Temperatura paliwa i powietrza.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Temperatura paliwa i powietrza.
Witam. Jestem posiadaczem Golfa 1.9 D z 95 roku.
Przeglądałem to forum i nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jaka powinna być temperatura podawanego ON i powietrza do komory spalania??. Nie jestem mechanikiem ale na mój chłopski rozum w dieslu jeśli są stosowane IC to znaczy, że lepiej aby była jak najniższa. Tzn. im powietrze zimniejsze tym lepiej spala się mieszanka. Czy tak samo jest z paliwem?? Czytałem kiedyś taki post w którym któryś z Kolegów wypowiadał się, że pompa wtryskowa sama w sobie podgrzewa paliwo które wraca do baku poprzez przelewkę później znowu jest zasysane i podgrzewane i tak w kółko. Przy długiej jeździe paliwo może nagrzać się o kilka czy kilkanaście stopni i, że to może negatywnie wpływać na proces spalania itp.
Tak więc moje pytanie brzmi: czy powinno się dążyć do tego aby temperatura powietrza i ON powinna być jak najmniejsza ?? czy raczej to jest pomijalna sprawa ??
I drugie pytanie: jaki jest sens łączenia odmy z miski olejowej z kolektorem ssącym?? Czy to jest powód czysto estetyczny ( aby nic nie ciekło pod samochód itp.)?? czy to ma wpływ na proces spalania?? Czy pracę zaworów ( smarowanie) itp. jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że ten oleisty czarny szlam w kolektorze nie ma negatywnego wpływu na silnik ( spalanie).
Pozdrawiam.
Przeglądałem to forum i nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jaka powinna być temperatura podawanego ON i powietrza do komory spalania??. Nie jestem mechanikiem ale na mój chłopski rozum w dieslu jeśli są stosowane IC to znaczy, że lepiej aby była jak najniższa. Tzn. im powietrze zimniejsze tym lepiej spala się mieszanka. Czy tak samo jest z paliwem?? Czytałem kiedyś taki post w którym któryś z Kolegów wypowiadał się, że pompa wtryskowa sama w sobie podgrzewa paliwo które wraca do baku poprzez przelewkę później znowu jest zasysane i podgrzewane i tak w kółko. Przy długiej jeździe paliwo może nagrzać się o kilka czy kilkanaście stopni i, że to może negatywnie wpływać na proces spalania itp.
Tak więc moje pytanie brzmi: czy powinno się dążyć do tego aby temperatura powietrza i ON powinna być jak najmniejsza ?? czy raczej to jest pomijalna sprawa ??
I drugie pytanie: jaki jest sens łączenia odmy z miski olejowej z kolektorem ssącym?? Czy to jest powód czysto estetyczny ( aby nic nie ciekło pod samochód itp.)?? czy to ma wpływ na proces spalania?? Czy pracę zaworów ( smarowanie) itp. jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że ten oleisty czarny szlam w kolektorze nie ma negatywnego wpływu na silnik ( spalanie).
Pozdrawiam.
I.
w tdi-kach sterowanych komputerem stosuje sie popularne na allegro czy ebay ukladziki ktore w sygnale do ecu zwiekszaja temp paliwa do 120 stopni, komp to odczytuje i masz duzo wiecej mocy.
technicznie paliwo spala sie w sprezonym powietrzu ktore rozgrzane do ok 600stC powoduje jego zaplon, imk wyzsza temp paliwa tym szybsza temperatura zaplonu, na zewnatrz jest rozna temperatura wiec paliwo musi miec ja unormowa!
II.
odma to opowietrzenie skrzyni korbowej, mozna jej koncowke wyprowadzic gdziekolwiek ale bedziesz mial smrod spalonego oleju, czesc plomieni z cylindra przedostaje sie do skrzyni korbowej, jest tych plomieni wiecej w miare zuzycia silnika
w tdi-kach sterowanych komputerem stosuje sie popularne na allegro czy ebay ukladziki ktore w sygnale do ecu zwiekszaja temp paliwa do 120 stopni, komp to odczytuje i masz duzo wiecej mocy.
technicznie paliwo spala sie w sprezonym powietrzu ktore rozgrzane do ok 600stC powoduje jego zaplon, imk wyzsza temp paliwa tym szybsza temperatura zaplonu, na zewnatrz jest rozna temperatura wiec paliwo musi miec ja unormowa!
II.
odma to opowietrzenie skrzyni korbowej, mozna jej koncowke wyprowadzic gdziekolwiek ale bedziesz mial smrod spalonego oleju, czesc plomieni z cylindra przedostaje sie do skrzyni korbowej, jest tych plomieni wiecej w miare zuzycia silnika
- lukaszvo84
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 21:46
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
Witam podłacze sie do tego tematu bo nie chce zakładac nowego.Mam taki problem po podłaczeniu Vaga do golfika III Tdi wyskakuje bład czujnik temperatury paliwa pokazuje cały czas -5,i po przecinku zapomniałem ile.I teraz mam do was takie pytanie : jak ten uszkodzonu czujnik sie obiawia w normalnej eksploatacji silnika.Dodam ze jak narazie mimo tego bledu na Vagu silniczek chodzi bardzo ładnie.
Ja ma zwykły 1.9 D i raczej zależało by mi na obniżeniu spalania niż podniesieniu mocy.
„im wyższa temp paliwa tym szybsza temperatura zapłonu” chyba chodziło Ci o szybszy zapłon choć może jest takie zjawisko jak „szybkość temperatury”.
Nadal jednak nie wiem czy lepiej podawać jest schłodzone powietrze i schłodzone paliwo czy może lepiej podgrzane. Bo to , że temperatura powietrza w cylindrze osiąga 600 stC jest oczywiście efektem sprężania… logicznie rzecz biorąc lepiej więc jest podawać do silnika rozgrzane powietrze bo się ono wtedy szybciej rozgrzeje i szybciej nastąpi samozapłon….. tak więc po co są stosowane inetrcoolery ??
„na zewnątrz jest różna temperatura wiec paliwo musi mieć ja unormowaną!” …. Ok. ale mniej więcej ile ma ona wynosić??
II.
Odnośnie odmy to nie mam nic przeciwko odprowadzaniu zbędnego powietrza (ciśnienia) do kolektora ssącego byle było ono czyste …… często jak zaglądam do kolektora bo zdjęciu rury od filtra jest tak kupę smoły taka pół-centymetrowej grubości wyściółka. Przydał by się jakiś osadnik na tą smołę coś co by czyściło powietrze przed ujściem do kolektora ssącego…
Może celowe jest transportowanie naddatku oleju wydmuchanego przez odmę wprost do kolektora ?? nie wiem tego stąd moje pytanie.
Po prostu chciał bym aby mi ktoś to logicznie wytłumaczył.
Pozdrawiam.
„im wyższa temp paliwa tym szybsza temperatura zapłonu” chyba chodziło Ci o szybszy zapłon choć może jest takie zjawisko jak „szybkość temperatury”.
Nadal jednak nie wiem czy lepiej podawać jest schłodzone powietrze i schłodzone paliwo czy może lepiej podgrzane. Bo to , że temperatura powietrza w cylindrze osiąga 600 stC jest oczywiście efektem sprężania… logicznie rzecz biorąc lepiej więc jest podawać do silnika rozgrzane powietrze bo się ono wtedy szybciej rozgrzeje i szybciej nastąpi samozapłon….. tak więc po co są stosowane inetrcoolery ??
„na zewnątrz jest różna temperatura wiec paliwo musi mieć ja unormowaną!” …. Ok. ale mniej więcej ile ma ona wynosić??
II.
Odnośnie odmy to nie mam nic przeciwko odprowadzaniu zbędnego powietrza (ciśnienia) do kolektora ssącego byle było ono czyste …… często jak zaglądam do kolektora bo zdjęciu rury od filtra jest tak kupę smoły taka pół-centymetrowej grubości wyściółka. Przydał by się jakiś osadnik na tą smołę coś co by czyściło powietrze przed ujściem do kolektora ssącego…
Może celowe jest transportowanie naddatku oleju wydmuchanego przez odmę wprost do kolektora ?? nie wiem tego stąd moje pytanie.
Po prostu chciał bym aby mi ktoś to logicznie wytłumaczył.
Pozdrawiam.
lukaszvo84, będzie problem z automatyczną regulacją kąta wtrysku po uruchomieniu silnika.Sprawdz vagiem wskazania kąta wtrysku.
No i nie ma mowy o ręcznym ustawienia kąta,choć by po wymianie paska rozrządu.
Tu masz numer tel.do gościa,u którego możesz kupic nowy czujnik.695 751 862.
Z doświadczenia wiem,że przy wyższych tempereturach będziesz musiał dłużej kręcic,żeby odpalić.
[ Dodano: 01 Lut 2009 16:42 ]
Dany44, im powietrze zimniejsze tym lepiej.Jest bogatsze w tlen i jest go więcej objętościowo,co wymiernie wpływa na efekt spalania sie paliwa.
No i nie ma mowy o ręcznym ustawienia kąta,choć by po wymianie paska rozrządu.
Tu masz numer tel.do gościa,u którego możesz kupic nowy czujnik.695 751 862.
Z doświadczenia wiem,że przy wyższych tempereturach będziesz musiał dłużej kręcic,żeby odpalić.
[ Dodano: 01 Lut 2009 16:42 ]
Dany44, im powietrze zimniejsze tym lepiej.Jest bogatsze w tlen i jest go więcej objętościowo,co wymiernie wpływa na efekt spalania sie paliwa.
AFN 165,5@380,8
Dzięki Sagon a jak myślisz można zastosować intercooler do silnika bez turbiny ….. bo sama odma też podgrzewa powietrze. I jakby ją wprowadził przed IC to by coś tam zawsze schłodziło oczywiście trzeba by było coś wymyślić aby nie zapaskudzić IC nagarem olejowym … a orientujesz się co z temp. paliwa??.
Wszystko można,tylko,czy jest sens.Nie wiele to da.To lepiej już załóż filtr stożkowy,choć osobiście nie jestem ich zwolennikiem.
Założenie coolera w silniku wolnossącym nie wiele da.I tak temperatura w dolocie się nie zmieni.
W turbo doładowanych ma to sens,gdyż cooler studzi powietrze,które nagrzewa się w turbinie i tutaj każdy stopień mniej jest na wagę złota.
Natomiast u Ciebie i tak temperatura będzie zbliżona,do temp.otoczenia,czy go założysz,czy nie.
Założenie coolera w silniku wolnossącym nie wiele da.I tak temperatura w dolocie się nie zmieni.
W turbo doładowanych ma to sens,gdyż cooler studzi powietrze,które nagrzewa się w turbinie i tutaj każdy stopień mniej jest na wagę złota.
Natomiast u Ciebie i tak temperatura będzie zbliżona,do temp.otoczenia,czy go założysz,czy nie.
AFN 165,5@380,8
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
ty chyba sobie zartujesz z ta pol-centymetrowa gruboscia? w kazdym znanym mi i zdrowym aucie co najwyzesz jest nalot oleisty, a nie zadna smola.Dany44 pisze:często jak zaglądam do kolektora bo zdjęciu rury od filtra jest tak kupę smoły taka pół-centymetrowej grubości wyściółka
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
sagon – właśnie tak myślałem tylko chciałem się upewnić… co do zakładania IC to po prostu mam taki mały na zbyciu i pomyślałem, że jeśli gra by była warta świeczki to bym go założył ,… ale skoro nie jest to ten pomysł odpada.
souler – poważnie mam taki nalot oleisty ( bardziej smolisty) w kolektorze dolotowym powietrza. Nie wiem dokładnie jakiej jest grubości ale na pewno nie jest to cienka warstewka skoro spokojnie mogę drapnąć to wkrętakiem i sporo tego siajsu zostaje na wkrętaku…. Na pewno więcej niż 3 milimetry. Nie za bardzo chcę przy tym grzebać bo trzeba było by kolektor odkręcić a auto na razie potrzebne mi jest do jazdy…. Z drugiej strony mogę to czymś wyskrobać poje się, ze większe kawałki tego g…..na powpadają mi głębiej w gniazda zaworów. Jak się weźmie trochę tego na palec to czuć, że są w tym jakieś ciała stałe…. Jakby kurz. Myślę, że poprzedni właściciel mógł przesadzać ze stanem oleju i nadmiar wyrzucała odma….. ja trzymam średni stan i dolewam zawsze jakąś niecałą szklankę na 6 tys km …wydaje mi się, że to niedużo.
souler – poważnie mam taki nalot oleisty ( bardziej smolisty) w kolektorze dolotowym powietrza. Nie wiem dokładnie jakiej jest grubości ale na pewno nie jest to cienka warstewka skoro spokojnie mogę drapnąć to wkrętakiem i sporo tego siajsu zostaje na wkrętaku…. Na pewno więcej niż 3 milimetry. Nie za bardzo chcę przy tym grzebać bo trzeba było by kolektor odkręcić a auto na razie potrzebne mi jest do jazdy…. Z drugiej strony mogę to czymś wyskrobać poje się, ze większe kawałki tego g…..na powpadają mi głębiej w gniazda zaworów. Jak się weźmie trochę tego na palec to czuć, że są w tym jakieś ciała stałe…. Jakby kurz. Myślę, że poprzedni właściciel mógł przesadzać ze stanem oleju i nadmiar wyrzucała odma….. ja trzymam średni stan i dolewam zawsze jakąś niecałą szklankę na 6 tys km …wydaje mi się, że to niedużo.
w nowszych jednostkach objawia si eto wysokim spalaniem, poprostu go wymien i po problemie do tej usterki moze zaliczac sie tez wskaznik paliwa.lukaszvo84 pisze:Witam podłacze sie do tego tematu bo nie chce zakładac nowego.Mam taki problem po podłaczeniu Vaga do golfika III Tdi wyskakuje bład czujnik temperatury paliwa pokazuje cały czas -5,i po przecinku zapomniałem ile.I teraz mam do was takie pytanie : jak ten uszkodzonu czujnik sie obiawia w normalnej eksploatacji silnika.Dodam ze jak narazie mimo tego bledu na Vagu silniczek chodzi bardzo ładnie.
- tak powinno to wygladac kiedy jest wszystko ok
w grupie 007 sprawdzasz na ostudzonym silniku i tak
w bloku 1 masz temp paliwa -ma byc zblizona do temp otoczeni
blok 2 status chłodzenia paliwa- wlaczony 100% , wyłaczony 0%
blok 3 temp zasysanego powietrza- zblizona do temp otoczenia
blok 4 temp plynu chlodzacego- zblizona do tem otoczenia
jesli w bloku 1 pokazuje 40,5 stC - zwarcie lub uszkodzony czujnik G81
blok 3 - 135,9 st C - to uszkodzony czujnik G72 temp kolektora ssacego
blok 4 - duze odchylenie od temp otoczenia - zwarcie lub uszkodzony czujnik G62 temp płynu chłodzącego. w przypadku usterki wskazana zostaje zastepcza temp paliwa, jesli wskaznik temp paliwa jest rowniez uszkodzony , zostanie wskazana wartosc -5,4st C
jak bedzie walniety czujnik temp plynu chlodzacego to bedize wiecej palil
- lukaszvo84
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 21:46
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
posluchaj za duzo teoretyzujesz,Dany44 pisze:Ja ma zwykły 1.9 D i raczej zależało by mi na obniżeniu spalania niż podniesieniu mocy.
„im wyższa temp paliwa tym szybsza temperatura zapłonu” chyba chodziło Ci o szybszy zapłon choć może jest takie zjawisko jak „szybkość temperatury”.
Nadal jednak nie wiem czy lepiej podawać jest schłodzone powietrze i schłodzone paliwo czy może lepiej podgrzane. Bo to , że temperatura powietrza w cylindrze osiąga 600 stC jest oczywiście efektem sprężania… logicznie rzecz biorąc lepiej więc jest podawać do silnika rozgrzane powietrze bo się ono wtedy szybciej rozgrzeje i szybciej nastąpi samozapłon….. tak więc po co są stosowane inetrcoolery ??
„na zewnątrz jest różna temperatura wiec paliwo musi mieć ja unormowaną!” …. Ok. ale mniej więcej ile ma ona wynosić??
II.
Odnośnie odmy to nie mam nic przeciwko odprowadzaniu zbędnego powietrza (ciśnienia) do kolektora ssącego byle było ono czyste …… często jak zaglądam do kolektora bo zdjęciu rury od filtra jest tak kupę smoły taka pół-centymetrowej grubości wyściółka. Przydał by się jakiś osadnik na tą smołę coś co by czyściło powietrze przed ujściem do kolektora ssącego…
Może celowe jest transportowanie naddatku oleju wydmuchanego przez odmę wprost do kolektora ?? nie wiem tego stąd moje pytanie.
Po prostu chciał bym aby mi ktoś to logicznie wytłumaczył.
Pozdrawiam.
po pierwsze jezdzisz starym dziadkiem, pewnie z kosmicznym przebiegiem!!
po drugie co ty chcesz obnizac, ten silnik pali srednio 5,5-6l/100km!!!!! jezeli wiecej to albo go orasz albo wtryski leja!
po trzecie daj sobie spokoj z coolerem, ma zastosowanie tylko w silnikach doladowanych poniewaz podczas sprezania powietrza ulega podgrzaniu co jest niekorzystne dla silnika. Z twoich wypowiedzi wnioskuje ze masz nikle pojecie o silniku spalinowym wiec doucz sie prosze! Mala informacja dla ciebie, im zimniejsze powietrze tym jego gestosc jest mniejsza czyli automatycznie mozna go wiecej zmiescic w komorze cylindra, co pozwala na spalenie wiekszej ilosci paliwa. Korzysc z tego taka ze zwiekszajac moc silnika nie musisz go tak cisnac jak dotychczas i spalasz mniej paliwa, to cala filozofia!
tak jak poprzednik napisal, mozesz zalozyc stozek w tym przypadku nawet mokry(jest praktyczniejszy) bo nie masz przeplywki, silnik bedzie lepiej oddychal, ale i tak nie zwiekszy jego mocy, odradzam jednak auto bedzie nieprzyjemnie glosne z przodu.
Jezeli leje sie z odmy to nalezy ja wymienic, na nowa!!!
A ten syf z kolektora nalezy wyczyscic!
Przy silnikach wolnossacych nie ma duzych mozliwosci, dlasze rozwijanie tematu nie ma sensu,jezeli chcesz obnizyc spalanie kup inny samochod z mniejszym silnikiem to wkoncu 1.9l!!
[ Dodano: 01 Lut 2009 19:32 ]
nie wiem, dawno nie grzebalem przy tak starym(sorry) aucie. ale calkiem pradopodobne te silniczki powinny brac srednio 6,5-7l/100km. jezeli daje -5,4 to jest walniety na 100%lukaszvo84 pisze:Caveman, na zimnym simnym siniku ciezko bedzie mi sprawdzic (brak VAGA) a jak byłem u kolegi z forum musiałem dojechac 10 km.i on pokazywal -5,4 calyczas i nie dało sie go wykasowac .Kupie i zmienie na alegro 56 zł z uszczelka.I mam pytanie czy moze mi przez to wiecej palic bo chyba duzo pali.
[ Dodano: 01 Lut 2009 19:34 ]
proponuje kupic w sklepie, masz gwarancje na rok, pojedz do servisu mozesz sie zdziwic ale tam ceny caszem nie odbiegaja od cen sklepowych i allegro a sa oryginalne VW
Powodzenia
- lukaszvo84
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 21:46
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
Caveman, dziekuje za odpowiedz jutro podjade do serwisu i zapytam.
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 21:44 przez lukaszvo84, łącznie zmieniany 1 raz.
Caveman pisze:po pierwsze jezdzisz starym dziadkiem,
Zauważyłem kolego,że najlepszy jest Twój awx.Nie wiem,co masz do poczciwej trójeczki,ale powiem Ci,że ten jego silniczek przeżyje Ciebie i tego Twojego nowego awx-a.Wysra się w ciągu kilku lat mniej razy,niż ten awx w ciągu roku.Wiem co mówię,bo brat też ma awxa.Za dużo w tym nowym cacku elektroniki.Caveman pisze:dawno nie grzebalem przy tak starym(sorry) aucie.
AFN 165,5@380,8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości