Ukręcona świeca ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » ndz sty 11, 2009 16:58

jbs-78 pisze:Smaru miedziowego nie używa się kiedy styka się z aluminium. Powoduje on utlenianie aluminium i potem nie można rozkręcić połączenia.Do wkręcania swiec żarowych stosuje się specjalne smary ceramiczne. :grin:
A widzisz człowiek całe życie się uczy ale ja mówiąc o turbinie miałem na myśli jaj gorącą część



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz sty 11, 2009 17:09

Ja też nie dawno się dowiedziałem. A smar miedziowy do smarowania gorącej częsci turbiny jak najbardziej na miejscu :grin:



piter_2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lip 09, 2007 16:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: piter_2000 » ndz sty 11, 2009 23:13

A czy te informacje o utlenianiu są potwierdzone - bo rozumując czysto szkolnie nie za bardzo jestem w stanie zrozumieć jak miedź może działać utleniająco na aluminium - przecież to nie jest tlenek miedzi. Pytam bo niedługo będę wymieniał świeczki żarowe i akurat smar miedziowy mam, jeżeli się to potwierdzi, to trzeba by poszukać faktycznie czegoś ceramicznego.

Aha - a czy gniazdo świecy żarowej jest też z aluminium?

EDIT:
Takie coś znalazłem na opisie pasty miedzianej:

połączenia gwintowane i wciskowe, gwinty świec zapłonowych, wtryskiwacze, oprzyrządowania form odlewniczych, kołnierze połączeniowe, zawory kotłów, instalacje z parą, magistrale cieplne

i dalej:

piasty, śruby i nakrętki kół, układy wydechowe, zawiasy pieców, trzpienie, uszczelki głowic i inne

EDIT2:
Wiem, że taki problem występuje przy łączeniu instalacji elektrycznych Al z Cu, ale to zupełnie inna para kaloszy - następuje elektroliza, a do tego musi być wilgoć - jakoś moim zdaniem wilgoć nie ma szans znaleźć się w gwincie świecy.

EDIT3:
Z czego jest zrobiona uszczelka pod głowicę?
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 23:20 przez piter_2000, łącznie zmieniany 5 razy.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn sty 12, 2009 00:55

mówicie ze smar miedziowy sie nie nadaje do Al, to uzywajcie smaru aluminiowego przeciw zatarciu i powinno byc ok:) np. taki:
http://www.allegro.pl/item520337224_wur ... spray.html



piter_2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lip 09, 2007 16:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: piter_2000 » pn sty 12, 2009 01:26

No właśnie chciałbym się tego dowiedzieć, czy faktycznie się nie nadaje - bo na razie tylko jedna osoba to napisała. Jakoś nie mam zamiaru wydać 66 zeta na smar, jeżeli mogę użyć tego co mam. Myślę, że zrobię po prostu test - skręcę na miedzianym i zobaczymy za jakiś czas czy się wykręcą bez problemu.



HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

aluminium z miedzią

Post autor: HellMan » pn sty 12, 2009 09:25

Dotyczy innej dziedziny ale powinno Wam pomóc:

"W instalacjach powinno się unikać stosowania materiałów o tzw. różnych potencjałach elektrochemicznych. Miedź i aluminium są takimi właśnie materiałami. Jak już stosować do instalacji miedzianej grzejniki aluminiowe, to grzejniki powlekane specjalną substancją, która przeciwdziała tego typu zjawiskom. "

Źródło: http://www.muratordom.pl/eksperci_budow ... 0,42-0.htm



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » pn sty 12, 2009 10:54

szatanek pisze:mówicie ze smar miedziowy sie nie nadaje do Al, to uzywajcie smaru aluminiowego przeciw zatarciu i powinno byc ok:) np. taki:
http://www.allegro.pl/item520337224_wur ... spray.html
Ale tam jest wyraźnie napisane
Wysokiej jakości smar przeciw zacieraniu się połaczeń na bazie miedzi i aluminium
, więc miedz jest dalej obecna. Poczekamy co dalej w tym temacie. Nie ulega wątpliwości, że do wkręcania świec są specjalne pasty np Beru, niemniej po co wydawać kasę jeśli byłoby prostsze rozwiązanie.



piter_2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lip 09, 2007 16:39
Lokalizacja: Kraków

Re: aluminium z miedzią

Post autor: piter_2000 » pn sty 12, 2009 11:56

HellMan pisze:Dotyczy innej dziedziny ale powinno Wam pomóc:

"W instalacjach powinno się unikać stosowania materiałów o tzw. różnych potencjałach elektrochemicznych. Miedź i aluminium są takimi właśnie materiałami. Jak już stosować do instalacji miedzianej grzejniki aluminiowe, to grzejniki powlekane specjalną substancją, która przeciwdziała tego typu zjawiskom. "

Źródło: http://www.muratordom.pl/eksperci_budow ... 0,42-0.htm
No właśnie pisałem już o instalacjach elektrycznych, w instalacjach CO itd. też nie łączy się dwóch różnych metali - ale tam pracuje lub może pracować to wszystko w obecności wody. Nawet jeżeli woda dostanie się na gwint, to w temp. kilkuset stopni po prostu wyparuje.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn sty 12, 2009 22:53

Ilosci miedzi są tam sladowe, bazą jest aluminium.
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 22:54 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pn sty 12, 2009 23:24

Panowie wyczytałem coś takiego w gazecie dla serwisow samochodowych.Zrozumiałem tylko że zbyt duża różnica w potencjałach powoduje utlenianie aluminium.Kiedyś smarowałem prowadnice zacisków hamulcowych smarem miedzianym i dziwiłem się dlaczego mi się zacierały. zmieniłem srodek i po kłopocie. Nie mogę znalesc tej gazety bo dałbym wam namiary co i jak.



Awatar użytkownika
Daniel84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: sob lut 24, 2007 00:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Daniel84 » śr sty 14, 2009 00:41

jeszcze jedno takie pytanie odnośnie świec jak długo powinny grzać ?? bo u mnie grzeją jakieś 5-6 sekund. Czy to wystarczająco długo ?? U szwagra w mkII grzeją jakieś 30 sekund i odpala z półobrotu :)


<b>Moje VWozidło--></b>[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1945101#1945101[/url]
[img]http://img395.imageshack.us/img395/4517/podpisw.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 220 gości