dobry stan oleju??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

19klaudik86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt gru 30, 2008 12:38
Lokalizacja: mysłoWVIce
Kontakt:

dobry stan oleju??

Post autor: 19klaudik86 » czw sty 29, 2009 20:17

witam panowie bylem wymienic olej na warsztacie i z ciekawosci sprawdzilem sobie pod domem ole i tam byl stan taki na bagnecie Obrazek
tam gzie jest czerwone tam jet tyle oleju a tam gdzie niebieski to sa 2 miarki a ale mi zostalo z banki 5 litrowej z 800ml to chyba dobrze??



Awatar użytkownika
lgruszkos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 835
Rejestracja: wt paź 05, 2004 22:15
Lokalizacja: KROSNO/Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: lgruszkos » czw sty 29, 2009 20:21

a odczekałeś jak przyjechałeś, czy tak poprostu zgasiłeś silnik i wyjołeś bagnet? Olej powinno sprawdzać sie na zimnym silniku, powinien być w połowie pomiedzy min a max



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » czw sty 29, 2009 20:34

Dobry stan, bez paniki..... Też zawsze wlewam pod górne zagięcie na bagnecie i nic się nie dzieje.... Dla mnie i według książki - INSTRUKCJI autka jest to maksymalny poziom :D


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

19klaudik86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt gru 30, 2008 12:38
Lokalizacja: mysłoWVIce
Kontakt:

Post autor: 19klaudik86 » czw sty 29, 2009 20:55

na zimnym silniku to jest dobrze jak jest po samo gorne zagiecie bagnetu



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » czw sty 29, 2009 20:55

czyzaczek pisze:jest to maksymalny poziom
Zgadza się, bez paniki :bajer:



19klaudik86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt gru 30, 2008 12:38
Lokalizacja: mysłoWVIce
Kontakt:

Post autor: 19klaudik86 » czw sty 29, 2009 21:28

to spoko jak tak ma byc to ok



zmijek.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:26
Lokalizacja: New City k/warszawy

Post autor: zmijek.pl » czw sty 29, 2009 21:36

swoja droga idealnie czysty bagnecik:)



Awatar użytkownika
cosmoo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 19:58
Lokalizacja: GRW / WG XXXXX
Kontakt:

Post autor: cosmoo » czw sty 29, 2009 22:21

także dziś wyminiałem olej :grin: sam bym to zrobił, ale z braku kanału musiałem się udać do mechaniora...
po powrocie do domu i odczekaniu 2,5-3h mam dokładnie do górnego zgięcia bagnetu...

gdybym w ostatniej chwili nie wyrwał bańki, to tak jak poprzednio musiałbym wyciągać strzykawą!!! :helm:



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » czw sty 29, 2009 23:08

19klaudik86 pisze:na zimnym silniku to jest dobrze jak jest po samo gorne zagiecie bagnetu
Co wy tu piszecie!
Olej spr się właśnie na w pełni rozgrzanym silniku, tzn rozgrzany silnik gasimy i po ok 3 min sprawdzamy poziom. Wtedy właśnie stan powinien wynosić max na wskaźniku.

Czemu tak? Wszystko wynika z rozszerzalności cieplnej cieczy. Jako przykład może posłużyć zasada działania zwykłego termometru.
pozdro



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » czw sty 29, 2009 23:22

tomch pisze:
19klaudik86 pisze:na zimnym silniku to jest dobrze jak jest po samo gorne zagiecie bagnetu
Co wy tu piszecie!
Olej spr się właśnie na w pełni rozgrzanym silniku, tzn rozgrzany silnik gasimy i po ok 3 min sprawdzamy poziom. Wtedy właśnie stan powinien wynosić max na wskaźniku.

Czemu tak? Wszystko wynika z rozszerzalności cieplnej cieczy. Jako przykład może posłużyć zasada działania zwykłego termometru.
pozdro
Jak nie masz racji kolego to NIE KRZYCZ NA INNYCH!!!!!!

Zgadza się, że oleju nie mierzy się na zimnym silniku, ALE NA PEWNO NIE NA W PEŁNI ROZGRZANYM!!!!!

Wejdź

sobie na ten link i przeczytaj :D

I pamiętaj, NIE KRZYCZYMY :pub:

[ Dodano: 29 Sty 2009 22:25 ]
P.S. rozszerzalność cieplna oleju jest niska....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
jarek19820218
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt paź 14, 2008 12:24
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: jarek19820218 » pt sty 30, 2009 00:51

Ale po co trzymać poziom na maxa? Tym bardziej w takie temperatury jakie teraz panują. Wystarczy że będzie po środeczku skali . Mniej oleju = szybsze jego rozgrzewanie a co za tym idzie silniczek złapie szybciej 90 stopni i szybciej pracuje w optymalnej dla niego temperaturce. No a jak ktoś jeszcze często robi krótkie trasy to tym bardziej powinien trzymać olej troszkę niżej.Oczywiście trzeba wtedy troszkę częściej zerkać na bagnecik jeżeli komuś motorek zjada olej :bigok:


Wszyscy jesteśmy psychiczni ale nie wszyscy zdiagnozowani.......

Awatar użytkownika
MIT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 29, 2007 17:04
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: MIT » pt sty 30, 2009 00:54

Kolega ma chyba troche racji....na rozgrzanym silniku mam po 3 min od zgaszenia silnika poziom do zagiecia bagnetu(max)a po nocy ,czyli zimny silnik poziom oleju jest między zagięciem bagnetu(czyli max) a podziałką między zagięciami bagnetu...wychodzi na to ze na zimnym gdzieś ubywa 150 ml.pozdro



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » pt sty 30, 2009 01:33

czyzaczek pisze:sobie na ten link i przeczytaj :D
I w zasadzie w linku napisane jest prawie to samo co ja napisałem, tylko temp jest niższa bo 60*C, czyli silnik rozgrzany, owszem nie do końca ale nie zimny.

W mojej poprzedniej wypowiedzi przede wszystkim chodziło mi o to że pomiar na zimnym silniku jest błędny.
Czyżbym aż tak źle wraził mój pogląd, ze tego nie zrozumiałeś?
czyzaczek pisze: I pamiętaj, NIE KRZYCZYMY :pub:
A Ty nie słuchaj tylko patrz i czytaj



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt sty 30, 2009 02:20

Więcej oleju = większe ciśnienie powiedzmy to skraca żywotność pompy w jakimś stopniu nie leje zawsze na maxa



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 77 gości