Kolor bolca od predkosciomierza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
siwy1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:47
Lokalizacja: Żory/ Rybnik
Kontakt:

Post autor: siwy1982 » ndz sty 25, 2009 20:17

Q.bak, to jak wytłumaczysz fakt ze w dieslach były skrzynie 4s z białym i 4t z czerwonym ślimakiem a index taki sam czyli 950??


VW Golf MK2 1.6 TD 1V+ 2006-2009
Skoda Fabia 1.9 TDI ATD 2009-2012
Seat Leon II 1.9 TDI BLS+ 2012-

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz sty 25, 2009 20:49

to jakim cudem miałem zegary właśnie z takim indexem a mam 1.6??
A jakim cudem ja mogę to wiedzieć?
Q.bak pisze:kolor ślimaka nie ma z tym nic wspólnego

jakto nie, właśnie od ilości zębów zależy ilość obrotów linki
To wez załóż do tej samej linki zegary o indeksie 935 i 950,będą tak samo pokazywać?Raczej nie.A przecież obroty linki będą takie same :bajer:

[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 19:50 ]
Ślimak napędzany jest przez wałek połączony (przez jakieś przekładnie) z przednią osią
W mkII nie ma przedniej osi :bajer:



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » ndz sty 25, 2009 21:52

bongo pisze: to jak wytłumaczysz fakt ze w dieslach były skrzynie 4s z białym i 4t z czerwonym ślimakiem a index taki sam czyli 950??
tak, że właśnie różniły się przełożeniami w skrzyni i jeśli miały ten sam index to musiały mieć inny ślimak.
bongo pisze:To wez załóż do tej samej linki zegary o indeksie 935 i 950,będą tak samo pokazywać?Raczej nie.A przecież obroty linki będą takie same
Ale czy ja to gdziekolwiek zanegowałem??
Są 3 "elementy" odpowiedzialne za pokazywaną prędkość:
-skrzynia biegów
-ilość zębów na ślimaku
-index prędkościomierza
bongo pisze:W mkII nie ma przedniej osi
no dobra, ma dwie półośki... ale jakie to ma znaczenie w tej dyskusji...
Q.bak pisze: to jakim cudem miałem zegary właśnie z takim indexem a mam 1.6??
bongo pisze: A jakim cudem ja mogę to wiedzieć?
Chodzi mi o to że nieprawdą jest że 935 występowały tylko w 1.3 bo jak widać na moim przypadku w 1.6 również.

Skoro oryginalnie w dieslach przy skrzyni 4T i czerwonym ślimaku licznik miał index 950 to w benzynach powinno być tak samo (bo przecież silnik nie ma tu nic do rzeczy).
Dlatego dziwi mnie to, że miałem u siebie 935.

Ma ktoś jakieś dane jak przy poszczególnych indexach obrót linki wpływa na zliczanie kilometrów?
tzn ile razy musi obrócić się linka żeby licznik zliczył 1km?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 173 gości