Kąt poczatku wtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
czyli według Ciebie mam zostawić jak jest, nie wpłynie to ujemnie na silniczek?.
Wyglada to tak że wcześniej miałem kąt statyczny 43 i dynamiczny pokrywał sie na 0.4 i palił 5l średnio, po zmianie rozrządu mechanik ustawił kąt na 43-47 i dynamiczny się pokrywał na 0.4 ale palił mi 6l średnio i nie miał mocy. Teraz ustawiłem kąt statyczny na 52-58 ale dynamiczny się rozjechał jak widać na logach, auto ma teraz więcej mocy i pali 5l średnio.
jakbym ruszył kąt statyczny żeby wyrównać dynamiczny to pewnie by mi spadł statyczny do tych 43-47. Można to jakoś inaczej wyregulować? może n108 jest brudny?.
Wyglada to tak że wcześniej miałem kąt statyczny 43 i dynamiczny pokrywał sie na 0.4 i palił 5l średnio, po zmianie rozrządu mechanik ustawił kąt na 43-47 i dynamiczny się pokrywał na 0.4 ale palił mi 6l średnio i nie miał mocy. Teraz ustawiłem kąt statyczny na 52-58 ale dynamiczny się rozjechał jak widać na logach, auto ma teraz więcej mocy i pali 5l średnio.
jakbym ruszył kąt statyczny żeby wyrównać dynamiczny to pewnie by mi spadł statyczny do tych 43-47. Można to jakoś inaczej wyregulować? może n108 jest brudny?.
Słuchajcie a skąd bierze się takie wahanie tego kąta? Mechanik, do którego jeszcze niedawno miałem spore zaufanie (teraz po wymianie rozrządu powiedzmy umiarkowane) ustawił mi go na 42-48. Wcześniej stał równiutko na 52. Autko słabo pali na zimnym i wydaje mi się, że podobnie jak u kolegi wzrosło spalanie. Czy uda mi się ustawić dokładnie na 52 czy znów będą to wahania w przedziale powiedzmy 52-58? Z tego co wyczytałem to ustawia się metodą prób i błędów - trzeba po każdym stuknięciu w klucz zapięty na pompie dokręcać śrubę, odpalać i mierzyć. Czy jest szansa na tak dokładne ustawienie przy takiej metodzie? Czy serwis nie ma jakiejś dokładniejszej metody? Dodam, że oczywiście mierzę na rozgrzanym silniku w BS. W TDI graph wskazanie mieści się między liniami, w zależności który moment uchwycę bliżej lub dalej od linii środkowej.
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 10:26 przez hryniew, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
wtct, masz za bardzo wyprzedzony, z tego co widze wartosc jest na 76
i niezaleznie od temp paliwa zostanie taka sama
przesunie sie tylko wykres w prawa strone
wtedy bedzie widac ze jest jeszcze bardziej wyprzedzony niz powinien (aczkolwiek wartosc zostanie ta sama)
i niezaleznie od temp paliwa zostanie taka sama
przesunie sie tylko wykres w prawa strone
wtedy bedzie widac ze jest jeszcze bardziej wyprzedzony niz powinien (aczkolwiek wartosc zostanie ta sama)
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Bo zaleznosc jest liniowa. Czyli przy temperaturze (strzelam) 200jednostek kat bedzie 35, a przy temperaturze 110 bedzie 50.
[ Dodano: 20 Lut 2009 17:07 ]
[ Dodano: 20 Lut 2009 17:07 ]
Nie prawda, nie prawda, nie prawdaAdamm pisze:i niezaleznie od temp paliwa zostanie taka sama
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Teoretycznie tak, ale powinno sie to robic na rozgrzanym silniku.
Ustawilem, bylo ok 46. Potem auto bylo zagrzewane aby wlaczyl sie wentylator chlodnicy (ale bez skutku), kat spadl do ok 38. Po prostu przesuwal sie po niebieskiej linii.
Ustawilem, bylo ok 46. Potem auto bylo zagrzewane aby wlaczyl sie wentylator chlodnicy (ale bez skutku), kat spadl do ok 38. Po prostu przesuwal sie po niebieskiej linii.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
dziwne bo jak ustawiam przy zimnym silniku na 45 to na rozgrzanym tez jest 45 ;p zmienia sie tylko polozenie na osi X przy zmianie temp paliwabradley pisze:Adamm napisał/a:
i niezaleznie od temp paliwa zostanie taka sama
Nie prawda, nie prawda, nie prawda
wiec jesli sie ustawia po wykresie to oczywiscie sie rozjedzie, jesli po wartosci w polu 2 grupa 000 to ma byc ok
ostatnio tak passata b4 1,9 TDI ustawialem, po robocie bez rozgrzewania ustawilem na 45 do 47
po rozgrzaniu do 85 st dalej trzymal ta wartosc
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Adamm, jak bede mial mozliwosc to sprawdze kat wtrysku odrazu po odpaleniu zimnego silnika. Po prostu napisalem co zaobserwowalem. Gdy silnik rozgrzany byl do 90 (na wskazowce bo plyn mial ok 84) to byly inne wskazania kata gdy silnik byl bardziej rozgrzany (temp plynu ok 105C) Wartosci przesuwaly sie po niebieskiej linii. Czyli odpowiedz Y byla podyktowana zmiana X.
Moim zdaniem gdyby kat ten nie zmienial sie w zaleznosci od temperatury paliwa to kreski w tdi timing byly rownolegle do osi X, a z jakiegos powodu sa pod pewnym katem. Porownujac moj wykres z wykresem z tego tematu innej temperaturze odpowiadaja inne wartosci kata. Korekcje ze wzgledu na rodzaj silnika mozna sobie wybrac w rozwijanym boxie po prawej na dole.
Moim zdaniem gdyby kat ten nie zmienial sie w zaleznosci od temperatury paliwa to kreski w tdi timing byly rownolegle do osi X, a z jakiegos powodu sa pod pewnym katem. Porownujac moj wykres z wykresem z tego tematu innej temperaturze odpowiadaja inne wartosci kata. Korekcje ze wzgledu na rodzaj silnika mozna sobie wybrac w rozwijanym boxie po prawej na dole.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 36 gości