dobry stan oleju??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: wt gru 30, 2008 12:38
- Lokalizacja: mysłoWVIce
- Kontakt:
dobry stan oleju??
witam panowie bylem wymienic olej na warsztacie i z ciekawosci sprawdzilem sobie pod domem ole i tam byl stan taki na bagnecie
tam gzie jest czerwone tam jet tyle oleju a tam gdzie niebieski to sa 2 miarki a ale mi zostalo z banki 5 litrowej z 800ml to chyba dobrze??
tam gzie jest czerwone tam jet tyle oleju a tam gdzie niebieski to sa 2 miarki a ale mi zostalo z banki 5 litrowej z 800ml to chyba dobrze??
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: wt gru 30, 2008 12:38
- Lokalizacja: mysłoWVIce
- Kontakt:
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: wt gru 30, 2008 12:38
- Lokalizacja: mysłoWVIce
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
- Kontakt:
Co wy tu piszecie!19klaudik86 pisze:na zimnym silniku to jest dobrze jak jest po samo gorne zagiecie bagnetu
Olej spr się właśnie na w pełni rozgrzanym silniku, tzn rozgrzany silnik gasimy i po ok 3 min sprawdzamy poziom. Wtedy właśnie stan powinien wynosić max na wskaźniku.
Czemu tak? Wszystko wynika z rozszerzalności cieplnej cieczy. Jako przykład może posłużyć zasada działania zwykłego termometru.
pozdro
Jak nie masz racji kolego to NIE KRZYCZ NA INNYCH!!!!!!tomch pisze:Co wy tu piszecie!19klaudik86 pisze:na zimnym silniku to jest dobrze jak jest po samo gorne zagiecie bagnetu
Olej spr się właśnie na w pełni rozgrzanym silniku, tzn rozgrzany silnik gasimy i po ok 3 min sprawdzamy poziom. Wtedy właśnie stan powinien wynosić max na wskaźniku.
Czemu tak? Wszystko wynika z rozszerzalności cieplnej cieczy. Jako przykład może posłużyć zasada działania zwykłego termometru.
pozdro
Zgadza się, że oleju nie mierzy się na zimnym silniku, ALE NA PEWNO NIE NA W PEŁNI ROZGRZANYM!!!!!
Wejdź
sobie na ten link i przeczytaj
I pamiętaj, NIE KRZYCZYMY
[ Dodano: 29 Sty 2009 22:25 ]
P.S. rozszerzalność cieplna oleju jest niska....
Life is Ride, Ride is Life!
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
- jarek19820218
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: wt paź 14, 2008 12:24
- Lokalizacja: Zgorzelec
Ale po co trzymać poziom na maxa? Tym bardziej w takie temperatury jakie teraz panują. Wystarczy że będzie po środeczku skali . Mniej oleju = szybsze jego rozgrzewanie a co za tym idzie silniczek złapie szybciej 90 stopni i szybciej pracuje w optymalnej dla niego temperaturce. No a jak ktoś jeszcze często robi krótkie trasy to tym bardziej powinien trzymać olej troszkę niżej.Oczywiście trzeba wtedy troszkę częściej zerkać na bagnecik jeżeli komuś motorek zjada olej
Wszyscy jesteśmy psychiczni ale nie wszyscy zdiagnozowani.......
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
- Kontakt:
I w zasadzie w linku napisane jest prawie to samo co ja napisałem, tylko temp jest niższa bo 60*C, czyli silnik rozgrzany, owszem nie do końca ale nie zimny.czyzaczek pisze:sobie na ten link i przeczytaj
W mojej poprzedniej wypowiedzi przede wszystkim chodziło mi o to że pomiar na zimnym silniku jest błędny.
Czyżbym aż tak źle wraził mój pogląd, ze tego nie zrozumiałeś?
A Ty nie słuchaj tylko patrz i czytajczyzaczek pisze: I pamiętaj, NIE KRZYCZYMY
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości