brak ssania, zły kąt wtrysku.Pomóżcie ustawić :( ELBLAG

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
martuncio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 09:47
Lokalizacja: Pasłęk
Kontakt:

brak ssania, zły kąt wtrysku.Pomóżcie ustawić :( ELBLAG

Post autor: martuncio » ndz sty 18, 2009 23:41

Witam.Nie działa mi ssanie słychać tylko zmiane dżwięku silnika ;/ Kąt wtrysku też napewno mam zły bo mechanik ustawiał na "słuch".Jestem z Pasłęka i wiem że DjDarecki tutaj ma takiego golfika (jak mógł byś mi pomóc to był bym naprawdę wdzięczny).Ja jestem totalnie zielony co do tego wszystkiego i jedynie pomoc obrazkowa i wytlumaczenie na chłopski rozum jak zrobić daną rzecz pomoże.POMÓŻCIE bo mój klekocik sie rozleci :(



Sindbad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw sie 11, 2005 17:59
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Sindbad » ndz sty 18, 2009 23:44

Na słuch nie ma szans poprawnie ustawić kont wtrysku.
Do ustawienienia konta wtrysku potrzebujesz czujnik zegarowy oraz odpowiednią przedłużkę.
Jeśli masz czujnik wraz z przedłużką to powiem Tobie jak to ustawić



Awatar użytkownika
martuncio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 09:47
Lokalizacja: Pasłęk
Kontakt:

Post autor: martuncio » ndz sty 18, 2009 23:46

jak przeczytałeś wyżej jestem zielony w tym i wogóle nie wiem o jaki zegar chodzi i przedłużkę.Pozdrawiam



Sindbad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw sie 11, 2005 17:59
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Sindbad » pn sty 19, 2009 00:09

Silniki diesla nie mają czegoś takiego jak sanie ale mają takie coś jak zmianę wyprzedzenia konta wtrysku (po wyciągnięciu cięgna powinny wzrosnąć obroty a co za tym idzie zmienia się dzwięk pracy silnika)

poszukaj w okolicy warsztatu który zajmuje się naprawą silników diesla.
Myślę ze takie ustawienie powinno nie dużo kosztować



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn sty 19, 2009 00:15

Sindbad, są 2 rozwiązania: 1) zmiana kąta wtrysku, a 2) zmiana kąta wtrysku + zwiękrzenie obrotów biegu jałowego (od dźwigni wyprzedzenia przy pompie poprowadzony jest popychacz z krzywką regulujący prędkość biegu jałowego). Więc to że zmienia się dźwięk silnika oznacza że zmienił się kąt wtrysku (obroty nie muszą rosnąć, jeśli jednak wcześniej rosły i nagle przestały - oznacza że poprostu popychacz spadł ze sworznia - tak było w moim przypadku)
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 00:16 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
martuncio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 09:47
Lokalizacja: Pasłęk
Kontakt:

Post autor: martuncio » pn sty 19, 2009 00:18

od początku już nie było.Obroty się nie zwiększają bo na cyfrowym obrotomierzu nie wzrastają.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn sty 19, 2009 00:59

W takim razie popatrz na pompę od tyłu (nachyl się na silnikiem) jeśli zobaczysz popychacz o którym mówiłem (zakończone śrubą ze sprężynką) oraz krzywkę, i 2 śruby ograniczające jej ruch (pionowe zabezpieczone nakrętkami). Poruszaj tym popychaczem jeśli będzie luźne znaczy że spadł ze sworznia, jeśli nie będzie luzów są 2 śruby które ograniczają krzywkę - poluzuj nakrętkę kontrującą lewej śruby (patrząc od przodu samochodu) i wykręć trochę śrubę,wyciągnij "ssanie" włącz silnik i ustaw sobie obroty jakie Ci się podobają (na nagrzanym jakieś 2-5 min po rozruchu powinny być ok 1100, na zimnym odrazu po rozruchu 900) wykręcając tą śrubę zwiękrzasz obroty na "ssaniu", wkręcając ją zmniejszasz. I w końcu druga opcja że Twoja pompa nie ma regulacji zwiękrzonych obrotów biegu jałowego - nie ma żadnych śrub regulacyjnych ustawionych pionowo, popychacza, ani krzwyki.
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 01:04 przez kwietek, łącznie zmieniany 5 razy.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn sty 19, 2009 03:14

Najpierw ustaw początek wtrysku bo masz za puźny a obroty jak były dobre to same przyjdą do normy a te srubki to dolna granica i gurna granica obrotów po właczeniu tego twojego ssania[przestawiacz początku wtrysku[ a teraz jest ci potrzebny przy minusowych temperaturach.



Awatar użytkownika
martuncio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 09:47
Lokalizacja: Pasłęk
Kontakt:

Post autor: martuncio » pn sty 19, 2009 13:48

Kąt wyprzedzania wtrysku ustawiony :) dzięki za bardzo dobre objaśnienie dla kwietek.Tylko jeszcze kąt wtrysku do mechaniora jechac ustawic i będzie gitara :)



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn sty 19, 2009 16:28

To niby ustawiłeś a będziesz jechał ustawić? do mechanika.



Awatar użytkownika
martuncio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 09:47
Lokalizacja: Pasłęk
Kontakt:

Post autor: martuncio » pn sty 19, 2009 22:37

ustawiłem potocznie "ssanie" a kąt wtrysku muszę do mechaniora bo sam przecież nie zrobie.Jeden robił na "słuch" ;] ale na słuch to może sobie swój robić ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 163 gości