AFN140KM pisze:Alex pisze:...I proszę nie piszcie mi bajek o jakichś czujnikach - to nie ma nic do rzeczy...
Alex pisze:...kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i okazało się, że temperatura jest 90* C, czasami nawet troszkę powyżej...
Ha ha ha ha.... dobre
Możesz się śmiać, faktycznie co do tego czujnika to nie koniecznie miałem rację, ale od początku chodziło mi o górny wąż. Masz rację, że wąż częściowo będzie ciepły, bo nagrzeje się ciecz od cieczy. Pewnie będzie to jakieś 15 cm - jak pisałem, moze prawie cały jak u Ciebie - po dłuższej jeździe. I właśnie gdyby całkowicie przesłonić miejsce w którym jest termostat - założę się, że górny wąż nie bedzie cały ciepły/gorący. I właśnie tak powinien zachować się termostat - całkowicie odcinać przepływ cieczy do temperatury 87* C. Powyżej powinien się zacząć częściowo otwierać aż do pełnego otwarcia powyżej 102*C. Mam rację?
AFN140KM pisze:PS. Ja twierdzę, iż w moim Golfie wszystko działa prawidłowo. Wąż górny jest rozgrzany do 5cm przed chłodnicą, a rozgrzanie silnika do 90°C osiągam po przejechaniu ok. 8-9km tj. ok. 15 minut od uruchomienia silnika, przy temperaturze otoczenia ok. +6°C. A cha ogrzewanie na 1 biegu, a pokrętło na połowe.
Z tym wężem to moze i bym się zgodził, ale temperatura "robocza" po przejechaniu 8-9 km? - tak to i ja mam teraz, a zadowolony do konca nie jestem... Miałem poprzednio VW Passata B2 1.6TD, po nim VW Golfa MKII 1.6TD i po przejechaniu jakichś 5 - 6 km zimą miałem w obu autach wskazówkę od temperatury pionowo. Wiem, że to inne silniki, ale...
Zobaczymy co będzie w sobotę - umówiłem się z kumplem - właścicielem Golfa 1.9TD, że pojedziemy jego i moim samochodem na przejażdżkę. Oba auta będą uruchomione bez wczesniejszego rozgrzania silników - sprawdzimy po jakim dystansie silniki osiągną 90* C.
Jak się uda - napiszę co i jak.
deemek pisze:Alex, napisz coś więcej o tym czujniki tzn. zamiennik czy oryginalny bo mam to samo z temp. co Ty tylko że jak wskaźnik pokazuje mi 80 stopni i ja włożyłem termometr do zbiornika wyrównawczego to też było 80
Czujnik - to zamiennik. Z takim samym oznaczeniem kolorystycznym jaki miał orginał (żółty) ze złączem 4. pinowym. Tylko jakbyś wymieniał - to nie polecam na rozgrzanym silniku i koniecznie przed wymianą odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego. Ja popełniłem oba błędy - prawa ręka poparzona, pół silnika zalanego płynem - tak to jest jak zanika myślenie.
[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]