Skrzynia od 1,6 do 1,9

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
garczus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:42
Lokalizacja: Katowice[SK]
Kontakt:

Skrzynia od 1,6 do 1,9

Post autor: garczus » wt sty 20, 2009 00:55

Witajcie. Dawno tu nic nie pisałem. Ale teraz narodził mi sie pomysł w głowie wiec pytam.
Mam okazyjnie do kupienia 1,9 TD AAZ z mk3 i chce to wsadzić do mk1. Sprawa wygląda tak ze mam ori skrzynie z MK1 z 1,6 diesla i chciałbym ją tam zostawić. I teraz moje pytanie czy ta skrzynie podejdzie?? Próbował ktoś ?? I ogólnei jakie sa problemy z 1,9 TD w mk1??

Dzięki :)


nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt sty 20, 2009 01:19

Sprzęgło w aaz jest wieksze tj 210mm no a co za tym idzie inne koło zamachowe, pewnie trzeba bedzie podmienić, musi się ktos wypowiedzieć ktos ktos kto zmieniał sprzęgło na wieksze w 1.6

Pozatym zwróć uwagę jaka pompa siedzi w tym 1.9, bo jak trafi ci sie "półelektroniczna" to bedziesz potrzebował sterownika.

Inna jest przednia poduszka slinika, ale niewiem czy to bedzie problem przy przekładce.
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 01:27 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt sty 20, 2009 08:46

t0mal pisze:Sprzęgło w aaz jest wieksze tj 210mm no a co za tym idzie inne koło zamachowe, pewnie trzeba bedzie podmienić, musi się ktos wypowiedzieć ktos ktos kto zmieniał sprzęgło na wieksze w 1.6

Pozatym zwróć uwagę jaka pompa siedzi w tym 1.9, bo jak trafi ci sie "półelektroniczna" to bedziesz potrzebował sterownika.

Inna jest przednia poduszka slinika, ale niewiem czy to bedzie problem przy przekładce.
w aaz jest zwykła pompa mechaniczna, zero kompa, obsłóga prosta jak budowa cepa + do tego modyfikacje jakie można w tych silnikach zrobić i jeszcze w budzie mk1 to byłaby istna rakieta - dosłownie. Dobre mody z tym silnikiem i 7-8sekund masz do sety z palcem w dupie i do tego spalanie śr. ok 6-6,5litra co można chcieć więcej.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » wt sty 20, 2009 09:00

eldorado84 pisze:Dobre mody z tym silnikiem i 7-8sekund masz do sety z palcem w dupie i do tego spalanie śr. ok 6-6,5litra co można chcieć więcej.
Dobrze gada,świetny i niezawodny motorek z dużą rezerwą mocy,Tylko nie wiem jak z mocowaniem silnika-może być troche roboty



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt sty 20, 2009 12:51

eldorado84 pisze:w aaz jest zwykła pompa mechaniczna, zero kompa
Kolego od 1995 szły półelektroniczne i miały sterownik pompy, immo, i była ładna wiązka kabli przy silniku. Taki AAZ ma złącze diagnostyczne i nawet jeden blok pomiarowy :bajer:

Wiem co mówie moja kobita ma takiego no i niestety same z nim problemy....

Dobrze gada,świetny i niezawodny motorek
Tak tak, tylko uważaj czy koło na wale sie nie giba no i zdaża sie że pompy od wspomagania wyją.
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 12:56 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt sty 20, 2009 14:39

t0mal pisze:
eldorado84 pisze:w aaz jest zwykła pompa mechaniczna, zero kompa
Kolego od 1995 szły półelektroniczne i miały sterownik pompy, immo, i była ładna wiązka kabli przy silniku. Taki AAZ ma złącze diagnostyczne i nawet jeden blok pomiarowy :bajer:

Wiem co mówie moja kobita ma takiego no i niestety same z nim problemy....

Dobrze gada,świetny i niezawodny motorek
Tak tak, tylko uważaj czy koło na wale sie nie giba no i zdaża sie że pompy od wspomagania wyją.
to fakt, zgadza się ze tam szły te pompy półelektroniczne, ale z tego wiem one są bez gruszki i ciulowato się je podkręca i że chyba mają ssanie automat. co nie jest dobrym rozwiązaniem, lepsze ręczne (ale to moje zdanie). Co do koła na wale to też fakt że trzeba sprawdzać czy sie nie giba, co do wspomy to nie słyszałem że wyją. Pochwale sie (ale chyba nie ma czym :hehe: ) że mój padluch ma 520tys. nakukane i nawet jeszcze głowica dobra. Koło się nie gibie latam nim po 160km/h, jest podkręcony i będzie bardziej, polecam ten silniczek. Powiem tak jeżeli będzie na bierząco sprawdzał podstawowe eksplatacyjne rzeczy i w pore wymieniał to .. czemu nie 500tys. można walnąć na tym motorze gdzie nie które benzyny połowe tego jak mają to już padaka - nie obrażam benzyn :helm:

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 13:42 ]
kITA pisze:
eldorado84 pisze:Dobre mody z tym silnikiem i 7-8sekund masz do sety z palcem w dupie i do tego spalanie śr. ok 6-6,5litra co można chcieć więcej.
Dobrze gada,świetny i niezawodny motorek z dużą rezerwą mocy,Tylko nie wiem jak z mocowaniem silnika-może być troche roboty
co do mocowania to dobry spaw spawarką elekrtyczną (na elektrody - odradzam migomat na drut) i po zawodach silnik bedzie sie trzymał, a nawet możliwe że przeżyje ten spaw brache :hmm:


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » wt sty 20, 2009 15:40

ponoć w dieslu 1.6 są skrzynie z trochę dłuższymi przełożeniami niż w 1.9. Ale już nie gadajcie że po 95r. jest elektroniczny sterownik pompy. Jak już to od 94r. i pompa jest nadal na linke, tylko ma elektroniczny przyspieszacz. A gniazdo diagnostyczne to ma nawet mój z 92r. bo wiązki były kładzione do wszystkich. Moje zdanie takie że AAZ dużo lepszy niż pierwszy TDI, czyt. 1Z.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt sty 20, 2009 16:14

vwolfi pisze:ponoć w dieslu 1.6 są skrzynie z trochę dłuższymi przełożeniami niż w 1.9
[...]

Nieprawda.
vwolfi pisze:Jak już to od 94r. i pompa jest nadal na linke, tylko ma elektroniczny przyspieszacz.
Bez sterownika jak zdrowy to jakos odpali i pojedzie, ale nie bedzie sie zmieniał kąt wtrysku w funkcji obrotów.



Awatar użytkownika
garczus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:42
Lokalizacja: Katowice[SK]
Kontakt:

Post autor: garczus » wt sty 20, 2009 16:36

t0mal pisze: Bez sterownika jak zdrowy to jakos odpali i pojedzie, ale nie bedzie sie zmieniał kąt wtrysku w funkcji obrotów.
to może wystarczy przerobić przyspieszacz spowrotem na linkę i gut?
Bo np. 2.4D w AUDI też miało automatyczne "ssanie" ale tam to polegało na zasadzie podłączenia pod układ chłodzenia: zimy płyn - wyciagniete, ciepły płyn- schowane i bez problemu sie to dało przerobić na linke :)
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 16:39 przez garczus, łącznie zmieniany 2 razy.


nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » śr sty 21, 2009 09:05

garczus pisze:
t0mal pisze: Bez sterownika jak zdrowy to jakos odpali i pojedzie, ale nie bedzie sie zmieniał kąt wtrysku w funkcji obrotów.
to może wystarczy przerobić przyspieszacz spowrotem na linkę i gut?
Bo np. 2.4D w AUDI też miało automatyczne "ssanie" ale tam to polegało na zasadzie podłączenia pod układ chłodzenia: zimy płyn - wyciagniete, ciepły płyn- schowane i bez problemu sie to dało przerobić na linke :)
zostaw do na później. Najważniejsze wsadzić silnik, odpowiednio podłączyć i odpalić. A jak ta wygląda sprawa z przegłubami, maglownicą, drążkami kierowniczymi, sprawdzałeś czy coś podpasi? A zawieche jaką zastosujesz? Jak masz glebe to OK, ale jak serie zawiech to trzeba coś pomodzić bo silniczek od aaz troszke waży i na serii może za bardzo usiąść już nie wspomn o prowadzeniu ze może być "ciulowate"


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
garczus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:42
Lokalizacja: Katowice[SK]
Kontakt:

Post autor: garczus » śr sty 21, 2009 19:10

eldorado84 pisze:
garczus pisze:
t0mal pisze: Bez sterownika jak zdrowy to jakos odpali i pojedzie, ale nie bedzie sie zmieniał kąt wtrysku w funkcji obrotów.
to może wystarczy przerobić przyspieszacz spowrotem na linkę i gut?
Bo np. 2.4D w AUDI też miało automatyczne "ssanie" ale tam to polegało na zasadzie podłączenia pod układ chłodzenia: zimy płyn - wyciagniete, ciepły płyn- schowane i bez problemu sie to dało przerobić na linke :)
zostaw do na później. Najważniejsze wsadzić silnik, odpowiednio podłączyć i odpalić. A jak ta wygląda sprawa z przegłubami, maglownicą, drążkami kierowniczymi, sprawdzałeś czy coś podpasi? A zawieche jaką zastosujesz? Jak masz glebe to OK, ale jak serie zawiech to trzeba coś pomodzić bo silniczek od aaz troszke waży i na serii może za bardzo usiąść już nie wspomn o prowadzeniu ze może być "ciulowate"
sprawa z przegubami sie zgubi jak podejdzie skrzynia z 1,6. a o reszcie nawet nei mysle bo musi podeść, Zawias mam sport wiec tez nei ma problemu.


nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 123 gości