Problem z silnikiem, brak mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamilmkm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:33
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Problem z silnikiem, brak mocy

Post autor: kamilmkm » pn sty 26, 2009 19:20

Witam!
Mam problem z autkiem. Brakuje mu troche mocy powyzej ok 2700 obrotow.
Gdy przyspieszam na 3 biegu w calym zakresie obrotow to przy okolo 2600-2900 obrotow czuje ze samochod slabnie, podobnie jest na 4 i 5 biegu. Nie jest to tryb awaryjny bo nie jest to "prawie calkowity" ubytek mocy tylko rzedu 10-20 KM, nieraz jest troche mniej, nieraz wiecej, Gdy czuje ze slabnie wrzucam wyzszy bieg i dalej ladnie ciagnie do tych obrotow. Czasem mozna odczuc szarpniecie ze nagle ubywa te kilkanascie koni, a nieraz slabnie "plynnie" bez szarpniecia. Powyzej 3tys obrotow jedzie sie jak 90 konnym tdi a nie 110.
Sztanga przy turbinie chodzi prawidlowo, kierowniczki nie sa zapieczone, przeplywomierz tez w porzadku. Przebieg 260tys, silnik nie bierze oleju, nie dymi, nic nie stuka, nie piszczy.
2 lata temu mialem podobny problem tylko ze ten spadek mocy byl wiekszy, bylem z tym u mechanika i "bawil sie" ze 2 godzinki z jakimis wezami pod silnikiem w kanale, tak jakby je czyscil czy cos, nie wiem nic wiele bo nie chcial wiele mowic, napewno nic wtedy nie wymienial tylko wlasnie przy tych wezach grzebal. W kazdym razie golfik jezdzil rewelacyjnie, dalo sie odczuc te 110km. Ale teraz po kilkunastu tys przejechanych km dalej to samo. Juz tak jest kilka tygodni.
Wydaje mi sie ze teraz problem bedzie ten sam co wczesniej tylko nie chce juz do tego mechanika jechac bo jest poprostu drogi (chodz zna sie na tym co robi) a poszperac przy jakichs wezach sam dal bym chyba rade.
Tylko wlasnie nie wiem co on mogl wtedy robic przy tym silniku.
Bardzo prosze kogos co zna sie na rzeczy o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sty 26, 2009 19:35

kamilmkm pisze:2 lata temu mialem podobny problem tylko ze ten spadek mocy byl wiekszy, bylem z tym u mechanika i "bawil sie" ze 2 godzinki z jakimis wezami pod silnikiem w kanale, tak jakby je czyscil czy cos, nie wiem nic wiele bo nie chcial wiele mowic, napewno nic wtedy nie wymienial tylko wlasnie przy tych wezach grzebal
jeśli grzebał z kanału od dołu przy silniku to mógł tylko i wyłącznie grzebać przy samej gruszce siłownika sterującego kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii turbiny lub przy dochodzącym do niej wężyku podciśnienia od elektrozaworu N75, możliwe że w tym przypadku jest malutka nieszczelność wężyka idącego do gruszki lub sama gruszka ma nieszczelność bo lubi korodować i mimo, że łopatki zmiennej geometrii się nie przycinają to z powodu małej nieszczelności nie osiągają pełnego zakresu ruchu ich nachylenia przez brak prawidłowego podciśnienia wywołanego małą nieszczelnością.


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sty 26, 2009 19:58

bez logów to wróżenie z fusów



kamilmkm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:33
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: kamilmkm » pn sty 26, 2009 20:30

Sztomel pisze: możliwe że w tym przypadku jest malutka nieszczelność wężyka idącego do gruszki lub sama gruszka ma nieszczelność bo lubi korodować
Nad tym wogole nie myslalem, bede musial to dokladnie sprawdzic. Jak sprawdzalem kiedys sztange przy turbinie to po zapaleniu autka gruszka przyciagala sztange bez problemu.

Zastanawiam sie czy czasem nie chodzi o czyszczenie wezy od intercoolera, czy jak by cos z nimi bylo nie tak to takie byly by objawy jak pisze?

Co do logow to nie mam ich gdzie zrobic, pozostaje tylko jakis mechanik czy serwis. Pamietam tez ze poprzednio ten mechanik robil ze mna logi dynamiczne i z poczatku myslal ze to przeplywka no ale wlasnie to "majstrowanie" przy wezach pomoglo.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sty 26, 2009 20:32

kamilmkm pisze:Zastanawiam sie czy czasem nie chodzi o czyszczenie wezy od intercoolera, czy jak by cos z nimi bylo nie tak to takie byly by objawy jak pisze?
nie
kamilmkm pisze:Co do logow to nie mam ich gdzie zrobic, pozostaje tylko jakis mechanik czy serwis. Pamietam tez ze poprzednio ten mechanik robil ze mna logi dynamiczne i z poczatku myslal ze to przeplywka no ale wlasnie to "majstrowanie" przy wezach pomoglo.
bez logów to na prawdę ciężka sprawa ... nie wiemy czy to przepływka, turbina, nieszczelność itd. przyczyn może być kilka



kamilmkm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:33
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: kamilmkm » pn sty 26, 2009 20:46

damcio151 pisze:bez logów to na prawdę ciężka sprawa ... nie wiemy czy to przepływka, turbina, nieszczelność itd. przyczyn może być kilka
A czy bede mogl zrobic te logi sam jak bym kupil interfejs na allegro za 50zl, lapka pozycze od kumpla i przy pomocy tej bezplatnej wersji VAG, czy jednak potrzebna jest pelna-platna wersja VAG?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sty 26, 2009 20:54

dasz radę , ale najpierw poczytaj na forum "diagnostyka" jaki kabel kupić



kamilmkm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:33
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: kamilmkm » wt lut 03, 2009 17:31

dzisiaj dostalem interfejs i zrobilem logi dynamiczne
mam polskiego vaga 4.9
robilem print-scriny w trakcie jazdy, mniej wiecej co sekunde i przepisalem dane do excela, podaje linka do pliku

http://www.kamilmkm.prospect.pl/logi/Zeszyt1.xls

najpierw zrobilem 3 test, pozniej 11, i pozniej jeszcze raz 3
prosze o ocene tych logow, jak by co to mege powtorzyc cos, zrobic inny test
zadnych bledow nie bylo i nie ma w silniku



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 03, 2009 18:01

kamilmkm pisze:dzisiaj dostalem interfejs i zrobilem logi dynamiczne
mam polskiego vaga 4.9
robilem print-scriny w trakcie jazdy, mniej wiecej co sekunde i przepisalem dane do excela, podaje linka do pliku

http://www.kamilmkm.prospect.pl/logi/Zeszyt1.xls

najpierw zrobilem 3 test, pozniej 11, i pozniej jeszcze raz 3
prosze o ocene tych logow, jak by co to mege powtorzyc cos, zrobic inny test
zadnych bledow nie bylo i nie ma w silniku
Turbinka bardzo słabo z dołu wstaje - powiem wiec bardzo słabo , najpierw do wywalenia katalizator, potem znów zrób logi , jak dalej bedzie słabo wstawac to bedziemy szukac ( jest kilka opcji ale nie bedziemy Ci tym zawracac głowy jak katalizator tam siedzi- wywal i wstaw rurkę, powyzej 2200 obr turbinka łądnie daje cisnienie i nie jest to jej wina, troche dziwne logi przepływki- ale to chyba ze nie jestem przyzwyczajony do polskiego vaga :jezor: wg nich przepływka kaput, przy tym cisnieniu turbawki spokojnie powinny byc wartosci fabryczne przepływki- przy tych wartosciach to auto chyba wogóle ma z 70KM.
OPcje na razie wywalenie katalizatora, sprawdzenie czy masz nieszczelnosc miedzy przepływomierzem a turbina jak wszystko ok to nowy przepływomierz i znów logi.
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 18:09 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt lut 03, 2009 18:15

1. Przepływka to śmierć kliniczna , albo masz jakąś sporą nieszczelnośc miedzy przepływką a turbiną, fajnie byłoby na próbe podmienić na inna sprawdzoną.

2. Turbina strasznie późno wstaje , zadane cisnienie uzyskuje dopiero powyżej 2400rpm , to o wiele za późno jak na VNT , albo masz kata zabitego , albo ktos za bardzo wydłużył sztange przy turbinie - sugerowałby to współczynnik wypełnienia ,

może byc tez problem z podciśnieniem lub sterowaniem podcisnieniem , sprawdź przy okazji czy gruszka wciaga sztangę do końca czy nie da sie przypadkiem jeszcze ręką pomódz jej bardziej wciągnąć sztangę , jesli jest OK na próbę zamienić N-75 z N-18 i zlogować 011

Na poczatek zajmij sie przepływka bo brak mocy powyzej 3000rpm to jej zasługa

[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 17:16 ]
Znowu mnie PinkFloyd wyprzedził :helm:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 03, 2009 18:22

homsky pisze:1. Przepływka to śmierć kliniczna , albo masz jakąś sporą nieszczelnośc miedzy przepływką a turbiną, fajnie byłoby na próbe podmienić na inna sprawdzoną.

2. Turbina strasznie późno wstaje , zadane cisnienie uzyskuje dopiero powyżej 2400rpm , to o wiele za późno jak na VNT , albo masz kata zabitego , albo ktos za bardzo wydłużył sztange przy turbinie - sugerowałby to współczynnik wypełnienia ,

może byc tez problem z podciśnieniem lub sterowaniem podcisnieniem , sprawdź przy okazji czy gruszka wciaga sztangę do końca czy nie da sie przypadkiem jeszcze ręką pomódz jej bardziej wciągnąć sztangę , jesli jest OK na próbę zamienić N-75 z N-18 i zlogować 011

Na poczatek zajmij sie przepływka bo brak mocy powyzej 3000rpm to jej zasługa

[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 17:16 ]
Znowu mnie PinkFloyd wyprzedził :helm:
Nie ma sie co dziwić dzięki waszym naukom homsky-ego, damcio 151, cowboy-a w sprawie autek na razie zaczynam was doganiać... w szybkosci pisania na klawiaturze :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 200 gości