witam mam problem pompa wtryskowa mk II TD 1V

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz sty 18, 2009 20:36

Stefan1717

Nie musisz odkręcać jeżeli masz silniczek dobry , jeżeli trzeba to tylko akt desperacji bo silnik jest zajechany tak jak u kolegów pozdrawiam :bigok:


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Stefan1717
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 20:48
Lokalizacja: Domaszków/Bystrzyca Kł
Kontakt:

Post autor: Stefan1717 » ndz sty 18, 2009 21:02

U mnie to silniczek zajechany juz nie jest bo wlasnie jest po remoncie :grin: dzieki chlopaki za pomoc :grin: :pub:



nightdrivers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob cze 14, 2008 13:37
Lokalizacja: Mazowsze-Żyrardów

Post autor: nightdrivers » ndz sty 18, 2009 21:40

skoro mowa o pompach,to moze ktoś wie jak usunąc usterke pompy - która powoduje ze autko niekiedy ma za wysokie obroty,tzn 1500

ale jak porusze pompą to spada do normalnego stanu 1000 obr



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz sty 18, 2009 21:52

nightdrivers pisze:ale jak porusze pompą to spada do normalnego stanu 1000 obr
a konkretniej..
moze sie cięgno gazu zacina,
a jak wolno schodzi z obrotów to bedzie wydatek szczątkowy..


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz sty 18, 2009 22:59

Rusz dzwignią gazu na pompie czy n ie masz luzu na tulejce lub regulator dostał luzu.Może regulowałeś wolne obroty tą srubą na pompie od strony silnika i szczątkowe się spiepszyło.



nightdrivers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob cze 14, 2008 13:37
Lokalizacja: Mazowsze-Żyrardów

Post autor: nightdrivers » śr sty 21, 2009 00:51

kiedys były regulowane obroty,ale to dawno temu

a co do luzu,to jak porusze w przód i tył takim czymś,na czym sa zamontowane dwie takie grube sprężyny :grin:

kumpel mi powiedział ze mam jakiś luz na pompie,czy cos w tym stylu :-(



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » śr sty 21, 2009 22:46

Jeżeli zrozumiesz jak działa pompa i silnik diesla to dojdziesz do wniosku (mi to zajęło sporo czasu ponieważ robiłem wszystko tak jak jest to opisane na forach i nigdy nie wpadłem na to żeby samemu przemyśleć temat) ,że grzyb na pompie to nie wszystko...
Pompa jest napędzana współbierznie z silnikiem (wałem) ilość wtryskiwanego paliwa jest uzależniona od "pojemności" tłoka w pompie.Tłok można porównać ze strzykawką.....jeżeli chcesz podać 5ml ze strzykawki 10-tki to musisz ją przesunąć połowę ,robiąc to samo z 20-stką 1/4 .Suw tłoka w pompie jest zgodny z obrotem silnika.Jeżeli chcesz zwiększyć dawkę w pompie z tłokiem np. 7mm to rozpoczęcie wtrysku (ustawione) przeciągnie się z przed GMP
na dużo na po...co powoduje większe dymienie ponieważ paliwo się niedopala.Zastosowanie tłoka większej średnicy powoduje że większa dawka jest wynikiem mniejszego skoku co powoduje że koniec wtrysku następuje wcześniej i wtryśnięta dawka jest dopalona (mniej dymi i jedzie).
Znam to z doświadczenia. Kolega założył AFN-a do paska B3 zamiast 1,6TDi ,na orginalnej pompie 9mm pomimo zwiększenia dawki auto słabo jechało i dymiło.Włożyliśmy głowicę z pompy 1,9tdi + "falę" i nie dość tego że dostało swoją dawkę wtedy kiedy powinno to jeszcze przestało dymić a osiągi o niebo lepsze.
Pompy do 1v zakładali (mam takie auto) 7 i 8 mm ,założenie grzyba coś pomoże tak jak u mnie ale nie przekłada się to na osiągi (spalanie -dymienie przy 7mm)
8mm ma sens .9mm było w RA/SB i to jest OK.
Z 9-10 mm zawsze zejdziesz dawką ,7-8 w górę z dawką nie ma sensu.Niestety.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » śr sty 21, 2009 23:00

marek29 o to to


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]

arwam

Post autor: arwam » śr sty 21, 2009 23:10

grandilodz pisze:Nie musisz odkręcać jeżeli masz silniczek dobry , jeżeli trzeba to tylko akt desperacji bo silnik jest zajechany tak jak u kolegów pozdrawiam



grandilodz,
No to ja już mam silnik zajechany (6000 km po remoncie)
Wystarczy że będziesz miał pompę w której konstruktor nie przewidział zaworków odcinających w króćcach przewodów wtryskowych to jeśli nie poluzujesz nakrętek przewodów to nawet na zaciąg nie odpalisz.
Wypadałoby się trochę więcej wiedzy o klekocikach zgromadzić,
Nie martw się ja też kiedyś byłem zielony jeśli chodzi o diesle
( ale to było tak dawno temu że już prawie nie pamiętam kiedy to było :helm: ).

Pozdro 4you
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 10:11 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr sty 21, 2009 23:27

arwam pisze:Wystarczy że będziesz miał pompę w której konstruktor nie przewidział zaworków odcinających w króćcach przewodów
Pokaż mi golfa II 1V bez zaworków odcinających mówimy o golfie II
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 02:22 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.



nightdrivers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob cze 14, 2008 13:37
Lokalizacja: Mazowsze-Żyrardów

Post autor: nightdrivers » śr sty 21, 2009 23:50

nie wiem czy dobrze zrozumiałem,ze mowa o golfie II

dla jasności mam silnik 1.9 TD 75KM ( golf III ) :grin:



arwam

Post autor: arwam » śr sty 21, 2009 23:52

grandilodz pisze:
arwam pisze:Wystarczy że będziesz miał pompę w której konstruktor nie przewidział zaworków odcinających w króćcach przewodów

Pokaż mi golfa II 1V bez zaworków odcinających mówimy o golfie II

Część pomp miała zaworki a część nie,
U mnie pompa wsilniku JR plomby jeszcze fabryczne miała ale zaworków niet i u kolegi któremu robiłem govmoda i ogóne uszczelnienia i regulacje też miał pompę fabryczną ale zaworków nie miał
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 10:00 przez arwam, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw sty 22, 2009 00:03

:gora:
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 02:23 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » czw sty 22, 2009 00:23

jeżdżę od niepamiętnych czasów autami tylko z silnkami diesla a te są moją pasją więc siłą rzeczy coś o nich muszę wiedzieć i wszystko łącznie z pompą wtryskową robię sam a wtryskiwaczy narazie jeszcze nie robię ponieważ nie dorobiłem się jeszcze próbnika.

Widzisz ja zaniedbałem temat benzyniaków to nosa nie wtykam do działu dla silników benzynowych a tylko sobie czytam.
Po co mordować auto kiedy wystarczy ze dwa trzy obroty rozrusznikiem z poluzowanymi nakrętkami i po dokręceniu silnik pali od strzała i nie kuleje?
jak dla mnie jak nie DIESEL to nie auto
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 10:06 przez arwam, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 179 gości