Wymiana termostatu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana termostatu
Witam!
Wymieniłem termostat na Wahlera. Wcześniej silnik się nie dogrzewał i miał jakieś 65-70 st.
Po wymianie ma 80-85 st. I tak się zastanawiam czy nie powinien osiągać równych 90 st.
Mechanik coś mi mówił o termostatach zimowych i letnich, że niby te zimowe mają temp. otwarcia 92 st. a letnie z tego co pamiętam 85 st.
Co o tym sądzicie?
			
									
									Wymieniłem termostat na Wahlera. Wcześniej silnik się nie dogrzewał i miał jakieś 65-70 st.
Po wymianie ma 80-85 st. I tak się zastanawiam czy nie powinien osiągać równych 90 st.
Mechanik coś mi mówił o termostatach zimowych i letnich, że niby te zimowe mają temp. otwarcia 92 st. a letnie z tego co pamiętam 85 st.
Co o tym sądzicie?
- 
				piter_2000
 - Nowicjusz

 - Posty: 26
 - Rejestracja: pn lip 09, 2007 16:39
 - Lokalizacja: Kraków
 
Nagrzewasz na biegu jałowym, czy w czasie jazdy?? Nie ma czegoś takiego jak termostaty letnie i zimowe - może założyłeś termostat od benzyny - on ma chyba niższą temp. otwarcia...
			
													
					Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 23:29 przez piter_2000, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Ja założyłem z temp. otwarcia 85 st. Tak myślałem, że z tym zimowym i letnim to jakaś baja 
 Ale teraz sie zastanawiam czy nie powinienem założyć z temp. otwarcia 92 st. ...
Ale tak sobie myślę czy ten 92 st. nie przegrzewał by mi silnika w okresie letnim...
			
													Ale tak sobie myślę czy ten 92 st. nie przegrzewał by mi silnika w okresie letnim...
					Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 23:55 przez Haidi, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- 
				piter_2000
 - Nowicjusz

 - Posty: 26
 - Rejestracja: pn lip 09, 2007 16:39
 - Lokalizacja: Kraków
 
- eldorado84
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 944
 - Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
 - Lokalizacja: lubartów
 
Re: Wymiana termostatu
sądze że termostat jest OK, ale jeżeli chcesz aby silnik miał 90-94 stopnie to sądze że trzeba wymnienić czujnik wentylatora na taki co załacza bieg przy 90-94 stopni. Dlaczego? Prosta sprawa: silnik się nagrzewa do 85stopni , termostat puszcza gorący płyn, no ale on dalej ale mnie się nagrzewa.... wtedy przy 90-92stopnie załączają sie witraki i zbijają temperature (tak sie dzieje na postoju), a w czasie jazdy to różnie może trzymać temp.(ponieważ pęd zimnego powietrza działa na chłodnice) ale też to powinno się podobnie dziaćHaidi pisze:Witam!
Wymieniłem termostat na Wahlera. Wcześniej silnik się nie dogrzewał i miał jakieś 65-70 st.
Po wymianie ma 80-85 st. I tak się zastanawiam czy nie powinien osiągać równych 90 st.
Mechanik coś mi mówił o termostatach zimowych i letnich, że niby te zimowe mają temp. otwarcia 92 st. a letnie z tego co pamiętam 85 st.
Co o tym sądzicie?
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
						http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
- 
				KRZYSZTOF SKOCZEK
 - Mały gagatek

 - Posty: 69
 - Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
 - Lokalizacja: Lublin
 
podepne sie do tematu.... stary wlasciciel przed wymiana zmienil termostat i wszystko bylo ok... ale puscila pompa wody wiec dzis mialem wymiane pompy i plynu w chlodnicy... co sie okazalo rowniez zostal wymieniony czujnik temperatury na chlodnicy ten co zalacz wiatraki.... a co sie dzieje temperatura na wskazniku pokazuje teraz dosc czesto 100stopni a dolny waz od chlodnicy jest zimny i wentylatory sie nie wlaczaja.... co to moze byc??
mk3 1,9td
			
									
									mk3 1,9td
ciekaw jestem jaki to był termostat(firma)....zaleca się ori lub wahlera- sprawdzają się świetnie.Jeśli zamontował jakiś włoski shitmaddj pisze:stary wlasciciel przed wymiana zmienil termostat
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
						Zakrywać IC nie ma sensu bo mroźne powietrze działa jak dodatkowy IC,zauwazcie jak sa mrozy że auto lepiej się zbiera. Co do zakrywania chłodnicy to bez sensu ,dobre było w PF 125 i Żuku,jeżeli wszysko jest OK obejdzie sie bez zakrywania.czyzaczek pisze:Nie ma sensu... Jak chłodnica to i jeszcze trzeba by było zakryć IC
Temperatura jest u Ciebie ok, a przekłamanie na wskaźniku też może być...
Sprawdź temperaturę na VAG'u dla swojego spokoju ...
Pozdrawiam..
To była IRONIAlemax pisze:Zakrywać IC nie ma sensu bo mroźne powietrze działa jak dodatkowy IC,zauwazcie jak sa mrozy że auto lepiej się zbiera. Co do zakrywania chłodnicy to bez sensu ,dobre było w PF 125 i Żuku,jeżeli wszysko jest OK obejdzie sie bez zakrywania.czyzaczek pisze:Nie ma sensu... Jak chłodnica to i jeszcze trzeba by było zakryć IC
Life is Ride, Ride is Life!
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
						<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości
