Tłucze się silnik szarpie całym autem na jałowym biegu kopci

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Tłucze się silnik szarpie całym autem na jałowym biegu kopci

Post autor: neox » ndz sty 18, 2009 18:50

Witam mam golfa iv 1.9 TDI 90KM@120KM 220 tyś , rozrząd wymieniony przy 200 tyś o turbina też, olej też jakieś 8 tyś temu. Jechałem przedchwilą na 4 i zaczeło szarpać autem. Zgasiłem silnik. Zapaliłem ponowni i strasznie się tłucze, i kopci z rury wydechowej wole nie jedzić. Poradźcie co tu zrobić. Zaraz podepnę vaga....



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz sty 18, 2009 19:36

sprawdz rozrząd,


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » ndz sty 18, 2009 22:44

Sprawdziłem vagiem i 0 błedów
obroty na jałowym stabilne około 900 obr/min. Mieszanka z tego co pamiętam między 9 a 11mg na jałowym.
Olej sprawdziłem OK.
Silnik chodzi jak traktor.
Niepokoi mnie zawór egr, jest tam w cholere czarnej mazi, smar czy olej nie wiem ale chyba tak nie było. Wyłazi to na łączeniu zaworu z rurą od intercoolera.
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 22:48 przez neox, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz sty 18, 2009 22:49

jeżeli sprawdzasz vagiem to logi statyczne i dynamiczne,
a rozrząd jak?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » ndz sty 18, 2009 23:02

Nie wiem jak sprawdzić rozrząd. Ale wiem że był wymieniany nie dawno cały rozrząd w salonie.



adi1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 18:17
Lokalizacja: kołobrzeg
Kontakt:

Re: Tłucze się silnik szarpie całym autem na jałowym biegu k

Post autor: adi1982 » ndz sty 18, 2009 23:16

neox pisze:Witam mam golfa iv 1.9 TDI 90KM@120KM 220 tyś , rozrząd wymieniony przy 200 tyś o turbina też, olej też jakieś 8 tyś temu. Jechałem przedchwilą na 4 i zaczeło szarpać autem. Zgasiłem silnik. Zapaliłem ponowni i strasznie się tłucze, i kopci z rury wydechowej wole nie jedzić. Poradźcie co tu zrobić. Zaraz podepnę vaga....

Podepnę się do tematu coś podobnego mi się też stało ( ALH ) też szarpie silnikiem jakby nie chodził na wszystkie wtryski i strasznie kopci no i oczywiście 0 błedów a doszło do tego tak prze gazowałem na postoju tak powyżej 3000 obr silnik nie zimny po postoju i odkręceniu klemy (-) silnik chodzi OK tez czasami się tak działo jak odpalałem silnik łapał i za wczesnie wyłączałem rozrusznik wtedy tez wpadał w te wibracje i dymił ale po zgaszeniu zawsze było OK przypuszczam że to jakieś przesterowanie - usterka mechaniczna no bo elektronika nie podaje błędów

rozrząd OK
turbo OK
podciśnienia OK

może coś z pierdzielonym EGR :grrr:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » ndz sty 18, 2009 23:21

Czasaami w TDI zdaża sie podwieszenie zaworu zwiazane z blokada zaworku w pompie olejowej lub zdazyła si CI wada fabryczna i moze nadkruszył ci sie zawór wydechowy- miałem tak i wiele osób z forum, telepało silnikiem okazało sie ze trafiło mi sie auto z wada fabryczna zaworów. uwidacznia sie to po przebiegu 200 tys km , było juz o tym.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz sty 18, 2009 23:28

neox, jak masz silnik z pompą wtryskową:
ustawiasz gmp na kole zamachowym, [pod takim korkiem plastikowym na obudowie sprzegla] z lewej strony wałka rozrządu jest wycięcie ma być rownolegle do płaszczyzny głowicy, kolejna sprawa to pompa atryskowa, nie wiem dokładnie ale w tdi też masz blokade na trzpień fi 16 bodajże, ma on wejśc przez otwór w kole zębatym pompy do otworu obudowy..
gdzieś na forum jest fotoporada.

a na vaga jezdz do kogoś kto nie tylko zbada błedy ale przeanalizuje logi


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » wt sty 20, 2009 16:00

Remoncik wyszedł mnie 5300zł. Wszystkie tłoki nowe oryginalne :). Autko już jeździ . Narazie się dociera więc nie przyciskam na gaz :P ....
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 14:50 przez neox, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 154 gości