Kontrolka Świec Żarowych - Nie pali się Wcale?!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

expander1000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt sie 01, 2008 17:42
Lokalizacja: BOGATYNIA
Kontakt:

Kontrolka Świec Żarowych - Nie pali się Wcale?!

Post autor: expander1000 » czw sty 22, 2009 14:02

Witam.Od nie dawna jestem posiadaczem MK IV. Sprawa kontrolki świec zaczeła mnie zastanawiac gdy przy -18C kontrolka nawet nie mrugła.Dodam że auto jak i w pogode tak i w silny mróz pali dobrze(auto niegarażowane).Wiec sprobowalem najpierw sprawdzic i wymienic świece, akumulator oraz sprawdzilem bezpieczniki od swiec(tam na gorze akumulatora pod klapką).Niestety kontrolka nadal nie świeci.
Dane golfa. MK IV, TDI, 90KM, r.prod.2000
Prosze o pomoc,poradę !



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » czw sty 22, 2009 14:12

podłącz pod vaga i zrób output test w zegarach, jeżeli przy teście będzie się paliła to sprawa przepalonej diody odpada


[b]148KM/326Nm[/b]

expander1000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt sie 01, 2008 17:42
Lokalizacja: BOGATYNIA
Kontakt:

Post autor: expander1000 » czw sty 22, 2009 16:16

No tak, tyle że nie mam dostępu do kompa z takim oprpgramowaniem:( nie ma jakiś innych propozycji.Aha gdzie wogole na zegarach wyswietla sie ta spirala ??
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 16:23 przez expander1000, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw sty 22, 2009 17:50

spróbuj zrobić mały test a mianowicie odpal silnik i odłącz wtyczkę od włącznika świateł "stop" przy pedale hamulca i zobacz czy się wtedy kontrolka zapali i będzie mrugać, jeśli tak to oznacza, że w przypadku sygnalizowania błędu jest zasilana z innego pinu ECU niż w przypadku samodiagnozowania po przekręceniu kluczyka w stacyjce, przerwa w jej zasilaniu może wtedy być na drodze od pinu ECU do płytki drukowanej zegara na desce.


Obrazek

Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » pt sty 23, 2009 02:21

Sztomel pisze:odłącz wtyczkę od włącznika świateł "stop"
chyba nie u wszystkich to działa, wyjmowałem żarówki odłączyłem wtyczkę przy pedale hamulca ale u mnie kontrolka się nie zaświeciła
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 02:21 przez Oli, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt sty 23, 2009 07:29

czyli wychodzi na to, że ma zasilanie tylko i wyłacznie z tego samego pinu ECU i od tego miejsca trzeba będzie szukać przerwy w obwodzie.

[ Dodano: 23 Sty 2009 12:41 ]
nie mam rozpiski pinów ECU ale kontrolka jest zasilana z pinu nr 13 niebieskiej 32 pinowej wtyczki wpiętej z tyłu do zegarów na desce a kabelekm ma kolor niebiesko-zielony (na schemacie niemieckie oznaczenie kolorów bl/gn - blau/grin) więc może z tej strony lepiej będzie szukać przerwy w połaczeniu,
dodatkowo wkleję rozpiskę wszystkich pinów niebieskiej kostki :

http://img510.imageshack.us/img510/1157/58629677rd0.jpg


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 136 gości