Pompa paliwowa - problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pompa paliwowa - problem
Nie mogę uruchomić silnika TDi z powodu "nie podawania" paliwa.
Pierwsze kroki poczyniłem w kierunku bezpiecznika nr 28 (15A) - jest OK.
Potem w kierunku pompy pod tylnym siedzeniem. Wypiąłem kostkę zasilania (od elektryki). Przy włączonym zapłonie dokonałem pomiaru napięcia - miernik pokazał 0.4V - czy przypadkiem nie powinien wskazać ok. 12V ?
Czy zaistniała sytuacja może być spowodowana uszkodzeniem przekaźnika pompy?
Który to przekaźnik jest od pompy paliwa, te które mam są oznaczone numerami 100, 103, 53 i 53.
Za pomoc i odpowiedzi z góry wielkie dzięki!
Pierwsze kroki poczyniłem w kierunku bezpiecznika nr 28 (15A) - jest OK.
Potem w kierunku pompy pod tylnym siedzeniem. Wypiąłem kostkę zasilania (od elektryki). Przy włączonym zapłonie dokonałem pomiaru napięcia - miernik pokazał 0.4V - czy przypadkiem nie powinien wskazać ok. 12V ?
Czy zaistniała sytuacja może być spowodowana uszkodzeniem przekaźnika pompy?
Który to przekaźnik jest od pompy paliwa, te które mam są oznaczone numerami 100, 103, 53 i 53.
Za pomoc i odpowiedzi z góry wielkie dzięki!
WWW szyte na Twoja miare - http://www.lagwus.pl
Re: Pompa paliwowa - problem
przekaźnik pompy paliwa ma numer 167 a dla wersji Syncro-Diesel 53 ale i tak nie podałeś wszystkich przekaźników jakie posiadasz np. gdzie masz przekaźnik 109, 377 ?lagwus pisze:Który to przekaźnik jest od pompy paliwa, te które mam są oznaczone numerami 100, 103, 53 i 53.
jak zadajesz pytanie to postaraj się napisać jaki masz symbol silnika
to jakiej TY pompy szukałeś w baku, w tych silnikach jest tylko jedna pompa - pompa wtryskowa, która pełni funkcję zarówno pompy ssącej i pompy tłoczącej (sekcja niskiego i wysokiego ciśnienia) i jeśli pompa wtryskowa nie podaje paliwa (zakładam, że układ paliwowy i filtr paliwa jest drożny) to musisz zacząć od sprawdzenia przekaźnika 109 - wyjąć go, zdjąć jego plastikową obudowę i lutownicą poprawić luty na płytce drukowanej - to powinno pomóc w rozwiązaniu problemu z zasilaniem elektrozaworu N109 na pompie wtryskowej i wtedy poda paliwo na wtryskiwacze.lagwus pisze:Silnik 1.9 TDi ALH.
[ Dodano: 30 Sty 2009 08:13 ]
ewentualnie najpierw odkręć nakrętkę 8 mm z elektrozaworu N109 i zdejmij z niego pojedynczy kabelek (ma on izolację koloru czarnego z białym paskiem a ponadto jest w dodatkowej otulinie) i przeczyść jego oczkowy konektor i ponownie zakręć na elektrozaworze bo tam może już być styk zaśniedziały i nie przewodzić.
[ Dodano: 30 Sty 2009 08:16 ]
tu masz fotkę gdzie szukać elektrozaworu N109 :
W wersji na pompo wtryskach jest tez w pływaku elektryczna pompa paliwa, której nie ma w wersji VPSztomel pisze:to jakiej TY pompy szukałeś w baku, w tych silnikach jest tylko jedna pompa - pompa wtryskowa, która pełni funkcję zarówno pompy ssącej i pompy tłoczącej (sekcja niskiego i wysokiego ciśnienia) i jeśli pompa wtryskowa nie podaje paliwa (zakładam, że układ paliwowy i filtr paliwa jest drożny) to musisz zacząć od sprawdzenia przekaźnika 109 - wyjąć go, zdjąć jego plastikową obudowę i lutownicą poprawić luty na płytce drukowanej - to powinno pomóc w rozwiązaniu problemu z zasilaniem elektrozaworu N109 na pompie wtryskowej i wtedy poda paliwo na wtryskiwacze.lagwus pisze:Silnik 1.9 TDi ALH.
[ Dodano: 30 Sty 2009 08:13 ]
ewentualnie najpierw odkręć nakrętkę 8 mm z elektrozaworu N109 i zdejmij z niego pojedynczy kabelek (ma on izolację koloru czarnego z białym paskiem a ponadto jest w dodatkowej otulinie) i przeczyść jego oczkowy konektor i ponownie zakręć na elektrozaworze bo tam może już być styk zaśniedziały i nie przewodzić.
[ Dodano: 30 Sty 2009 08:16 ]
tu masz fotkę gdzie szukać elektrozaworu N109 :
[url=http://images29.fotosik.pl/272/2bc6afb9acffe39am.jpg]Obrazek[/URL]
ale silnik ALH to silnik VP i tam nie ma pompy w baku, sam przecież masz ten silnik to wiesz, nie mieszajmy koledze w głowie silnikiem PD.
Ostatnio zmieniony pt sty 30, 2009 11:02 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Pisałem o takiej pompie jak poniżej, mierzyłem przy niej napięcie więc ona tam jestSztomel pisze:to jakiej TY pompy szukałeś w baku, w tych silnikach jest tylko jedna pompa - pompa wtryskowa, która pełni funkcję zarówno pompy ssącej i pompy tłoczącej (sekcja niskiego i wysokiego ciśnienia)
...no i chciałbym się dowiedzieć jakie napięcie powinno tam być zgodnie z moim pierwszym postem w tym temacie.
Ostatnio zmieniony pt sty 30, 2009 22:47 przez lagwus, łącznie zmieniany 3 razy.
WWW szyte na Twoja miare - http://www.lagwus.pl
Podłacz bezpośrednio zawór N109 kablem od plusa akumulatora powinno byś słychać "tykanie"jeżeli go nie bedzie wykręć zawór i sprobuj bez sprężynki i "tłoczka" zobacz czy podaje.Jeżeli nie bedzie podawała to może być coś z nastawnikiem lub przytarł się pierścień dozujacy na tłoko-rozdzielaczu, a w najgorszym układzie zatarł się lub "urwał" tłokrozdzielacz.Aha sprawdz jeszcze zawór podciśnieniowy bo często on lubi się "rozlecieć" i nie wytwarza ciśnienia w pompie.Znajduje się on obok wlotu paliwa do pompy z dwóch stron płaski pasuje klucz 10
mierzyłeś napięcie nie na pompie tylko na czujniku poziomu paliwalagwus pisze:Pisałem o takiej pompie jak poniżej, mierzyłem przy niej napięcie więc ona tam jest
pompy tam nie ma a jak mi nie wierzysz to sobie wymontuj i sam się przekonasz.
[ Dodano: 01 Lut 2009 07:47 ]
lagwus uporałeś się już z zasilaniem na N109 ?
warto się odezwać aby inni się czegoś dowiedzieli o przyczynie nie podawania paliwa i sposobie rozwiązaniu tego problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości