[mk3 afn] bardzo nierówna praca na wolnych obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

[mk3 afn] bardzo nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: micab » śr lut 04, 2009 02:49

golf mk3 `96 TDI AFN
problem pojawił się dzisiaj, nagle w trakcie jazdy, dojechałem do skrzyżowania i silnik zaczął bardzo nierówno chodzić na wolnych obrotach, kopcąc przy tym dość mocno (kolor dymu raczej niebieski),
przy ruszaniu odczuwalnie brakuje mocy, trzeba dać o wiele więcej gazu niż dotychczas żeby nie zgasł,
na wyższych obrotach (tak powyżej 2tyś w czasie jazdy) już nie odczuwa się drgań, mocy raczej też nie brakuje jakoś odczuwalnie (ale też nie deptałem już mocno), wydaje się że jest ok, ale na wolnych obrotach znowu to samo, silnikiem mocno telepie (tak jakby nie chodził na wszystkie cylindry, głośniejsza praca)), kopci na niebieskawo,

wcześniej nie działo się absolutnie nic podejrzanego, żadnego kopcenia, ani czarnego, ani niebieskiego, łatwy rozruch na zimno i ciepło, moc ok, żadnego ubywania płynu chłodniczego, brak śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym, zużycie oleju w normie, jednym słowem wszystko było w najlepszym porządku,

jutro sprawdzę czy rozrząd się nie przestawił, ale może macie jakieś inne pomysły co to jeszcze może być, gdyby okazało się, że z rozrządem OK ?


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
norman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:22
Lokalizacja: szczecinek
Kontakt:

Post autor: norman » śr lut 04, 2009 14:16

podlacz pod VAGa



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » śr lut 04, 2009 14:38

micab pisze:...problem pojawił się dzisiaj, nagle w trakcie jazdy, dojechałem do skrzyżowania i silnik zaczął bardzo nierówno chodzić na wolnych obrotach, kopcąc przy tym dość mocno (kolor dymu raczej niebieski)...
Nie dałeś mu w d.... na zimnym silniku podczas ruszania z poprzedniego skrzyżowania? Wygląda na hydraulikę.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » śr lut 04, 2009 18:58

AFN140KM pisze: Nie dałeś mu w d.... na zimnym silniku podczas ruszania z poprzedniego skrzyżowania? Wygląda na hydraulikę.
nie, nigdy nie dostał ode mnie w d... na zimno,
problem pojawił się podczas normalnej, spokojnej jazdy w trasie,


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lut 04, 2009 19:05

micab pisze:żadnego ubywania płynu chłodniczego, brak śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym, zużycie oleju w normie, jednym słowem wszystko było w najlepszym porządku,
a teraz ? olej jest w normie ?



miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

Post autor: miras 33 » śr lut 04, 2009 19:31

a co na to VAG ???



arwam

Post autor: arwam » śr lut 04, 2009 19:33

ja myślę że to pasek na kole pompy przeskoczył



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » śr lut 04, 2009 19:51

tak, olej jest w normie, ale po tych objawach już daleko nie jechałem,
vaga jeszcze nie miałem okazji podłączyć,
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 19:57 przez micab, łącznie zmieniany 1 raz.


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » śr lut 04, 2009 20:57

czyszby kółko na wale korbowym? (obym sie mylił)



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr lut 04, 2009 21:01

arwam pisze:ja myślę że to pasek na kole pompy przeskoczył
a ja myśle jak już pasek to na kole wału.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości