skrzynia i impulsator a wskazania licznika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

skrzynia i impulsator a wskazania licznika.

Post autor: To_mas » sob sty 24, 2009 17:02

Mam takie pytanie

Mam skrzynie wychodzącą w mk4 wktórej jest impulsator o nr 02A409193
i licznik z mk3
Jak to sie ma do siebie ?? będzie to dobrze wskazywało prędkość ?? czy trzeba jakiś inny impulsator tam wsadzić ??



Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » ndz sty 25, 2009 18:42

sprobuj moze z zalozeniem zegarów od MK4 i przejedz sie troche i zobacz jakie wskazania wzgledem obrotow a potem od MK3 i taka sama próba


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz sty 25, 2009 19:43

matirati666 pisze:sprobuj moze z zalozeniem zegarów od MK4 i przejedz sie troche
Aleś mu doradził :bajer:



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Re: skrzynia i impulsator a wskazania licznika.

Post autor: piter_s » ndz sty 25, 2009 20:35

To_mas pisze:Mam takie pytanie

Mam skrzynie wychodzącą w mk4 wktórej jest impulsator o nr 02A409193
i licznik z mk3
Jak to sie ma do siebie ?? będzie to dobrze wskazywało prędkość ?? czy trzeba jakiś inny impulsator tam wsadzić ??
całkiem prawdopodobne ze bedzie ten sam impulsator



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz sty 25, 2009 20:40

matirati666 pisze:matirati666 napisał/a:
sprobuj moze z zalozeniem zegarów od MK4 i przejedz sie troche
Aleś mu doradził
heh bongo to ujął chyba najlepiej a ja to rozwinę czyli tak kupie sobie zegary z mk4 za 200zł bo nie mam co robić z kasą poźniej spędzę cały dzień by je jakoś podłączyć a potem tą pociętą instalacje znowu poskładam by podłączyć te z mk3 :P

inny pomysł proszę :P
całkiem prawdopodobne ze bedzie ten sam impulsator
wygląda na pewno inaczej !!
Ale jak czytam ze ludziska pakują licznik z mk4 do mk3 i nic tam nie piszą o przekłamaniach to moja sytuacja jest w sumie tego odwrotnością więc powinno wsio działaś poprawnie :) dobrze kombinuje ?
Ostatnio zmieniony ndz sty 25, 2009 20:42 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz sty 25, 2009 20:47

To_mas pisze:wygląda na pewno inaczej !!
to nie znaczy ze w srodku bedzie inne, heheh.
tak czy inaczej nic nie stracisz, ewentualnie impulsator z mk3 jak sie da założyć i jka jest to samo przełożenie.



Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » pn sty 26, 2009 13:00

a kto mowi o kupowaniu? wystarczy pozyczenie zegarkow :bajer:


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 26, 2009 15:46

matirati666 pisze:a kto mowi o kupowaniu? wystarczy pozyczenie zegarkow :bajer:
to pożycz :panna:



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn sty 26, 2009 16:38

To_mas pisze:...Mam takie pytanie

Mam skrzynie wychodzącą w mk4 wktórej jest impulsator o nr 02A409193
i licznik z mk3
Jak to sie ma do siebie ?? będzie to dobrze wskazywało prędkość ?? czy trzeba jakiś inny impulsator tam wsadzić ??...
Sprawa wygląda tak:
02A409193 to jest numer tulejki prowadzącej wałek z ząbkami, a nie impulsatora ani nawet samego wałka. Ten numer nic nam nie pomoże.

W Twoim przypadku ważny jest wałek i koło napędu szybkościomierza obok mechanizmu różnicowego. I tak:
02A409197 - 13 zębów - to jest numer wałka z Golfa III i IV
02A409187B - 22 zęby - to jest numer koła napędu szybkościomierza z Golfa III i IV
191919149D - to jest numer impulsatora, czyli czujnika prędkości do Golfa III i IV, ale tylko do 99 roku.

Reasumując:
Jeśli skrzynia biegów pochodzi z Golfa IV z przed 99 roku to powinno być OK. Jeśli z nowszego to też pod warunkiem zastosowania tego czujnika prędkości 191919149D. Natomiast weź pod uwagę, że masz Golfa II, a tam jest inny rozmiar opon w porównaniu z Golfem III i IV (inny obwód koła, mniejsza średnica) i stąd może się brać całe przekłamanie prędkości.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 26, 2009 18:39

AFN140KM pisze:i stąd może się brać całe przekłamanie prędkości.
ok małe przekłamanie to da sie przeżyć :)))
chodzi mi o duże różnice spowodowane złym czujnikiem itd
koła to już trudno nie założe R15 na gumie 65 nie ma mowy :P

a wracając do tematu to
skrzynia jest z rocznika 98 i ma nabite oznaczenie DTA

Obrazek
pochodzi dokładnie z ibizy ale wyczytałem ze montowana byłą i w polo i w mk4 :gora:

mój impulsator wygląda dokładnie tak jak ten:
http://allegro.pl/item528684313_impulsa ... 09193.html
ilość zębów na wałku 13
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 18:50 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn sty 26, 2009 20:17

To_mas pisze:...pochodzi dokładnie z ibizy ale wyczytałem ze montowana byłą i w polo i w mk4...
Według moich danych to skrzynia DTA w Golfie nigdy nie jeździła no ale może się mylę. Polo Classic (98 do 01), Ibiza (98 do 99) i cordoba (98 do 99).

Jak możesz to zczytaj numer z czujnika prędkości, czy się pokrywa z tym?:

Obrazek

PS. Przeglądałem teraz ETKA i w Twojej skrzyni DTA i w mojej CYP są te same trzy części o numerach, które podałem wyżej, więc myślę, że powinno być OK.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 26, 2009 23:42

AFN140KM, a masz jak sprawdzić przełożenia tej skrzyni ??
Bardziej z bliżona do CYP czy moze CTN ?

instalacją
AFN140KM pisze:Jak możesz to zczytaj numer z czujnika prędkości, czy się pokrywa z tym?:


taki sam.
tylko temu muszę kupić nowy czujnik bo (zaraz dam foty)

[ Dodano: Pon Sty 26, 2009 23:10 ]
Obrazek

to 3a sobie odwrócić :// bo zapomniałem
Obrazek

[ Dodano: Pon Sty 26, 2009 23:11 ]
Ale jak widać mam ułamany ten bolec (on jest chyba od czujnika i tam coś jeszcze powinno być dlatego napisałem ze musze kupić impulsator....



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt sty 27, 2009 15:43

To_mas pisze:...AFN140KM, a masz jak sprawdzić przełożenia tej skrzyni ??
Bardziej z bliżona do CYP czy moze CTN?...
No coś wygrzebałem:

CYP
1.____34/9_____(3,7778)
2.____33/16____(2,0625)
3.____31/23____(1,3478)
4.____29/30____(0,9667)
5.____29/39____(0,7436)

GŁ.___60/19____(3,1579)

DTA i ASD
1.____33/10____(3,3000)
2.____35/18____(1,9444)
3.____34/26____(1,3077)
4.____36/33____(1,0909)
5.____33/46____(0,7174)

GŁ.___60/19____(3,1579)

CTN
1.____34/9_____(3,7778)
2.____36/17____(2,1176)
3.____34/25____(1,3600)
4.____34/35____(0,9714)
5.____34/45____(0,7556)

GŁ.___60/19____(3,1579)

Pomoże?


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sty 27, 2009 19:18

AFN140KM pisze:Pomoże?
tak :D wg tego co napisałeś to jest to to samo co ASD czyli należy do tych najdłuższych z TDI :) a już na pewno ma dłuższy piąty bieg od CYP i CTN co tu widzę :D i co mnie bardzo cieszy bo taką właśnie chciałem :D a nigdzie cholera nie mogłem znaleźć przełożeń tej skrzyni.

Ogromne dzięki :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości