Opis pinów i kabli z wtyczki ECU

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Opis pinów i kabli z wtyczki ECU

Post autor: To_mas » czw sty 29, 2009 15:39

Porzebuje bardzo opis wtyczki T68 czyli ta co sie wpina w ECu z silnika 1Z rocznik 95
mam coś nakombinowane wiązce jak cholera

kabel od czujnika temp do ECU i masowy jeden gdzieś jest przerwany jak podłączyłem to auto pali dobrze ale ZA KAZDYM RAZEM GRZEJE ŚWIECE i falują obroty :/



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw sty 29, 2009 17:19

Pomoże?

TDI 1Z EDC15V od 10.1994 do 10.1995:
Obrazek

TDI 1Z do 08.1996:
Obrazek

Chyba się niczym nie różnią, ale sprawdź.

PS. Jednak się różnią. Na pierwszym schemacie: pin 30 zwarty do 4, 5 i 49, oraz pin 9 dodatkowo do licznika.
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 17:30 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 29, 2009 18:13

AFN140KM, oki spróbuje sie w tym jakoś połapać

nie wiem czemu mi sie tak robie ze mi cały czas grzeje świeczki ://

Jeśli dobrze kombinuje to ECU sugeruje sie czujnikiem wody czyli kabelkiem podłączonym w pin 14 no i go podłączyłem i nic :// czy zimny czy cieply grzeje swiece :// jak bym miał w ogóle wypięta wtyczke z czujnika

wcześniej mialem tak ze zachowywal sie normalnie jak był zimny a jak sie troszkę zagrzał to zapalał i gasł od razu
odpinałem czujnik i grzał swiece i zapalał....



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw sty 29, 2009 18:48

To_mas pisze:...Jeśli dobrze kombinuje to ECU sugeruje sie czujnikiem wody czyli kabelkiem podłączonym w pin 14...
A nie przypadkiem temperaturą powietrza? Pin 64?


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 29, 2009 18:49

AFN140KM pisze:Pin 64?
a gdzie jest ten czujnik ten kabel z 64 do niego idzie ??

mi sie wydaje ze temp wody bo jak odłączysz czujnik to grzeje świece (przynajmniej u mnie tak było)

[ Dodano: Czw Sty 29, 2009 17:50 ]
AFN140KM, a wiązkę do AFN tez masz tką rozpiske ??
jeśli tak to bardzo prosze!

[ Dodano: Czw Sty 29, 2009 17:55 ]
a dobrze ja tam wyczytałem ze z 14 idzie do czujnika temp wody do pinu 3 ??

bo wg moich informacji które dostałem o czujniku temp wody to do pinu 1 i tak mam podłączone i moze temu mi cały czas grzeje....

i wtedy 1 z czujnika temp podłączyć pod 33 czyli masę
(tak to czytam z tego schematu nie wiem czy dobrze)



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw sty 29, 2009 19:49

To_mas pisze:...a dobrze ja tam wyczytałem ze z 14 idzie do czujnika temp wody do pinu 3 ??...
Tak, bo pin 1 i 3 jest do ECU, a 2 i 4 do licznika.
To_mas pisze:...bo wg moich informacji które dostałem o czujniku temp wody to do pinu 1 i tak mam podłączone i moze temu mi cały czas grzeje...
W czujniku jest termistor, więc nie jest ważne jak go spolaryzujesz. To nie jest dioda, która przewodzi prąd tylko w jednym kierunku.
To_mas pisze:...a gdzie jest ten czujnik ten kabel z 64 do niego idzie ??...
W rurze plastikowej od intercooler'a.

Obrazek
To_mas pisze:...mi sie wydaje ze temp wody bo jak odłączysz czujnik to grzeje świece (przynajmniej u mnie tak było)...
Być może się mylę, ale wiem, że ECU m.in. wykorzystuje obydwa sygnały (temp. powietrza i cieczy) do sterowania tymi trzema dodatkowymi świecami żarowymi, więc może do sterowania głównymi żarówkami też potrzeba obu sygnałów.
To_mas pisze:...AFN140KM, a wiązkę do AFN tez masz tką rozpiske ??
jeśli tak to bardzo prosze!...
Mam, ale wg. autodaty jest identyczna jak ten drugi rysunek (TDI 1Z do 08.1996).
To_mas pisze:...i wtedy 1 z czujnika temp podłączyć pod 33 czyli masę
(tak to czytam z tego schematu nie wiem czy dobrze)...
Prawie dobrze, bo 33 to nie jest masa zbiorcza pojazdu! 1 łączysz z 33, ale nie do masy. Prawdopodobnie 33 to jest wyjście z jakiegoś stabilizatora ECU, bo łączy ze sobą większość czujników.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw sty 29, 2009 20:02

AFN140KM pisze: A nie przypadkiem temperaturą powietrza?
nie, temp. płynu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości