Pompa wspomagania kierownicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Lennox » czw sty 15, 2009 17:29

Witam
Ostatnio zauważyłem iż zaczyna mi coraz ciężej pracować kierownica. Zastanawiam się czy nie pada mi pompa wspomagania. Ogólnie gdy skręcę kierownicę na max słychać prace hydrauliki - tylko czy to ma coś do rzeczy ?, poza tym przy skręcaniu kołami na postoju słychać jakieś taki dziwny dźwięk jakby guma się zacierała.

Czy to pompa mi się już kończy ? Bardzo Was proszę o jakieś sugestie :(



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » czw sty 15, 2009 17:56

1. Sprawdzony stan oleju?
2. Kiedy ostatnio wymieniany?

:D


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » czw sty 15, 2009 18:09

płyn jest - stan prawidłowy,
czy był wymieniany ? hmmm... tego nie wiem, mam go 3,5 roku, nie wymieniałem jeszcze płynu wspomagania, natomiast czy wcześniej tego nie wiem.

Czy może to być kwestia starego płynu ?
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 18:10 przez Lennox, łącznie zmieniany 1 raz.



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » czw sty 15, 2009 18:30

a pasek od wspomagawki w jakim jest stanie?? to sprawdz zanim wymienisz cala pompe... no i bardzo stary plyn to ma wplyw na sile wspomagania


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw sty 15, 2009 18:32

Lennox pisze:...poza tym przy skręcaniu kołami na postoju słychać jakieś taki dziwny dźwięk jakby guma się zacierała...
Wyglądna na luźny pasek.
Sprawdź jeszcze, czy na postoju z wciśniętym pedałem hamulca podczas kręcenia kierownicą ten dźwięk się nasila i czy kierownica drży (takie zaniki wspomagania). Jeśli tak to wymień lub napnij pasek klinowy.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » czw sty 15, 2009 18:43

no wlasnie na początek zmien pasek napewno taniej Cie wyniesie niz plyn czy pompa :)


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » czw sty 15, 2009 18:47

AFN140KM pisze:
Sprawdź jeszcze, czy na postoju z wciśniętym pedałem hamulca podczas kręcenia kierownicą ten dźwięk się nasila i czy kierownica drży (takie zaniki wspomagania). Jeśli tak to wymień lub napnij pasek klinowy.
Pasek klinowy ? A wspomaganie nie ma osobnego paska - takiego krótkiego ?



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw sty 15, 2009 19:01

Lennox pisze:...Pasek klinowy ? A wspomaganie nie ma osobnego paska - takiego krótkiego ?...
Przecież napisałem pasek klinowy, a nie mikroklinowy. :hmm:


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » czw sty 15, 2009 19:04

pasek jest osobny. krotki z kola z walu do pomy niestety nie pamietam wymiaru


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw sty 15, 2009 19:11

PiotrusVW pisze:...pasek jest osobny. krotki z kola z walu do pomy niestety nie pamietam wymiaru...
Zgadza się.
Pasek do wspomagania dla wersji bez klimy: Gates 6309MC (11.5 x 730La)
Pasek do wspomagania dla wersji z klimą: Gates 6390MC (11.5 x 790La)


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » czw sty 15, 2009 23:32

AFN140KM pisze:
PiotrusVW pisze:...pasek jest osobny. krotki z kola z walu do pomy niestety nie pamietam wymiaru...
Zgadza się.
Pasek do wspomagania dla wersji bez klimy: Gates 6309MC (11.5 x 730La)
Pasek do wspomagania dla wersji z klimą: Gates 6390MC (11.5 x 790La)
A czy do silnika AFN też te paski pasują?



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » czw sty 15, 2009 23:39

No ja właśnie dzisiaj wymieniłem u siebie ten pasek.U mnie to był od nowości.Koszt paska contitech w granicach 20zł.Jak masz dobry pasek to zobacz bo pewnie jest luźny i wystarczy go podciągnąć.Tam jest taka śruba którą się reguluje



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » czw sty 15, 2009 23:41

Tak, do AFN są te same paski...


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

vasil7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt lut 13, 2009 17:34
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: vasil7 » sob wrz 12, 2009 16:03

mi zamiast 11,5x790 założyli 10x788 co może sie stać jak pasek jest węższy????



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości