Problem z powiatrzem dostającym sie od układu paliwa, POMOCY

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mar-Dy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 22, 2009 18:06
Lokalizacja: Gierałtowice
Kontakt:

Problem z powiatrzem dostającym sie od układu paliwa, POMOCY

Post autor: Mar-Dy » czw sty 22, 2009 18:23

Witam! Jak widać jestem tu nowy i jeszcze nie za bardzo zorientowany w temacie dlatego prosze o pomoc. Nie dawno zakupiłem Golfa mk1 1.6 td i wszystko było ładnie pięknie, aż pewnego pięknego dnia jechałem sobie i nagle mi zgasł silnik i nie szło zapalić. Pojechałem do mechanika i stwierdził, że pompa nie szczelna i sie zapowietrzyl coś tam pogrzebał założył mi zaworek zwortny przed pompa, żeby paliwo nie uciekało. Wszystko było cacy ale na następny dzień znowu to samo, tylko ze tym razem nie może to być przez pompe bo tam juz nie ma sie gdzie powietrze dostawac. Jak patrze w przewodzie który idzie od filtra do pompy to widać, że pompa zamiast paliwa zaciąga powietrze a tylko czasaem paliwo. Ale jakby tego było to jest tak, że jak mi się to stanie i ktoś mnie zacholuje do domu to na drugi dzień normlanie można auto zapalić i pojechać, ale po przejechaniu paru, parunastu kilometrów znowu dzieje się to samo. Nie orientuje sie ktoś z was co może być tego przyczyną dodam, że filtr paliwa jest nowy i przewód od filtra do pompy też. Sory jeśli już gdzieś była o tym mowa, ale ja nie znalazłem. Z góry dzieki za pomoc. Pozdrawiam!!


Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców...

The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » czw sty 22, 2009 20:49

No, zakładając, że to co opisałeś jako wykluczone jest 100% pewne, to pozostają Ci nieszczelne wężyki od zbiornika paliwa do filtra lub zawalony ZBIORNIK PALIWA syfem, który osadza się na siatce i blokuje przepływ ropki....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Bananicho » czw sty 22, 2009 20:50

Odpal go rano i niech chodzi, jak nie zgaśnie to wynika na to, że występuje to tylko podczas jazdy, czyli moze jakis przewód jest luźny, moze to byc w okolicach baku, ale z drugiej strony powinieneś miec problem przy odpalaniu go rano bo skoro sie zapowietrza to rano musisz go odpowietrzyc chechłając go, a jak rano ci pali ??


MK2 JP lubi OR :D

Mar-Dy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 22, 2009 18:06
Lokalizacja: Gierałtowice
Kontakt:

Post autor: Mar-Dy » czw sty 22, 2009 22:39

Rano zapala normalnie... zagrzeje go dwa razy jak stoi na dworze i łapie praktycznie za pierwszym, a co do tego sitka w baku to gdzie ono sie dokładnie znajduje i jak je można przeczyscic albo wymienic? a co do tego że dzieje sie to podczas jazdy to własnie mnie to zastanawia, bo jak pierwszy raz zrobiłem ze w przewodzie nie było nawet jednego bąbla powietrza to chodzil w garażu na wolnych przez godzine, raz za kiedy dodawałem gazu i nic... a jak pojechałem to po ok. 3km zdechł i w przewodzie znowu szlo praktycznie same powietrze. I tak jak pisałem powyrzej jak przycholuje go do domu to na drugi dzien znowu zapala praktycznie bez problemu i po przejechaniu jakiegoś niewielkiego odcinka sie to powtarza. A jeszcze co do tych węrzyków to chyba gdyby były nieszczelne to by były mokre troche albo by sie "pociły" w miejscu gdzie była by dziura. Jutro jeszcze zobacze na łączeniu tych przewodów co idą od zbiornika z tym co idzie do filtra, bo już nic innego mi nie przychodzi do głowy. Dzieki za pomoc i czekam na dalsze porady.


Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców...

The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » czw sty 22, 2009 22:48

Dodam do tego:
Możliwe że siatka na rurce w zbiorniku zalepiona.Możliwe również że nie dochodzi powietrze do zbiornika i masz w nim podciśnienie jakie narasta wraz z ubytkiem paliwa(spotykałem takie dziwactwa)... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
master87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 15:59
Lokalizacja: DSR

Post autor: master87 » pt sty 23, 2009 00:31

Witam,
ja bym się zastanowił czy wężyki przelewowe nie są leciwe i nie przepuszczają,
koszt wymiany minimalny przy piwku można w pół godzinki zrobić :grin:


Dwadzieścia lat minęło jak jeden dzień
Nie masz co wspominać?
Lepiej swe życie zmień!

Mar-Dy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 22, 2009 18:06
Lokalizacja: Gierałtowice
Kontakt:

Post autor: Mar-Dy » pt sty 23, 2009 00:53

master87 pisze:Witam,
ja bym się zastanowił czy wężyki przelewowe nie są leciwe i nie przepuszczają,
koszt wymiany minimalny przy piwku można w pół godzinki zrobić :grin:
Jeśli chodzi o te 4 króciutkie, które są na wtryskach to wymieniłem wszystkie, a problem jest nadal. Jutro zabiore sie za te przewody, które idą od baku. Mam tez w związku z tym pytanie czy bd musial "spuścić" cała ropa z zbiornika jak bede czyścił te przewody i te sitko, które jak sie domyślam jest w zbiorniku przed przewodem który zasysa paliwo? Bo wydaje mi się, że najlepeij bedzie jak wezme i odepne wszystkie przewody i je przedmucham pod wysokim cisnieniem. Bo już innego pomysłu nie mam. A gdyby to nie pomogło to macie może namiary na jakiegoś mechanika w mojej okolicy, który by sobie z tym poradzil? pozdrawiam!


Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców...

The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!

Awatar użytkownika
master87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 15:59
Lokalizacja: DSR

Post autor: master87 » pt sty 23, 2009 01:09

Mar-Dy pisze:Jeśli chodzi o te 4 króciutkie, które są na wtryskach to wymieniłem wszystkie
dokładnie, o tych myślałem :grin:


Dwadzieścia lat minęło jak jeden dzień
Nie masz co wspominać?
Lepiej swe życie zmień!

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pt sty 23, 2009 08:28

No ropkę to będziesz musiał zlać... A wygląda to na syf w zbiorniku, skoro na wolnych obrotach daje radę, a na wyższych od razy problem (jak jedziesz)....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

andrzej22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 18:25
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: andrzej22 » pt sty 23, 2009 09:16

Kolego zanim odkrecisz zbiornik do czyszczenia bo przez ta dziurke z bagaznika nie dasz rady to wez do banki np po plynie do spryskiwacza nalej ropy wrzuc tam wezyki od zasilania i od powrotu zapal autko troche pogazuj i w razie czego wyeliminujesz zbiornik i przewody zasilajacy i powrotny. Mozesz miec nieszczelne przy kroccach w bagazniku bo widzisz 3 km przejedziesz na paliwie ktore jest w filtrze a potem ciagnie korek powietrza od zbiornika. Moze tez byc pompa na wolnych obrotach git ale jak jedziesz to ona musi sie troche bardziej wysilac. Zobacz czy nie masz mokro na pompie z tylu tam gdzie dochodzi linka od tzw ssania. Poswiec latarkom bo inaczej ciezko zobaczyc. Pozdrawiam



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pt sty 23, 2009 12:12

Żeby wyczyscic sitko w baku wystarczy wyjać wskaznik poziomu paliwa, znajduje sie pod okragłym deklem w bagazniku, sitko jest na spodzie, sprawdz tez czy nie masz przewodów paliwowych, idących od baku, zagniecionych.



Mar-Dy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 22, 2009 18:06
Lokalizacja: Gierałtowice
Kontakt:

Post autor: Mar-Dy » pt sty 23, 2009 22:09

Żeby wyczyscic sitko w baku wystarczy wyjać wskaznik poziomu paliwa, znajduje sie pod okragłym deklem w bagazniku, sitko jest na spodzie, sprawdz tez czy nie masz przewodów paliwowych, idących od baku, zagniecionych.
A jak można sie dostać do baku? musze wyjmować siedzenia czy przez bagażnik jest dojście do tego dekla ? i gdzie później mam tego sitka szukać? Bedzie on razem z tym wskaźnikiem czy gdzieś osobno w zbiorniku?


Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców...

The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » sob sty 24, 2009 07:53

Mar-Dy pisze:A jak można sie dostać do baku? musze wyjmować siedzenia czy przez bagażnik jest dojście do tego dekla ? i gdzie później mam tego sitka szukać? Bedzie on razem z tym wskaźnikiem czy gdzieś osobno w zbiorniku?
Złóż tylne siedzenia, wyjmij wykładzine bagaznika, zobaczysz czarny dekiel, odkreć go pod spodem jest czujnik poziomu paliwa, odłącz kable i wyjmij czujnik, filtr to walec z siatki jest na dnie, powinien dac sie wyciągnąć kombinerkami, wystarczy go umyc w bezynie i założyć z powrotem.



Mar-Dy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 22, 2009 18:06
Lokalizacja: Gierałtowice
Kontakt:

Post autor: Mar-Dy » ndz sty 25, 2009 22:50

Dzięki wszystkim za rady! narazie autko jeździ...wyczyściłem to sitko takie, to które jest w zbiorniku i przedmuchałem wszystkie przewody kompresorem. Mam jeszcze jedno pytanie czy to jest normalne, że w zbiorniku mam takie białe "farfocle", coś w stylu jakby slikonu czy czegos podobnego. A jeśli to jest nie normalne czy można to jakoś zlikwidować, lub troche choć zniwelować? Bo jak wyciagałem pompką całe paliwo to jak pozniej je wlewałem przez sitko to dość duzo tam tego było.


Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców...

The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 128 gości