Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tyfus500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw paź 30, 2008 11:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tyfus500 » sob sty 24, 2009 13:17

a czy po wywaleniu katalizatora nie będzie samochód głośniej gdakał (ryczał)?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sty 24, 2009 15:36

Tyfus500 pisze:a czy po wywaleniu katalizatora nie będzie samochód głośniej gdakał (ryczał)?
Odgłos zostaje ten sam bo turbinka wygłusza wydech i uspokaja przepływ spalin, tylko po wycieciu przyjemniej gwiźdze na niskich obrotach :bigok: po otwarciu okna. W Dieslu kat jestniepotrzebny bo nie ma sony lambda, poza tym po przebiegu 150 tys km nie spełnia swoich własciwosci i ogranicza przepływ spalin- szybciej sie zacinaja kierowniczki,autko wolniej sie wkreca na obroty. Ja wyciełem wpsawałem rurke i uzywke sprzedałem na allegro za 260zł :grin:



adum13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 19, 2009 22:37
Lokalizacja: Krakow

Post autor: adum13 » sob sty 24, 2009 15:48

Chyba muszę tak zrobic i go wyciąc bo też o tym myślałem a poza tym już nie widzę innej opcji. A gośc który mi ją czyścił to znajomy mechanik i byłem przy tym jak była rozebrana na części pierwsze i łopateczki chodziły jak zegarek szwajcarski.



Tyfus500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw paź 30, 2008 11:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tyfus500 » ndz sty 25, 2009 10:47

Po tym co PinkFloyd napisał to chyba rzeczywiście najlepszym rozwiązaniem jest wycięcie tego diabła. Jeżeli nie spełnia on żadnej funkcji a wręcz moze być przyczyną dodatkowych problemów to nic innego nie pozostaje. Mój golf ma 210 tys więc chyba już czas sie rozstać z katalizatorem.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz sty 25, 2009 11:51

Wycięcie kata jest dobrym pomysłem.Pomaga turbinie szybciej wypluć spaliny,dzięki czemu tak się nie męczy.Jednak to nie benzyna i jakiejś różnicy w przyśpieszeniu nie zauważysz.
Niemniej jednak turbina to poczuje,co znacznie wpłynie na jej wydajność.
Mówiąc krótko taki zabieg ją odmuli.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
kkaarrrooll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

Post autor: kkaarrrooll » czw sty 29, 2009 23:36

:bajer: Witam wszystkich bardzo serdecznie :hmm:
Przeczytałem cały ten temat i wydaje mi się ze chyba też mam zapieczone kierownice w turbinie :( Silnik ALH 90 KM , Objawy przy 1200 - 1400 słychać świst i czasami odcinało turbo tzn wchodziło w tryb awaryjny i auto nie miało mocy , przeczyściłem zaworek N75 WD-40 tak jak to było opisane w którymś poście i na jakiś czas był spokój , ale ostatnio pojechałem zrobić test komputerem , no i gość powiedział ze turbo mi przeładowuje i nie cofa się do końca , Czy to może być przyczyną zapieczonych kierownic w turbinie , turbina zmienna geometrycznie . Pomoże ktoś :chytry:


[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt sty 30, 2009 00:09

kkaarrrooll pisze::bajer: Witam wszystkich bardzo serdecznie :hmm:
Przeczytałem cały ten temat i wydaje mi się ze chyba też mam zapieczone kierownice w turbinie :( Silnik ALH 90 KM , Objawy przy 1200 - 1400 słychać świst i czasami odcinało turbo tzn wchodziło w tryb awaryjny i auto nie miało mocy , przeczyściłem zaworek N75 WD-40 tak jak to było opisane w którymś poście i na jakiś czas był spokój , ale ostatnio pojechałem zrobić test komputerem , no i gość powiedział ze turbo mi przeładowuje i nie cofa się do końca , Czy to może być przyczyną zapieczonych kierownic w turbinie , turbina zmienna geometrycznie . Pomoże ktoś :chytry:
Masz wszystko napisane czemu, czesta jazda miejska, jazda na wysokich biegach przy niskiej predkosci obrotowej silnika, jazda do obrotów tylko 2500 przez co zaworek nie zbija cisnienia i sztanga po jakims czasie sie zapieka w max położeniu, zatkany katalizator. Przynajmniej 2 razy na tankowanie trzeba autko dobrze przepedzic w trasie powyzej 3000 tys obr. aby przedmuchac sadze i dac sztandze popracowac.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » wt lut 03, 2009 16:37

no ja miewam notlafy mysle, ze wlasnie z powodu jazdy miejskiej. Dzis zatem solidnie przegonilem autko, wysokie predkosci. I wszystko bylo by super gdyby nie podjazd pod jedna gorke. Bylem na 4 okolice 2.5k obrotow, gaz i po chwili notlauf. Juz mnie do cholery to doprowadza. Walczylem z notlaufami tamtej zimy, i w tym roku. :( Chce juz wywalic dla spokoju swietego ten katalizator. Co do samego czyszczenia turbo, to rok temu jakos samo sie naprawilo, pogrozilem palcem tylko :(



zibi.sdz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob paź 18, 2008 14:56
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: zibi.sdz » wt lut 03, 2009 18:41

micky pisze:no ja miewam notlafy mysle, ze wlasnie z powodu jazdy miejskiej. Dzis zatem solidnie przegonilem autko, wysokie predkosci. I wszystko bylo by super gdyby nie podjazd pod jedna gorke. Bylem na 4 okolice 2.5k obrotow, gaz i po chwili notlauf. Juz mnie do cholery to doprowadza. Walczylem z notlaufami tamtej zimy, i w tym roku. :( Chce juz wywalic dla spokoju swietego ten katalizator. Co do samego czyszczenia turbo, to rok temu jakos samo sie naprawilo, pogrozilem palcem tylko :(
Przeczyść zaworek N75 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926 jeżeli to nie pomoże (u mnie nie pomogło) to spróbuj rozruszać ręcznie sztange turbiny bo pewnie masz zapieczone kierownice. U mnie pomogło i puki co autko śmiga :smoke:



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » wt lut 03, 2009 18:53

mam prawie nowy roczny zaworek pierburga N75 wiec raczej jego moge wykluczyc

[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 18:01 ]
probowalem robic przed momentem logi VAGiem bloku 011. Niestety udalo mi sie zrobic pomiar jedynie do 2500 obr/min. Oto co widac :(
Obrazek



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 03, 2009 19:05

micky pisze:mam prawie nowy roczny zaworek pierburga N75 wiec raczej jego moge wykluczyc

[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 18:01 ]
probowalem robic przed momentem logi VAGiem bloku 011. Niestety udalo mi sie zrobic pomiar jedynie do 2500 obr/min. Oto co widac :(
Obrazek
Nic dziwnego jak przeładowanie na maxa, sciagnij wężyk z gruszki jak bedzie dalej przeładowanie to wina kierwoniczek



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » wt lut 03, 2009 19:09

musze zmienic te wezyki bo mam je jakies takie zmeczone :) Pomiar taki krotki bo nie mialem gdzie pojezdzic :(

[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 18:10 ]
Robilem Output test silnika i n75 ladnie porusza sztanga bez przyciec.



Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » wt lut 03, 2009 20:33

2500 mbar to troche za dużo nic tylko turbo czyścić :bajer:


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt lut 03, 2009 22:45

micky jesli chodzi o weżyki podcisnieniowe to ich nieszczelnośc nie moze byc powodem przeładowania, kazda nieszczelność moze powodowac najwyzej niedoładowanie, bo nie ma wystarczającego podcisnienia aby ustawic siłownik z łopatkami w połozeniu max doładowanie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości