Stukanie W silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 21:43
- Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI
Stukanie W silniku
Witam, mam taki problem, ale zacznę od początku posiadam VW Caddy 1.9 tdi 105 km oznaczenie silnika BLS, przebieg 182 tyś km rocznik 2005 od nowości kupione w Polsce, tylko i wyłącznie serwis VW. Półtora miesiąca temu zapaliła się kontrolka oleju na czerwono, i pracownik zdołał już tylko wyłączyć zapłon. Silnik zatrzymał sie. Holowanie do serwisu, zdjęto miskę olejową i wypadły kawałki metalu oraz kółko napędu pompy olejowej. Następnie zdjęto pokrywę zaworów i okazało się że jest uszkodzony 3 pompowtrysk którego sprężyna zrobiła się w chińskie S, samochód zabrałem do domu ponieważ serwis stwierdził że silnik jest zajechany na amen. Po wnikliwej analizie przez zaprzyjaźnionego serwisanta odkryliśmy, że pękła miseczka u góry pompowtrysku (wada materiałowa?) po czym głównym kanałem powrotnym oleju wpadła do miski i uszkadzając sitko w smoku zablokowała pompę olejową.
Zapadła decyzja wyjmujemy silnik, zobaczymy co się da uratować, i tu o dziwo przytarła się tylko i wyłącznie jedna! panewka, wał poszedł na drobiazgowe mierzenie i po polerowaniu okazało się że ma parametry wału fabrycznie nowego . Następnie wypad do Berlina do serwisu VW, zakup nowej pompy olejowej, napinacza, łańcucha, wszystkich panewek głównych, korbowodowych, śrub łożysk głównych, uszczelek, simmeringów, czujnika Halla, pompowtrysku, kompletu uszczelnień do pozostałych wtrysków całość 3200zł .
Następnie montaż auto zapala na strzał i słychać wyraźne pukanie w okolicy głowicy, decyzja pojeździć zobaczyć czy się uspokoi ewentualnie rozleci, auto zrobiło 250km pukanie nie ustało jednak ustała na amen turbosprężarka, która zatarła się, auto zgasło znowu linka, wymiana turbiny na fabrycznie nową i wymiana szklanek. Podczas wymiany dokładnie sprawdziliśmy wałek rozrządu i mostki, wszystko wyglądało na idealne. Poz rozruchu wszystko jest tak samo, silnik puka miarowo, jak jest zimny słychać mocniej jak złapie temperaturę cichutko ale pukanie jest słyszalne, skończyły się pomysły...
Może macie szacowne grono jakieś pomysły co to może być?
Dziękuję za ewentualne rady
Zapadła decyzja wyjmujemy silnik, zobaczymy co się da uratować, i tu o dziwo przytarła się tylko i wyłącznie jedna! panewka, wał poszedł na drobiazgowe mierzenie i po polerowaniu okazało się że ma parametry wału fabrycznie nowego . Następnie wypad do Berlina do serwisu VW, zakup nowej pompy olejowej, napinacza, łańcucha, wszystkich panewek głównych, korbowodowych, śrub łożysk głównych, uszczelek, simmeringów, czujnika Halla, pompowtrysku, kompletu uszczelnień do pozostałych wtrysków całość 3200zł .
Następnie montaż auto zapala na strzał i słychać wyraźne pukanie w okolicy głowicy, decyzja pojeździć zobaczyć czy się uspokoi ewentualnie rozleci, auto zrobiło 250km pukanie nie ustało jednak ustała na amen turbosprężarka, która zatarła się, auto zgasło znowu linka, wymiana turbiny na fabrycznie nową i wymiana szklanek. Podczas wymiany dokładnie sprawdziliśmy wałek rozrządu i mostki, wszystko wyglądało na idealne. Poz rozruchu wszystko jest tak samo, silnik puka miarowo, jak jest zimny słychać mocniej jak złapie temperaturę cichutko ale pukanie jest słyszalne, skończyły się pomysły...
Może macie szacowne grono jakieś pomysły co to może być?
Dziękuję za ewentualne rady
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 13:12 przez meraweczka, łącznie zmieniany 1 raz.
no coż, sprawdza się ogólnie poznana teoria n/t silników 19.TDI PD i 2.0 TDI PD w nowym wykonaniu, wady fabryczne ujawniono już w silnikach BLB i BKD a teraz doszedł do gamy tego badziewia jeszcze silnik BLS, oczywiście VAG nie chce się przyznać do wad konstrukcyjnych bo po co, przecież lepiej obciążyć kosztem remontu nabywcę.
jeśli twój silnik zatarł się stanął to zawsze należny korby poddać pomiarom czy nie są krzywe przynajmniej ten korbowód który się przytarł,jeśli wał stanął to oddajesz blok do centrowania.jak tyle wywaliłeś kasy to te parę stówek nie zrobiło by ci różnicy (jak robić to porządnie) jeszcze jedno podejrzane jest te polerowanie zatartego wału.obsłuchaj dobrze silnik gdzie najbardziej puka obstawiam ze z miejsca polerowanego wału taka naprawa jak polerowanie to pomaga ale na chwile powinno być pszeszlifowane.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 21:43
- Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI
Dzięki za sugestie, jednak z tym wałem to nie było na nim rys od panewki, był tylko teflon z panewki, która jak złapała temperatury zostawiła taka masę przygrzanego teflonu, natomiast korby oczywiście nie były wyjmowane ale mierzone były otwory i wszystko było z fabrycznymi tolerancjami, słuchajcie ten mechanik na codzień pracuje właśnie w VW, więc mieliśmy dostęp do serwisowej instrukcji, nawet wymiana plastykowej obudowy z simmeringiem papierowym w którym zamontowany jest czujnik Halla odbywał sie z oryginalnym przyrządem, który ustawia położenie tego czujnika względem obudowy.
Ja zastanawiam się czy może to wina któregoś z pompowtrysków, ponieważ nigdy nie zepsuł mi się on w drodze, a po zdjęciu pokrywy zaworów okazalo sie że serwis wymienił mi pierwszy pompowtrysk, ale myślę że stało sie to bez mojej wiedzy a po odczytaniu napisów na nim był on inny od reszty i był wyprodukowany w 2007 roku, jednak myślę że ten inny numer nie miał wpływu po prostu założono zamiennik co wy na to?
Ja zastanawiam się czy może to wina któregoś z pompowtrysków, ponieważ nigdy nie zepsuł mi się on w drodze, a po zdjęciu pokrywy zaworów okazalo sie że serwis wymienił mi pierwszy pompowtrysk, ale myślę że stało sie to bez mojej wiedzy a po odczytaniu napisów na nim był on inny od reszty i był wyprodukowany w 2007 roku, jednak myślę że ten inny numer nie miał wpływu po prostu założono zamiennik co wy na to?
Jeżeli stukanie byłoby od wtrysków na pewno można by było zobaczy niepoprawne parametry na VAGu.
Czy wszystkie pompowtryski maja takie same oznaczenie??
Była mierzone wystawanie tłoków powyżej bloku??????
Jakie odczyty z bloku 23 i 18?
Sprawdzic kompresje na zimnym i ciepłym
Czy wszystkie pompowtryski maja takie same oznaczenie??
Była mierzone wystawanie tłoków powyżej bloku??????
Jakie odczyty z bloku 23 i 18?
Sprawdzic kompresje na zimnym i ciepłym
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 20:57 przez Tommi029, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 21:43
- Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości