1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.
Witam Mam u siebie termostat, który w sumie trzyma 90 stp ale nie dokońca zamyka się jak jest zimny i zawsze jeździ troszkę otwarty, przez co długo dosyć się grzeje...
Chciałbym się dowiedzieć czy dużo roboty jest z wymianą termostatu? Co trzeba demontować i ile wszystko czasu zajmuje? Bo mam możliwość kupienia za 15 zł nowego Wahlera, więc jakbym dużo czasu i pracy nie potrzebował, to bym skusił się na wymianę
Aha i czy spuścić gdzieś troszkę płynu, żeby nie wylać nic niepotrzebnie po odkręceniu termostatu?
Chciałbym się dowiedzieć czy dużo roboty jest z wymianą termostatu? Co trzeba demontować i ile wszystko czasu zajmuje? Bo mam możliwość kupienia za 15 zł nowego Wahlera, więc jakbym dużo czasu i pracy nie potrzebował, to bym skusił się na wymianę
Aha i czy spuścić gdzieś troszkę płynu, żeby nie wylać nic niepotrzebnie po odkręceniu termostatu?
Sama wymiana termostatu nie jest skomplikowana. Musisz odkręcić zawór (takie plastikowe pokrętło) przy chłodnicy na samym dole, pamiętaj aby odkręcić korek na zbiorniku wyrównawczym, kolejny krok to zdjęcie przewodu z króćca przy chłodnicy oleju (w podstawie filtra oleju) i spuszczenie z niego resztek płynu chłodniczego. A do samego termostatu masz dojście za pomocą dwóch śrub typu „torx” wychodzi razem z plastikowym króćcem. Potem to już luz robisz wszystko w odwrotnej kolejności. Radzę przy okazji zmienić płyn na nowy. Układ odpowietrza się sam, ale po lekkiej i krótkiej przejażdżce należy skontrolować poziom i ewentualnie dolać do stanu. To właściwie tyle, życzę powodzenia i pozdrawiam
Na przyszłość radzę najpierw użyć opcji "szukaj"
pod tym linkiem jest bardzo dokładna foto porada radze przy okazji wymienić płyn
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
sam z tego korzystałem i udało się
pod tym linkiem jest bardzo dokładna foto porada radze przy okazji wymienić płyn
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
sam z tego korzystałem i udało się
Moja Lalka
viewtopic.php?f=91&t=457579&p=5511261#p5511261
V.A.G. PUŁTUSK I WYSZKÓW
viewtopic.php?f=45&t=364001&start=1246
viewtopic.php?f=91&t=457579&p=5511261#p5511261
V.A.G. PUŁTUSK I WYSZKÓW
viewtopic.php?f=45&t=364001&start=1246
niestety kolego, gdyby pytający miał wg. tej fotoporady szukać termostatu u siebie to pewnie zajęłoby mu to sporo czasu i niepotrzebnego demontażu osprzętu,PiotrTDI pisze:Na przyszłość radzę najpierw użyć opcji "szukaj"
pod tym linkiem jest bardzo dokładna foto porada radze przy okazji wymienić płyn
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
sam z tego korzystałem i udało się
w jego silniku termostat jest bezpośrednio pod pompą wtryskową i dostęp o wiele wygodniejszy.
Sztomel, dokładnie masz racje, przyznaje siedo błędu
Moja Lalka
viewtopic.php?f=91&t=457579&p=5511261#p5511261
V.A.G. PUŁTUSK I WYSZKÓW
viewtopic.php?f=45&t=364001&start=1246
viewtopic.php?f=91&t=457579&p=5511261#p5511261
V.A.G. PUŁTUSK I WYSZKÓW
viewtopic.php?f=45&t=364001&start=1246
Tu jest opis wymiany w MK IV TDI jest inaczej niz w MK III http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1730221, a tu podobny temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=193003&start=0 powymianie sprawdz tez podgrzewacze płynu czy sa sprawne tak samo jak ich przekaźniki.
Ostatnio zmieniony pt sty 30, 2009 10:53 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.
tak dobrze, tak samo jak jest tu na fotach http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1730221TDiesel pisze:Troszkę nie ciągłem dalej tematu...
Czyli użytkownik Gebi dobrze wytłumaczył jak w ALH wymienić termostat?
1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.
Cześć. Mam małe pytanko. Otóż podczas wymiany czujnika temperatury silnika ulało mi się trochę płynu więc dolałem do MAX i uruchomiłem silnik aby pochodził tak długo aż się wiatrak załączy. No i moje pytanie jest takie: czy to normalne w 1.9 TDI ALH że silnik przy temperaturze na dworze +6 stopni pracował 50 minut na biegu jałowym aż się włączył wiatrak? Dodam że już po około 35 minutach wskazówka pokazywała 90' ale wiatrak włączył się w 50 minucie pracy silnika a podczas normalnej jazdy (około 90 km/h; 5 bieg) z włączonym ogrzewaniem (pokrętło temp. na 3/4 i wiatrak na 1 biegu) wskazówka temperatury jest na 2 kreski przed 90'. Czy powinienem wymienić termostat czy może silnik jest jeszcze zapowietrzony (Po załączeniu wiatraków i późniejszym przejechaniu 15 kilometrów poziom płynu nie opadł)
66 KW ALH 1/2 MFA
1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.
hary71,
to, że silnik TDI bardzo wolno uzyskuje temperaturę roboczą podczas pracy na biegu jałowym i wolnych obrotach to zupełnie normalne. Ten silnik (w przeciwieństwie do silnika benzynowego) rozgrzewa się praktycznie tylko podczas jazdy. Jeśli zaś chodzi o nagrzewanie się silnika podczas jazdy to wszystko zależy od tego ile km przejechałeś zanim wskazówka osiągnęła wartość 2 kreski przed 90*C. Jeśli przed uzyskaniem temperatury roboczej silnika włączysz mu nawiew na 1 i ogrzewanie na 3/4 mocy to dłużej będzie się płyn chłodzący nagrzewał do temperatury roboczej niż gdybyś nie włączał dmuchawy ani ogrzewania wcale. Niestety nie napisałeś czy podczas normalnej jazdy na tym 5 biegu rozpoczynałeś jazdę na zupełnie zimnym silniku czy już częściowo rozgrzanym i jaka była temperatura wyjściowa zanim ruszyłeś. Układ chłodzenia silnika sam się odpowietrza jeśli jest drożny więc nie w tym problem. W Twoim przypadku aby stwierdzić czy coś jest z termostatem - musisz dokonać sprawdzenia wartości temperatur jakie silnik uzyskuje np. po przejechaniu 15 km w obecnych warunkach temperaturowych (czyli +6*C) z grupy 007 w 01 Engine (silnik) i od razu z grupy 003 w 17 Instruments (zegary) i te wartości porównać ze sobą (odchyłka wartości temperatur z tych grup przy sprawnych czujnikach G62 i G2 to tolerancja rzędu +/-5*C. Jeśli zaś wartości z tych czujników pokrywają się i mimo przejechania 15 km obydwa pokazują mniej niż 90*C np. grubo poniżej 80*C to termostat fiksuje i należy go wymienić. Dystans 15 km w obecnych temperaturach zewnętrznych jest wystarczający dla silnika TDI aby rozgrzał się do temperatury roboczej czyli 90*C.
to, że silnik TDI bardzo wolno uzyskuje temperaturę roboczą podczas pracy na biegu jałowym i wolnych obrotach to zupełnie normalne. Ten silnik (w przeciwieństwie do silnika benzynowego) rozgrzewa się praktycznie tylko podczas jazdy. Jeśli zaś chodzi o nagrzewanie się silnika podczas jazdy to wszystko zależy od tego ile km przejechałeś zanim wskazówka osiągnęła wartość 2 kreski przed 90*C. Jeśli przed uzyskaniem temperatury roboczej silnika włączysz mu nawiew na 1 i ogrzewanie na 3/4 mocy to dłużej będzie się płyn chłodzący nagrzewał do temperatury roboczej niż gdybyś nie włączał dmuchawy ani ogrzewania wcale. Niestety nie napisałeś czy podczas normalnej jazdy na tym 5 biegu rozpoczynałeś jazdę na zupełnie zimnym silniku czy już częściowo rozgrzanym i jaka była temperatura wyjściowa zanim ruszyłeś. Układ chłodzenia silnika sam się odpowietrza jeśli jest drożny więc nie w tym problem. W Twoim przypadku aby stwierdzić czy coś jest z termostatem - musisz dokonać sprawdzenia wartości temperatur jakie silnik uzyskuje np. po przejechaniu 15 km w obecnych warunkach temperaturowych (czyli +6*C) z grupy 007 w 01 Engine (silnik) i od razu z grupy 003 w 17 Instruments (zegary) i te wartości porównać ze sobą (odchyłka wartości temperatur z tych grup przy sprawnych czujnikach G62 i G2 to tolerancja rzędu +/-5*C. Jeśli zaś wartości z tych czujników pokrywają się i mimo przejechania 15 km obydwa pokazują mniej niż 90*C np. grubo poniżej 80*C to termostat fiksuje i należy go wymienić. Dystans 15 km w obecnych temperaturach zewnętrznych jest wystarczający dla silnika TDI aby rozgrzał się do temperatury roboczej czyli 90*C.
1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.
No więc kolego Sztomel pic polega na tym że jak rozgrzałem silnik do włączenia wiatraków to go wyłączyłem na jakieś 20 minut i po tym czasie uruchomiłem ponownie i puściłem się w trasę. Nie wiem jakie temperatury ten silnik osiągał wcześniej bo wskaźnik temperatury nie działał (dlatego wymieniłem czujnik - choć zrobiłem to bardziej z powodu trudności z uruchamianiem silnika w temp poniżej +10' ) No ale masz rację - będę musiał jechać na komputer. Może się okazać że to czujnik oszukuje.
Aha, dzisiaj zajrzałem pod maskę i poziom płynu trochę opadł - czyli się odpowietrzyło
Dzięki za odpowiedź.
Aha, dzisiaj zajrzałem pod maskę i poziom płynu trochę opadł - czyli się odpowietrzyło
Dzięki za odpowiedź.
66 KW ALH 1/2 MFA
1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.
Napiszę tak - aby wiatrak w TDI się włączył to trzeba naprawdę się postarać - a konkretnie - pałować ten silnik na obrotach. Moim gratem czyli Mk IV jeżdżę już 13 lat. Do lat 12 jego eksploatacji nie było momentu aby w tym silniku włączył się wentylator na chłodnicy (no może z dwa razy max w totalne upały na postoju), nawet w upalne dni w korkach. Zaczął się włączać często dopiero wtedy kiedy "Zabba" z CTR Tuning założył FMIC przed samą chłodnicą główną - grzeje mi się silnik i włącza wiatrak jak przez chwilę postoję na wolnych obrotach np. na skrzyżowaniu ulic przed światłami latem - FMIC jest bezpośrednio przed chłodnicą główną i przylega bezpośrednio do niej - w tym tkwi błąd. - Muszę wiosną przyszłego roku odstawić trochę chłodnicę i wiem, że się poprawi. Grunt to swobodniejszy przepływ powietrza pomiędzy FMIC'em a chłodnicą.
Zabba, jeśli to czytasz to faktycznie trzeba to poprawić bo wentylator włącza się co chwilę a już czuję, że sterownik wentylatora zaraz się wykrzaczy - znam to z przypadku kumpla, który miał z nim problem - dwu-kropkowy - bo taki sam mam.
Zabba, jeśli to czytasz to faktycznie trzeba to poprawić bo wentylator włącza się co chwilę a już czuję, że sterownik wentylatora zaraz się wykrzaczy - znam to z przypadku kumpla, który miał z nim problem - dwu-kropkowy - bo taki sam mam.
1.9 TDI ALH - wymiana termostatu.
To znowu ja Kupiłem termostat Wahler i przed montażem mam pytanie. Czy ta kropka widoczna na lewym górnym zdjęciu jest istotna w jakikolwiek sposób do montażu? Wygląda jakby była zrobiona celowo. I z innej bańki: w innym temacie "Vernet czy Wahler" jeden z kolegów zamieścił zdjęcie wahlera który nie za bardzo pasuje do zamontowania ale jak widać na moich zdjęciach mój Wahler jest odrobinę inny niż tamten więc może ta litera D w numerze jest istotna? Co o tym myślicie? Link do zdjęcia : " onclick="window.open(this.href);return false;
22-11-2014
Jestem już po wymianie termostatu. Naczytawszy się na forum o problemach z montażem Wahlera byłem pełen obaw ale okazało się że termostat pasował jak tatyne w mamyne Górna część termostatu jest w dużym stopniu nieistotna do montażu. W plastikowym króćcu są 2 takie jakby paluszki które teoretycznie powinny ułatwić montaż i chcąc użyć tych paluszków rzeczywiście ten górny element termostatu powinien być wąski ale u mnie te paluszki się ułamały podczas zdejmowania króćca więc termostat montowałem w następujący sposób.
1) wstawiłem nowy termostat w otwór w bloku silnika kropką na godz. 12. Siedzi jak ta lala i nie ma szans aby się w jakikolwiek sposób przesunął.
2)jak już termostat był włożony w swoje miejsce to włożyłem oring (pozostałe elementy okazały się niepotrzebne - pewnie są do innych wersji silników)
3)delikatnie włożyłem plastikowy króciec lekko obracając nim na lewo i prawo aby termostat idealnie się ułożył w specjalne miejsce w króćcu.
4)dokręciłem śruby mocujące.
5)nalałem płynu chłodniczego i uruchomiłem silnik.
Ten termostat który kupiłem trzyma równo 90'C
W innym temacie ktoś pisał że termostat mu się przesuwał podczas montażu. U mnie w ALH nie ma szans aby termostat się przesunął między korpus bloku silnika a plastikowy króciec. U mnie cała operacja wymiany termostatu zajęła około 1:30 minut wliczając w to czas jaki poświęciłem na znalezienie pojemnika na płyn oraz operację spuszczania płynu.
01-11-2015
No i kolejna porcja informacji na temat termostatu. Po około 4 miesiącach Wahler przestał trzymać prawidłową temperaturę. Zaczął otwierać się przy około 80'C. No i wpadłem na pomysł aby go naprawić. Akurat jest tak zbudowany że jak się zbyt wcześnie otwiera to można go naprawić.
A więc najpierw wymontowujemy termostat i w garnku z wodą sprawdzamy przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać. Następnie łapiemy go palcami za talerzyk oznaczony białymi strzałkami i ciągniemy w kierunku czarnej strzałki.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Następnie spiłowujemy około 0.5mm to co jest oznaczone czarną strzałką i składamy termostat w odwrotnej kolejności niż demontaż po czym do garnka go i sprawdzamy przy jakiej temperaturze się teraz otwiera.
" onclick="window.open(this.href);return false;
I tak po trochu piłujemy pilniczkiem aż do uzyskania prawidłowej temperatury. Ja u siebie spiłowałem około 1mm co dało zwiększenie temperatury otwarcia termostatu o 10'C.
22-11-2014
Jestem już po wymianie termostatu. Naczytawszy się na forum o problemach z montażem Wahlera byłem pełen obaw ale okazało się że termostat pasował jak tatyne w mamyne Górna część termostatu jest w dużym stopniu nieistotna do montażu. W plastikowym króćcu są 2 takie jakby paluszki które teoretycznie powinny ułatwić montaż i chcąc użyć tych paluszków rzeczywiście ten górny element termostatu powinien być wąski ale u mnie te paluszki się ułamały podczas zdejmowania króćca więc termostat montowałem w następujący sposób.
1) wstawiłem nowy termostat w otwór w bloku silnika kropką na godz. 12. Siedzi jak ta lala i nie ma szans aby się w jakikolwiek sposób przesunął.
2)jak już termostat był włożony w swoje miejsce to włożyłem oring (pozostałe elementy okazały się niepotrzebne - pewnie są do innych wersji silników)
3)delikatnie włożyłem plastikowy króciec lekko obracając nim na lewo i prawo aby termostat idealnie się ułożył w specjalne miejsce w króćcu.
4)dokręciłem śruby mocujące.
5)nalałem płynu chłodniczego i uruchomiłem silnik.
Ten termostat który kupiłem trzyma równo 90'C
W innym temacie ktoś pisał że termostat mu się przesuwał podczas montażu. U mnie w ALH nie ma szans aby termostat się przesunął między korpus bloku silnika a plastikowy króciec. U mnie cała operacja wymiany termostatu zajęła około 1:30 minut wliczając w to czas jaki poświęciłem na znalezienie pojemnika na płyn oraz operację spuszczania płynu.
01-11-2015
No i kolejna porcja informacji na temat termostatu. Po około 4 miesiącach Wahler przestał trzymać prawidłową temperaturę. Zaczął otwierać się przy około 80'C. No i wpadłem na pomysł aby go naprawić. Akurat jest tak zbudowany że jak się zbyt wcześnie otwiera to można go naprawić.
A więc najpierw wymontowujemy termostat i w garnku z wodą sprawdzamy przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać. Następnie łapiemy go palcami za talerzyk oznaczony białymi strzałkami i ciągniemy w kierunku czarnej strzałki.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Następnie spiłowujemy około 0.5mm to co jest oznaczone czarną strzałką i składamy termostat w odwrotnej kolejności niż demontaż po czym do garnka go i sprawdzamy przy jakiej temperaturze się teraz otwiera.
" onclick="window.open(this.href);return false;
I tak po trochu piłujemy pilniczkiem aż do uzyskania prawidłowej temperatury. Ja u siebie spiłowałem około 1mm co dało zwiększenie temperatury otwarcia termostatu o 10'C.
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2015 00:22 przez hary71, łącznie zmieniany 3 razy.
66 KW ALH 1/2 MFA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości