Czy jest sens zakładać turbinę do ASZ od silnika ARL

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Czy jest sens zakładać turbinę do ASZ od silnika ARL

Post autor: woj-tek » pn sty 26, 2009 20:07

może ktoś wie czy jest sens zakładać turbinę od arl do asz bo u mnie jest taka zalożona i czy lepiej ją wyjąć i założyć orginalną , a tak w ogóle czym one się różnią.



Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » pn sty 26, 2009 21:54

Nie jestem mechanikiem, ale turbo od ARL jest wieksze, a co za tym idzie wydajniejsze. Nie zmieniaj tego co dobre. Oczywiście pod to turbo musisz mieć zrobiona korekte w programie, a dobrze jak i ktos podkręci autko.
Na takiej turbince silnik ASZ można pod 190ps pogonić, a tu jazda zaczyna być naprawde przyjemna.
Ale wtedy oczywiście przyda sie wiekszy IC, żeby autko sie niezagotowało przy butowaniu i nie traciło mocy.
poszukaj w wyszukiwarce, były opisywane różnice miedzy turbo.
Pozdro.
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 21:56 przez Ponior, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn sty 26, 2009 21:56

Jeżeli nie masz w planach osiagania znacznych mocy to nie musisz.Ale jak już masz taką to zostaw tak jak jest.Nie zaszkodzi.
Turbiny te różnią się wydajnością.Ta od ARLa może pompować pod wiekszym cisnieniem.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pn sty 26, 2009 23:43

większość osób jeżdżących ASZ-tami po wysraniu się starej turbinki, szukają i zakładają takie od ARL-a która w połączeniu z nowym programem na pewno daje dużo więcej frajdy z jazdy :helm:
..bo po samej zmianie turbiny bez korekty softu kuniów raczej nie przybędzie, a turbinka może mieć ciut większego laga



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » wt sty 27, 2009 02:24

ja mam takie pytanie: obecnie mam ASZ 130km i chce na wiosne zrobic program u tunera. Z tego co wyczytałem w internecie przyrost mocy moze wyniesc od 165-175KM a momentu od 380NM do 400NM (to są dane z róznych tabel firm wykonujących chiptuning) Mam teraz pytanie, jaka będzia różnica jeśli zamiast samego programu wymienie również moją turbinę na ARL + program, ale bez zakładania FMIC. Czy opłaca się to, na jaki wtedy przyrost mocy i NM można liczyć?
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 02:25 przez research1, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » wt sty 27, 2009 10:09

Myśle, że najpierw załkładaj Duzy IC (to podstawa, pzry takich modach), a potem się baw. Bo w lato na pewno przy takiej mocy będzie się gotowało i muliło auto. A serie możesz spokojnie dłubnąć na seryjnym IC, chociaż pewnie na dużym IC byłoby lepiej.
Pozatym seryjne sprzęgło przy 400nm, pewnie długo nie pożyje, ale zalezy od softu.
Pozdro.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KanedA
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 687
Rejestracja: śr lip 09, 2008 12:13
Lokalizacja: RadzionkóVW
Kontakt:

Post autor: KanedA » wt sty 27, 2009 10:22

Ponior pisze:Pozatym seryjne sprzęgło przy 400nm, pewnie długo nie pożyje, ale zalezy od softu.
no i zależy od "butowania" :) Jak ktoś wspomniał, jak większe turbo to i większy IC żeby powietrze było odpowiednio schłodzone, bo im chłodniejsze powietrze tym wydajniejsze spalanie :) no i turbo się nie przegrzeje.

Pozdro,
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 10:23 przez KanedA, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...

Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411

woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » wt sty 27, 2009 10:49

wielkie dzięki , uwzględniając wasze wypowiedzi turbinkę zostawię .



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt sty 27, 2009 17:44

EnJoy pisze:..bo po samej zmianie turbiny bez korekty softu kuniów raczej nie przybędzie, a turbinka może mieć ciut większego laga
Koni nie,ale na pewno odczuje to w jezdzie.Autko będzie lepiej się wkręcać.
Ja zauważyłem coś takiego u siebie.Po założeniu większej turbiny samochód ewidentnie lepiej jezdził.Zeby nie było,że to przypadek,to brat w swoim AWXie założył taką samą(hubryda awx-arl) i passat też lepiej sie wkręcał.
Większa szybciej dmuchnie,co nie jest bez znaczenia,jak się już nie tylko my przekonaliśmy.
1.35 dla AWX-owskiej,to nie to samo,co 1.35 dla takiej od ARL-a.


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości