Kat poczatku wtrysku - synchronizacji walka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » śr sty 14, 2009 13:01

Rano odpalajac auto silnk zachowuje sie jakby od razu nie zaskakiwal na wszystkie cylindry. Potrafi ze 2 - 3 razy zarzucic silnikiem i pracuje juz dobrze. Zauwazylem ze dzieje sie tak od wymiany paska rozrzadu. Takie zachowanie porannego odpalania auta sprawia wrazenie jakby bylo malo paliwa i silnik sie "krztusil". W pracy samochod stoi 8 godzin i nic takiego sie nie dzieje.
Rano po odpaleniu i wylaczeniu silnika ponowne odpalenie odbywa sie juz bez problemu.
Swiece mechanik mi sprawdzal bez wyciagania - (dotykal przewod od AKU do swiecy i patrzyl czy iskrzy).
Po odpaleniu auto nie kopci.
Filtr paliwa jest nowy, powietrza tez.

Nie bardzo wiem co to moze byc - przyczepilem sie rozrzadu bo po wymianie zaczely sie dziac takie historie - choc fakt ze rozrzad byl wymieniany pazdziernik - listopad i od tego czasu na dworze sa niskie temperatury.

[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 10:28 pm ]
homsky pisze:w opisie kolumny jest *BTDC --> to znaczy ze wartości opisują wartosc kata wtrysku przed OT
Nie wiem czy dobrze zrozumialem - jak jest przed OT to oznacza ze jest opozniony??



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sty 15, 2009 00:10

NiCom pisze:Nie wiem czy dobrze zrozumialem - jak jest przed OT to oznacza ze jest opozniony??
BTDC (przed OT) oznacza przed osiagnięceim górnego zwrotu tłoka , prosciej powiem im wieksza wartośc BTDC tym wczesniejszy "zapłon" .
NiCom pisze:silnk zachowuje sie jakby od razu nie zaskakiwal na wszystkie cylindry. Potrafi ze 2 - 3 razy zarzucic silnikiem i pracuje juz dobrze.
NiCom pisze:Swiece mechanik mi sprawdzal
NiCom pisze:Po odpaleniu auto nie kopci.
Filtr paliwa jest nowy, powietrza tez.
Hmm , pozostaje chyba jeszcze sprawdzić czujnik temperatury na całkowicie zimnym silniku i sprawdzic czy świece faktycznie dostają prąd.

Pozatym 2 sekundowe zakołysanie silnikiem po zimnym rozruchu to jeszcze nie tragedia , nie ma co panikować.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

SZCZYGLINSKI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw sty 15, 2009 23:26
Lokalizacja: ilawa

Post autor: SZCZYGLINSKI » czw sty 15, 2009 23:55

mam problem mianowicie golf 4 1.9 pd silnik 115km ajm auto zapala po 4rech sekundach krecenia cieply i zimny jak juz zapali klepia zawory i kopci przez 2 min i rozpedza sie tylko do 2 tys obr.a dalej dlawi sie na VAG kat wtrysku wychodi 120 przy 85 st. i wywala blad czujnik halla i przeplywkie przeplywka juz 2 ga i to samo auto kupilem przodem rozbite przodem moze pasek przeskoczyl pomocy dzieki


azja

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » pt sty 16, 2009 14:33

Kolego homsky a mozesz mi jeszcze powiedziec dlaczego jak auto ciezko zapala to komputer ustawia ok.1050 obrotow - i taka liczbe obrotow trzyma przez 15 -20 sekund, a jak zapala bez problemow wtedy jest ok.950?



RobertWlkp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt sty 25, 2008 19:56
Lokalizacja: wielkopolska
Kontakt:

Post autor: RobertWlkp » czw lut 05, 2009 20:40

Witam Chciałbym się podłączyć do tematu niedawno zmieniałem rozrząd mk4 silnik ATD na pompkach może zna ktoś wartości dla Polski Vag 2.5 lub 4.9 jakie wartości powinien mieć w bloku 4 z góry dziękuje :bigok: Dodam jeszcze ze w bloku 4 kolumna nie chcę pomylić ale chyba 3 jest taka wartość "7,4 przed GMP" czy to jest odpowiednia wartość ?
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2009 20:43 przez RobertWlkp, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt lut 06, 2009 00:00

RobertWlkp pisze:w bloku 4 kolumna nie chcę pomylić ale chyba 3 jest taka wartość "7,4 przed GMP" czy to jest odpowiednia wartość ?
w 3 kolumnie jest podany czas wtrysku mierzony w kącie obrotu wału , na biegu jałowym przy nagrzanym silniku ma wynosić 5-7*
RobertWlkp pisze:może zna ktoś wartości dla Polski Vag 2.5 lub 4.9 jakie wartości powinien mieć w bloku 4 z góry dziękuje
Nie wiem jak interpretuje 4-tą kolumne Polski VAG , powinno to być +/- 2*
najlepiej pobierz sobie VAG-COM 3.112 , w wersji demo pozwala bez problemu odczytywac i kasowac błedy , przegladac poszczególne grupy normalne i wykonywac logi , niekatywne sa tylko grupy Basic Settings , Adaptacje itd , do podstawowego diagnozowania 100% wystarcza , pobierz sobie : http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » wt lut 10, 2009 21:09

Witam,
Ciąg dalszy porannego odpalania....
Dzisiaj temperatura -2st.C. świece grzały jakieś 7-10 sekund przekrecam kluczyk silnik zaskakuje. Na obrotku ok 1000obr/min auto dostało drgawki podobne do uszkodzonego koła dwumasowego. Komputer podniósł obroty do 1050 i drgania ustały. Od razu obroty spadły do 950 i wszystko wróciło do normy. Po podłączeniu komputera błędów brak.

Czy zmiana synchronizacji wałka spowoduje wcześniejszy wtrysk tzn. przyspieszy zapłon i ułatwi rozruch? Czy przy pompowtryskach też jest coś takiego jak w pompie rotacyjnej że automatycznie (ECU) przyspiesza wtrysk gdy silnik jest zimny?

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 9:19 pm ]
To może ktoś ma chociaż instrukcję jak przyspieszyć początek wtrysku w PD bo trochę jest opóźniony według pomiaru poniżej

Obrazek



kaiserman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw lut 01, 2007 01:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: kaiserman » pt lut 12, 2010 23:46

i jak problem rozwiązany?
chyba mam identyczny z drganiem mega na zimnym, dostanie 60 stopni jest oki...i to sie zaczelo dziac po wymianie rozrządu
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 00:11 przez kaiserman, łącznie zmieniany 1 raz.


A3 TDI ASZ 163KM 389Nm:):):)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1110053&highlight=#1110053

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » sob lut 13, 2010 12:08

Czesc,
Zima sie skonczyla i nie walczylem z problemem. Tej zimy znowu sa te same objawy. Studiowalem troche informacje z interneru (aut na PD przybylo wiec wiecej informacji jest na ten temat) i mam zamiar zaczac od wymiany swiec. Tym bardziej ze w rodzinie mam osobe ktora kupila sobie Skode. Objawy mial podobne i po wymianie swiec auto ladnie odpala.
Z tym ze u mnie objawy nierownego odpalania sa tylko gdy zaczynaja grzac swiece i trwaja max do 5sekund .

W PD ludzie twierdza (serwis VW tez) ze reguluje sie tylko synchronizacje walka i ze musi byc jak najblizej wartosci 0

Po wymianie swiec dam znac czy cos pomoglo.

Pozdrawiam



kaiserman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw lut 01, 2007 01:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: kaiserman » sob lut 13, 2010 16:34

mi wymiana świec nic nie pomoglaaa to ci tez nie pomoże one tylko grzeją i tyle i przed 10 sekund i tyle jak tak chcesz to wyłącz czujnik temperatury jest przy pompie wacu w weżu i wtedy będzie Ci grzać świece nawet 30 sekund i wtedy zobaczysz różnice
właśnie synchronizacje walka ale z tego co doczytałem to tez przez to może być bo wpierw wartości bierze z ustawień rozrządu a potem z kompa po przekroczeniu 60 stopni nic mi nie drga hm musze to z filmować i zapodac...


A3 TDI ASZ 163KM 389Nm:):):)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1110053&highlight=#1110053

kondzik17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 20:25
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: kondzik17 » sob lut 13, 2010 17:17

Koledzy pocieszę was iż mam taki sam problem w passacie 101km.Wymieniłem w nim bardzo dużo części i problem jest cały czas.Doszło nawet do tego iż zgrałem program ze sterownika innego, sprawnego samochodu co prawda 130 km ale sprawny i nic nie pomogło.Drgawki trwają ok 2-5 sekund a potem jest ok. Sam już nie wiem co z tym zrobić.


KOLO

kaiserman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw lut 01, 2007 01:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: kaiserman » sob lut 13, 2010 20:12

mi to drga do uzyskania temperatuty tak 60 70 stopni jak cos włącze ogrzewanie tylnej szyby,wlącze światła to wtedy drga...tak jakby sprzegło alternaotora wyłączam ogrzewanie i światła przestaje drgać.


A3 TDI ASZ 163KM 389Nm:):):)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1110053&highlight=#1110053

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » sob lut 13, 2010 22:23

A może to jakaś rolka napinająca. Drgania przy obciążeniu na alternator - gdy włączysz światła lub ogrzewanie tylnej szyby - wtedy jest większe obciążenie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 220 gości