turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » pt sty 23, 2009 01:03

jaro4444 pisze:
NEMESIS pisze: Wymiana turbo to nie takie HOP SIUP..turbo ASZ/ARL mają szybkozłączki, rury są grubsze....dolot grubszy...przepływka wieksza...NO I AJM jest słabszy konstrukcyjnie... :chytry: teoretycznie bo...zalożyłem graty z AWXa na kadłub ATD (100KM PD ) głowica bebechy zostały z ATD ..bo innego nie bylo :bajer: i śmiga !!
Rura dolotowa AJM 1J0 129 654 S
Rura dolotowa ASZ 1J0 129 654AJ
Dolot (harmonijka) AJM 1J0 129 684 J
Dolot (harmonijka) ASZ 1J0 129 684 AG
PRZEPLYWKA AJM 06A 906 461
PRZEPLYWKA AJM 071 906 461 A

to zacytowałeś to napisałem i potwierdzam z ETKA Nigdzie nie pisalem o różnicach w średnicach czy innych wyjściach :green_fuck:
jaro4444 pisze: Bzdury koleś piszesz i nigdy nie miałeś w łapach dwóch turbin, a pierd... głupoty. :mlotek:

Dolot od strony filtra powietrza jest identyczny, wylot spalin identyczny, dopływ i spływ oleju taki sam, płąszczyzna przylegania do głowicy identyczna.

Jedyna różnica to wylot sprężonego powietrza - jest na szybkozlączkę i w innym kierunki. Kupując jednak wąż 1J0 145 822 E od silników ASZ/ARL (używany ok 100 zł) zakładasz wszystko P&P i wpinasz się w oryginalne orurowanie.
Właśnie..to też napisał ROB555...dopiero po zakupie węży masz P&P a nie w sytuacji gdy chłopak zakłada turbo chce podpiać i co ?? Swoją drogą węży nie musisz kupować można dorobić..lub kupić na ALLEGRO przejściówki żeby zostawić oryginalne węże na opaski z AJM .
BORIA POWIEDZIAŁ
boria pisze:Na seryjnym sterowniku też ARL albo ASZ będzie mi chodzić gładko ? Na razie nie chcę robić czipa, dopiero mozę gdzieś na wiosnę jak będę mieć więcej czasu :)

ZROZUMIAŁEM ŻE MOŻE KOLEGA CHCE AJM NA ASZ PRZEKWALIFIKOWAĆ. DLATEGO WSPOMINALEM O W/W RÓŻNICACH :blush:
jaro4444 pisze:
NEMESIS pisze:teoretycznie bo...zalożyłem graty z AWXa na kadłub ATD (100KM PD ) głowica bebechy zostały z ATD ..bo innego nie bylo i śmiga !!
A pompki przełożyłeś te z AWX? Bo jak nie to nie opowiadaj głupot :rotfl:
A gdzie napisałem że nie założyłem ?? :green_fuck: Widzę kolego że rozpracowaleś mojego posta na części pierwsze to jakbym chciał się czepiać to co oznacza Twoje stwierdzenie
jaro4444 pisze: Dolot od strony filtra powietrza jest identyczny

Nie chcesz powiedzieć że ETKA kłamie ??!! :jezor: Rozumiem że chodzi Ci o srednicę wejścia do sprężarki ..ale jak pisałem to jakbym chciał się czepiać. :grin: Nie łap ciśnienia kolego lepiej sobie wyjasnić przy :pub: a prawda i tak leży po środku !! :okej: Sorry BORIA za zaśmiecanie tematu. :pub:



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pt sty 23, 2009 11:28

Nemesis, będę się czepiał każdej oznaki niekompetencji, wprowadzania w błąd kolegów, rozsiewania niesprawdzonych wiadomości. Twój wpis miał charakter wiadomości "jedna pani drugiej pani" i merytorycznie był do :ass: . Później poczytałeś ETKĘ i próbowałeś ratować swoją gafę...

"Dolot" w tym konkretnym przypadku oznaczał odlany w środku ślimaka częśći zimnej turbiny króciec, na który zakładasz elastyczny lącznik od rury dolotowej.

"Dolot" można ująć w rozumieniu szerszym czyli rury od filtra powietrza do turba i przepływka (tak kończy się wg. Ciebie ta lista). To podpowiem Ci coś jeszcze - jakbyś się nie gapił ślepo w ETKĘ, a podszedł do wozu to byś wiedział, że jeszcze potrzebna jest góra obudowy filtra powietrza :rotfl: .

Jak chcesz więcej wiedzieć to chłopie poczytaj:

"Swap dolotu do turbiny od ASZ do VP" autor - jaro4444, początek moda 06 Lip, 2008 r, pomiar z hamowni 14.08.2008 r. :chytry:

Całość znajdziesz tu:

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=18785

Więcej tu ze zdjeciami rur dolotowych:

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=12741

A jak się ładnie postarasz to na swoim podwórku trochę znajdziesz:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15

Treść z OCP:

"Ostatnio postanowiłem poprawić napełnienie silnika powietrzemi i w tym celu założyłem dolot do turbiny od motoru ASZ/ARL, czyli:
- górę obudowy filtra powietrza,
- przepływomierz,
- rurę "harmonijkę,
- rurę aluminiową,
- gumową przejściówkę do turbiny.
Do tego przerobiłem EGR jak opisałem w innym wątku.

Jakiś czas jeździłem bez korekty w programie. Nie wiedziałem co dał ten mod. Wreszcie dziś trafiłem do Rogala i nastąpiła chwila prawdy. Dla porównania pierwszy wykres gdzie mamy mod "ostateczny" z lipca i porównanie go z dolotem i przepływomierzem założonym bez korekty:



Obrazek

Wyraźnie widać, że nowy większy przepływomierz do 2600 obrotów obcinał dawki paliwa przez mniesze wskazania a powyżej 2600 górę biorą mniejsze opory przepływu nowej rury. "Gratis" dostałem 10 KM bez korekty softu mimo, że dziś było znacznie goręcej jak podczas ostatniego hamowania :diabelski_usmiech

Zdejmowaliśmy paliwa, zdejmowaliśmy, po drodze było 196 KM/380 Nm (tak silnik spalił lepiej to paliwo co dostał i moc rosła) ale moim zdaniem trochę za bardzo jeszcze kopcił. Specjalnie wybrałem tak upalny dzień bo jak dziś zachowa umiar w dymie to jak zrobi się chłodniej może być tylko lepiej. :bigok
Wreszcie doszliśmy do tego:


Obrazek



Proszę zwrócić uwagę na temperaturę zewnętrzną...

Odczucia w jeździe - auto zapier... od startu do 4500 bez najmniejszego nawet zająknięcia. Jest cichsze jak na starym dolocie i po prostu rwie do przodu. Na kreskach niby przepaści nie ma ale w jeździe jest i to znaczna.

Polecam tego typu moda ale tylko z korektą softu!!!"


Więc dalej siedź nad ETKĄ i rzeźbij w brązie :ass:

NEMESIS pisze:A gdzie napisałem że nie założyłem ??


A gdzie to napisałeś? Zacytuję byś sobie przypomniał:

"
NEMESIS pisze:zalożyłem graty z AWXa na kadłub ATD (100KM PD ) głowica bebechy zostały z ATD ..bo innego nie bylo i śmiga !!


Gdzie wspomniałeś o koniecznej przekładce pompek z jednego motoru na drugi, komplecie uszczelnień (z kamieniami) do pompek i śrubach do przykręcania pompek? Nie wspomnialeś też jak reguluje się pompki. Najprawdopodobniej sam tego nigdy nie robiłeś bo byś wspomniał o tak istotnych "szczegółach".

Nemesis mniej ETKI więcej warsztatu a będzie OK :smoke: :okej:
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 12:00 przez jaro4444, łącznie zmieniany 10 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sty 23, 2009 14:20

jaro4444 pisze:Nemesis mniej ETKI więcej warsztatu a będzie OK :smoke:
Jaro hamuj sie troche :) Nemesis zrobil calkiem sporo swapow tdi czy 1.8t do roznych VAGow i ma duze pojecie o temacie od strony warsztatowej. Moze nie ma czasu siedziec na forum i klocic sie co dokladnie znaczy slowo "dolot"
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 14:21 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pt sty 23, 2009 14:40

Zaprzał jestem jak najbardziej spokojny. Osobiście nie robie benzyn więc na ich temat milcze jak grób i nie zabieram głosu.
Rzeźbię za to w Dieslach (VP, PD a ostatnio mocno rozgryzam na części pierwsze 2.0 16V) i tu niestety Nemesis rozminął się z prawdą. :^o
Ot tyle...

P.S. Jednak jeśli kogoś uraziłem moją wypowiedzią to przepraszam. :pub:
Jednocześnie obiecuje czepiac się zawsze znalezionych na tym forum półprawd i nie do końca prawd ;)
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 14:58 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » sob sty 24, 2009 05:43

jaro4444 pisze:
"Dolot" w tym konkretnym przypadku oznaczał odlany w środku ślimaka częśći zimnej turbiny króciec, na który zakładasz elastyczny lącznik od rury dolotowej.
Nastepnym razem dolącz słownik jaro4444- polski
NEMESIS pisze:ZROZUMIAŁEM ŻE MOŻE KOLEGA CHCE AJM NA ASZ PRZEKWALIFIKOWAĆ. DLATEGO WSPOMINALEM O W/W RÓŻNICACH :blush:

a Ty napisałeś poniższe...mówiłem o tym samym...bez koniEczności czytania Twoich postów :green_fuck: słyszałeś o czymś takim jak CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM
jaro4444 pisze: "Swap dolotu do turbiny od ASZ do VP" autor - jaro4444, początek moda 06 Lip, 2008 r, pomiar z hamowni 14.08.2008 r. :chytry:

Całość znajdziesz tu:
jaro4444 pisze: Gdzie wspomniałeś o koniecznej przekładce pompek z jednego motoru na drugi, komplecie uszczelnień (z kamieniami) do pompek i śrubach do przykręcania pompek? Nie wspomnialeś też jak reguluje się pompki. Najprawdopodobniej sam tego nigdy nie robiłeś bo byś wspomniał o tak istotnych "szczegółach".
pozwól że zacytuje...
jaro4444 pisze: a pierd... głupoty. :mlotek:
nie zauważyłem żebyś wspominał o konieczności przykręcenia turbiny, wymiany nakrętek jak sa skatowane bo później bedzie problem,wymiany uszczelek itp !!
jaro4444 pisze: Nemesis mniej ETKI więcej warsztatu a będzie OK :smoke: :okej:


DOBRA MISZCZU TO JEST MOJE...pozwól że... jakby inaczej zacytuje
jaro4444 pisze: "jedna pani drugiej pani" i merytorycznie był do :ass: . Później poczytałeś ETKĘ
jaro4444 pisze: jakbyś się nie gapił ślepo w ETKĘ, a podszedł do wozu to byś wiedział, że jeszcze potrzebna jest góra obudowy filtra powietrza

..bezmysle patrzenie się w ETKE.....pokaż Twój "warsztat". Widzę że masz jakiś problem ze mną i z odróżnianiem co było napisane (łącznie z próbą wyjaśnienia niejasności....próbą bo widzę że nie dotarło ) :rotfl: A CO CHCIAŁBYŚ ŻEBY BYŁO NAPISANE
.
Obrazek 2000-2001
Obrazek2001-2002
Obrazek2003-2004
Obrazek2004-2005
Obrazek2005 asz+6

Obrazek 2006
Obrazek2006
Obrazek2007
Obrazek2007 awx+5
Obrazek2007-2008 AWX+5
Obrazek2007-2008 ASZ+6
Obrazek2008
Obrazek2008 ARL+6
Obrazek 2008



...pozdrowienia od Franca Maurera !!!! :rotfl: :rotfl:

:dzida:



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob sty 24, 2009 22:19

NEMESIS pisze:Widzę że masz jakiś problem ze mną i z odróżnianiem co było napisane (łącznie z próbą wyjaśnienia niejasności....próbą bo widzę że nie dotarło )
Napisałem wczoraj wyraźnie PRZEPRASZAM, PONIOSŁO MNIE.
Powtórze to dziś. Niepotrzebnie róznica poglądów zmieniła się w wycieczki osobiste. Nie znam Cię, nie mam osobiście nic do Ciebie, niepotrzebnie się uniosłem. Tyle w temacie OT.


Merytorycznie jw. turbo ARL montuje się do AJM P&P dodając jeden przewód "czerwony" albo przejściówkę z szybkozłączki na wąż z opaską.
Ostatnio zmieniony sob sty 24, 2009 22:20 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » pn sty 26, 2009 02:33

jaro4444 pisze: Napisałem wczoraj wyraźnie PRZEPRASZAM, PONIOSŁO MNIE.
Powtórze to dziś. Niepotrzebnie róznica poglądów zmieniła się w wycieczki osobiste. Nie znam Cię, nie mam osobiście nic do Ciebie, niepotrzebnie się uniosłem. Tyle w temacie OT.
Powiem tyle....zachowałeś się jak ...FACET Z JAJAMI !! Bo najciężej jest chyba przyznać się do blędu...trochę Cię chyba "rozjechalem " swoim postem...ale mimo wszystko szacun za zachowanie !! :bigok:



Awatar użytkownika
Domin_VW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr sie 02, 2006 15:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Domin_VW » pn sty 26, 2009 21:02

NEMESIS, pojechałeś po całości...a za twój całokształt MEGA SZACUN...wiedziałem że troche tego było ...ale nie że aż tyle :shock:


Moje GTI US Edition => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=196952

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt sty 27, 2009 00:12

NEMESIS pisze:trochę Cię chyba "rozjechalem " swoim postem...
Trochę tego zrobiłeś, jednak tu nie chodzi o udowadnianie sobie kto ma dłuższego, bo też troche "grzechów" mam na koncie :grin:
Po prostu przeprosiłem za niemiłe zachowanie.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

andryu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt cze 13, 2008 16:32
Lokalizacja: Gostyń

Post autor: andryu » wt wrz 22, 2009 14:20

witam kolego mam problem
siadla mi turbina w moim AJMie i tak sie zastanawiam jak dac - serie czy moze od 130 monnego) tylko czy to wszystko bedzie pasowało, jesli tak to prosze o konkretny opis co i jak należy zrobic, kupic by jak założe to będzie OK
z gory dzieki
andryujaro4444,


andryu VW GOLF IV 1.9 TDI PD

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn lis 23, 2009 14:12

podkleje się do tematu :)
jaki dokładnie powinno mieć symbol turbo z ARL'a, najbardziej odpowiednie pod SWAP w AJM, potrzebuje tych danych bo muszę takie zamówić u turbiniarza
Wiem, że w grę wchodzi Garret GT 1749 VA z AWX oraz P&P Garret GT 1749 VB z ARL, co lepsze? Czy czerwony wąż w kształcie litery S o oznaczeniu 1J0 145 822e pasuje pod VA i VB

będę wdzięczny za pomoc :helm: i rady co lepsze
Ostatnio zmieniony pt lis 27, 2009 18:48 przez PELE, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt lis 27, 2009 18:42

panowie widze, że ciekawa rozmowa sie rozwineła
problem jest taki, ze kolega ma passata AJM 115 i wczesniej miał go niby kręconego( takiego kupił ) na 130KM, turbina (mówił vnt15, musze sprawdzic) siadla mu po roku, teraz zalożył gt1749V i siadłamu po 20 minutach( wirnik o strony zimnej stracil łopatki:) )

co mu założyć zeby to chodziło(pojechał po nastepna gt1749 2001 wzwyż).
Ostatnio zmieniony pt lis 27, 2009 18:46 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt lis 27, 2009 18:50

JABcok20, ja właśnie do takiego moda się szykuje i kazano mi dodatkowo kupić taki czerwony wąż w kształcie S oraz chłodniczkę oliwy od ARL no i oczywiście korekta softu :)

jak to jest:
GT1749 VA z AWX'a czy GT1749 VB z ARL'a ?!? co lepiej wybrać
Ostatnio zmieniony pt lis 27, 2009 18:52 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt lis 27, 2009 18:55

myślalem że gt1749 to wszedzie takie same możliwość ma?

czy gt1749 byly w silnikach slabszych niż 115koni pompowtrysk?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 151 gości