"Czkawka" po zmianie biegu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

"Czkawka" po zmianie biegu

Post autor: korfanty » sob sty 17, 2009 14:40

Od kilku dni zauważyłem ze przy zamianie biegu z 1 na 2 wyraźnie czuć "skokową jazdę", wszystko w zakresie obrotów 1000-1200 delikatnie też czuć przy zmianie z 2 na 3.
Najbardziej daje się to we znaki rano jak silnik zimny, chociaż jak ciepły podczas jazdy w korku również. Dodam że ok 3 tygodnie temu był wymieniany olej i kpl filtrów BOSCHA, autko ma normalną moc na autostradzie idzie bardzo dobrze. Paliwo tankuje na orlenie - verva. Na wszelki wypadek sprawdziłem ręcznie kierownicę turbiny - chodzą płynnie, czy możliwe że nastawnik do czyszczenia - chociaż wyczytałem że to rzadka usterka w czwórkach.
Mam vaga więc jeśli trzeba coś zlogować to nie ma problemu.



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » sob sty 17, 2009 19:25

tych kierownic ręką sie nie da dobrze sprawdzić ponieważ one przycinają się jak pracują pod ciśnieniem spalin.



DULUŚ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 14, 2008 23:15
Lokalizacja: K-C-H
Kontakt:

Post autor: DULUŚ » sob sty 17, 2009 19:38

Podpinam sie do tematu :hmm: ,mam podobna zmiane w golfie mk3 1z jest takie przyciecie ale to w momencie przed zalaczeniem sie turbiny,wymienilem teraz filtr paliwa,juz myslalem ze jak reka odjol ale po czasie znowu zaczel sie tak dziac szczegolnie wlasnie jak jest zimy tak sie dzieje,i to jest tylko na 2,3 biegu w zakresie obrotow 1500-2000obr/min macie jakies pomysly?


MOJE PASERATTI TDI
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2461257#2461257

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 17, 2009 19:40

korfanty pisze:czy możliwe że nastawnik do czyszczenia - chociaż wyczytałem że to rzadka usterka w czwórkach.
a dlaczego??, w ALH jest vp37 jak sie nie myle, tka sama jak w mk3, jakość paliwka ma duze znaczenie.

prawdopodobnie nastawnik, lub impulsator lub wtrysk sterujący



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sty 17, 2009 19:54

piter_s pisze:
korfanty pisze:czy możliwe że nastawnik do czyszczenia - chociaż wyczytałem że to rzadka usterka w czwórkach.
a dlaczego??, w ALH jest vp37 jak sie nie myle, tka sama jak w mk3, jakość paliwka ma duze znaczenie.

prawdopodobnie nastawnik, lub impulsator lub wtrysk sterujący
Jak to wyglada w ALH czy masz czkawke- skacze, braki mocy, czy w trakcie zmiany biegów z nizszego na wyższy masz przez chwile pusto pod pedałem gazu- tkzw. chwilowy brak przyspieszenia??



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » sob sty 17, 2009 21:23

PinkFloyd pisze:Jak to wyglada w ALH czy masz czkawke- skacze, braki mocy, czy w trakcie zmiany biegów z nizszego na wyższy masz przez chwile pusto pod pedałem gazu- tkzw. chwilowy brak przyspieszenia??
Nie żadnych takich objawów nie ma - wczoraj byłem w Warszawie i jak można było przycisnąć to auto szło jak rakieta, tylko podczas jazdy po warszawie w korkach po wrzuceniu dwójki kilka skoków, jak obroty przekraczały 1300 wszystko ok i potem jeśli trzeba było zejść z obrotów to też się skakanie dawało wyczuć. Sprawdzę patent z odpięciem wtyczki z czujnika prędkościomierza - zobaczymy efekty.
Ostatnio zmieniony sob sty 17, 2009 21:25 przez korfanty, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 17, 2009 21:29

no to kurna logi zapodaj, moze cos wiecej bedzie widać



DULUŚ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 14, 2008 23:15
Lokalizacja: K-C-H
Kontakt:

Post autor: DULUŚ » ndz sty 18, 2009 12:35

czy mozliwe ze u mnie w 1z tez to moze byc impulsator?co to wogole jest?bo nie kumam tematu


MOJE PASERATTI TDI
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2461257#2461257

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz sty 18, 2009 12:54

DULUŚ pisze:czy mozliwe ze u mnie w 1z tez to moze byc impulsator?co to wogole jest?bo nie kumam tematu
to jest to co ci pokazuje predkość na liczniku, masz licznik elektroniczny czy na linke???
u ciebie podejrzewam zabrudzony nastawnik.



DULUŚ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 14, 2008 23:15
Lokalizacja: K-C-H
Kontakt:

Post autor: DULUŚ » ndz sty 18, 2009 13:08

elektroniczny


MOJE PASERATTI TDI
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2461257#2461257

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz sty 18, 2009 13:18

to odepnij wtyczkę od impulsatora, jest na skrzyni i wtedy zobacz czy na zimnym szarpie, jak nie to nastawnik do czyszczenia.



DULUŚ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 14, 2008 23:15
Lokalizacja: K-C-H
Kontakt:

Post autor: DULUŚ » ndz sty 18, 2009 13:20

jeszcze dzis sprawdze to:D a nastawnik da sie samemu wyczyscic?bo wogole nie siedze w temacie

[ Dodano: 18 Sty 2009 13:20 ]
odpiolem licznik od skrzyni biegow i objawy ustaly teraz pytanie?? co z tym zrobic?co jest uszkodzxone ,i co ma spolnego licznik z tym co sie dzieje niech mi to ktos wytumaczy


MOJE PASERATTI TDI
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2461257#2461257

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz sty 18, 2009 16:18

to wiadomo ze nastawnik do czyszczenia, wyszukaj postów o czyszczeniu nastawnika, jak jestes kumaty to sam zrobisz, no i na vaga póżniej do ustawienia dawki.



DULUŚ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 14, 2008 23:15
Lokalizacja: K-C-H
Kontakt:

Post autor: DULUŚ » ndz sty 18, 2009 17:01

odpiolem licznik , i objawy ustaly wczesniej pisaliscie ze albo impulsator albo nastawik, odpiolem impulsator wiec chyba 1 wyklucza 2


MOJE PASERATTI TDI
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2461257#2461257

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 128 gości