Jak zwiększyć moc w 1.6 TD (JR)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ja mam taki silnik w moim, a na dodatek mam tam klime. To jest zdjęcie z aukcji, ale to obojetne. Pytanie moje dotyczy zaznaczonej na zdjęciu pompy, a dokładniej śruby na górze tej gruszki. Czy wkręcając ją do środka zmieni się coś np. później będzie odcinał dopływ paliwa. Oglądałem turbinę bez ściągania przewodów i jeśli się nie myle to na waste-gacie nie było żadnej śruby do regulacji ciśnienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
może masz turbinę garretta i w takowych nie ma regulacji.Oglądałem turbinę bez ściągania przewodów i jeśli się nie myle to na waste-gacie nie było żadnej śruby do regulacji ciśnienia.
Ja mam turbinę KKK i takowa regulacja jest, fabrycznie było ustawione na 0.4 Bara. Teraz 0.4 Bara jest przy 2500obr/min przy 4000obr/min dmucha na 0.9 Bara.
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
kręcenie tą sruba nic nie da. popatrzcie moje wcześniejsze posty w tym temacie jest tam link do aukcji na ebay.de gdzie gość sprzedawał takie ustrojstwo co siedzi w tej gruszcze i odpowiada za dawkowanie paliwa przy różnym cisnieniu doładowania. Wymiana czegoś takiego było by wskazane szczególnie w 1.9TD.
[ Dodano: Sro Wrz 21, 2005 11:39 am ]
pamiętacie to stukonne audi 80?
cytuje właściciela:
"1.6 CY engine, mechanical head, little porting with bigger valves. VNT20 with tube header, 2,5" exhaust, gasser intake manifold. 10mm pump and 28psi (1,9bar) boost. Pictures are couple posts above.
This is pretty much all you can get with 10mm pump. "
151 km @ 4300
286 Nm @ 3500
[ Dodano: Sro Wrz 21, 2005 11:39 am ]
pamiętacie to stukonne audi 80?
cytuje właściciela:
"1.6 CY engine, mechanical head, little porting with bigger valves. VNT20 with tube header, 2,5" exhaust, gasser intake manifold. 10mm pump and 28psi (1,9bar) boost. Pictures are couple posts above.
This is pretty much all you can get with 10mm pump. "
151 km @ 4300
286 Nm @ 3500
Nissan Patrol K160
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz lip 31, 2005 14:04
- Lokalizacja: radków
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 00:51
- Lokalizacja: Rumia
Passek
Mam Passata 1,6 TD z 1988r. jest to b2 wersja 80KM i bez poblemu leciałem nim 165, a na odcinku niecałego kilometra uzyskałem 150km/h. Przyspieszenie ma bardzo dobre, tylko 1 bieg troche któtki na 2 bez problemu obrucisz jeszcze kołami i dochodzi do około 80Km/h na 3 ni próbowałem za bardzo ale coś koło 120km/h na 4 145 bez jakiegoś piłowania. Musze powiedzieć że mam ten samochód od roku i jestem bardzo zadowolony, jest to wersja kombi;)
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
- Lokalizacja: Gdynia
Moja poprzednia fura Audi 80 (1.6D z domontowanym turbo) poległa przez kombinacje mechanika. Tyle co usłyszałem miała przeszlifowaną jakąś krzywkę na pompie (niestety jestem laikiem).
Do 100 dochodziła w parę sekund (po 1.6tyś już tylko bywało powyżej 4)! Ale później już zabawa się kończyła Max wydusiłem z niej 165 (obrotka nie wychodziła ponad 5.2).. Początkowo nie potrafiłem się do tego "zrywu" przyzwyczaić (komplet opon przez 3 miesiące, ciągły stres na światłach że wjadę temu poprzedniemu).
Potem się trochę popsuła. Rozmawiałem z moim mechanikiem.. potwierdził, że można takie coś zrobić.. I swoje słowa potwierdził pomiarem kob366e109Pzazwyczaj warto bo wtedy pewnosc ze nie bedzie leciec a nowa lepiej sie dopasujeőţ:
ea0d18ce1bâmoże masz wykrzywiony drazek kierowniczy dlatego ci kira uciekła w bok, a konsekwence to moga się opony żdzierać nierówno. jeśli masz mozliwośc to sprawdz to z kanału albo autko na podnośnik i w tedy wszyst
Do 100 dochodziła w parę sekund (po 1.6tyś już tylko bywało powyżej 4)! Ale później już zabawa się kończyła Max wydusiłem z niej 165 (obrotka nie wychodziła ponad 5.2).. Początkowo nie potrafiłem się do tego "zrywu" przyzwyczaić (komplet opon przez 3 miesiące, ciągły stres na światłach że wjadę temu poprzedniemu).
Potem się trochę popsuła. Rozmawiałem z moim mechanikiem.. potwierdził, że można takie coś zrobić.. I swoje słowa potwierdził pomiarem kob366e109Pzazwyczaj warto bo wtedy pewnosc ze nie bedzie leciec a nowa lepiej sie dopasujeőţ:
ea0d18ce1bâmoże masz wykrzywiony drazek kierowniczy dlatego ci kira uciekła w bok, a konsekwence to moga się opony żdzierać nierówno. jeśli masz mozliwośc to sprawdz to z kanału albo autko na podnośnik i w tedy wszyst
- szerszeniak
- Użytkownik
- Posty: 277
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości