Czw 05 Lut, 2009 ]
Jezeli zrobisz logi dynamiczne vagiem w czasie jazdy to bedzie wszytsko jasne co go boli, jak katalizator bedzie zapchany to turbina nie bedzie tłoczyc swoejgo zadanego cisnienia na niskich predkosciach obrotowych- wyjdzie to w czasie logu dynamicznego grupy 011- zobacz ze to proste http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462 na postoju podłaczanie kompa nie ma sensu.[/quote]
nie wiedziałem tego. pomyślę o kablu i odezwę się z logiem. dzięki
[ Dodano: 07 Lut 2009 14:22 ]
auto poszło w górę i okazało się ża cały układ wydechowy za katalizatorem jest zimny. kat przekłuty. stukaliśmy przy włączonym silniku i jak tylko się przebiliśmy, to włączyła się turbina (charakterystyczny gwizd). teraz auto zamiast 120 robi max 170km/h (1,9TDI 90KM, 98r. 200 tys. przebiegu). Mimo wszystko zamawiam kabel i soft z linka który wkleiliście w tym wątku. za tydzień zrobię log wkleję go na forum. dzięki
Jezeli zrobisz logi dynamiczne vagiem w czasie jazdy to bedzie wszytsko jasne co go boli, jak katalizator bedzie zapchany to turbina nie bedzie tłoczyc swoejgo zadanego cisnienia na niskich predkosciach obrotowych- wyjdzie to w czasie logu dynamicznego grupy 011- zobacz ze to proste http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462 na postoju podłaczanie kompa nie ma sensu.[/quote]
nie wiedziałem tego. pomyślę o kablu i odezwę się z logiem. dzięki
[ Dodano: 07 Lut 2009 14:22 ]
auto poszło w górę i okazało się ża cały układ wydechowy za katalizatorem jest zimny. kat przekłuty. stukaliśmy przy włączonym silniku i jak tylko się przebiliśmy, to włączyła się turbina (charakterystyczny gwizd). teraz auto zamiast 120 robi max 170km/h (1,9TDI 90KM, 98r. 200 tys. przebiegu). Mimo wszystko zamawiam kabel i soft z linka który wkleiliście w tym wątku. za tydzień zrobię log wkleję go na forum. dzięki
love your enemies, do good, and lend, hoping for nothing in return
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 137 gości