dziwne stukanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
dziwne stukanie
mam problem z moim autkiem mianowicie chodzi o odgłos stukania z silnika, którego czestotliwość rosnie wraz z obrotami ale nie robi sie głośniejszy, słychać go cały czs tak tak samo. Mechanik stwierdził że to szklanki wiec niby żadna filozofia . Po wyjęciu okazało się ze wszystkie do wymiany. Szklanki zostały zmienione na nowe, ale dalej coś stuka, cyka czy jak to nazwać. już nie tak jak przed wymianą ale jednak jeszcze coś jest nie tak. Czy to panewki na wałku (wyglądały na lekko wytarte zmieniły mijscami kolor) ? czy może coś innego? jeśli ktoś ma jakieś pomysły prosze o pomoc
dodam ze jest zalany nowy olej 5-w40 castrol edge
bora 1.9 TDI PD ajm 2000r przebieg 180tys
dodam ze jest zalany nowy olej 5-w40 castrol edge
bora 1.9 TDI PD ajm 2000r przebieg 180tys
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 01:54 przez pawell407, łącznie zmieniany 1 raz.
STUKI U SILNIKU
NAJCZESCIEJ JEST TO SPOWODOWANE ,USZKODZENIEM PANEWEK KORBOWYCH. MOGA TO TEZ BYC LOZYSKA CZOPOW GLOWNYCH.MOZESZ SPTRAWDZIC LOZYSKA NASTEPUJACO:NA SREDNICH OBROTACH SILNIKA,ZDEJMIJ NOGE Z GAZU JESLI POJAWI SIE LEKKI ODGLOS STUKANIA I SLYCHAC PODOBNE DZWIEKI PODCZAS ENERGICZNEGO PRZYSPIESZANIA (TO LOZYSKA SIEDZA)
Re: STUKI U SILNIKU
masz na myśli łożyska na dzwigniach które są wypychane przez wałek i czy może być luz miedzy wałkiem a tym łożyskiem(u mnie jest)? jak je sprawdzić po zdjęciu pokrywy? może ich średnicę?the flock pisze:NAJCZESCIEJ JEST TO SPOWODOWANE ,USZKODZENIEM PANEWEK KORBOWYCH. MOGA TO TEZ BYC LOZYSKA CZOPOW GLOWNYCH.MOZESZ SPTRAWDZIC LOZYSKA NASTEPUJACO:NA SREDNICH OBROTACH SILNIKA,ZDEJMIJ NOGE Z GAZU JESLI POJAWI SIE LEKKI ODGLOS STUKANIA I SLYCHAC PODOBNE DZWIEKI PODCZAS ENERGICZNEGO PRZYSPIESZANIA (TO LOZYSKA SIEDZA)
ten stkot jest przez cały czas, nie ważne na jakich obrotach i przypomina dziek jakby zbyt dużego luzu na zaworach. a jęsli to te łożyska to jaki jest ich koszt?
z góry dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 16:15 przez pawell407, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 19:18
- Lokalizacja: Lubelskie
- Auto: MK7 R line
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 12, 2009 18:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
stukanie w silniku
ki
Ostatnio zmieniony sob lut 05, 2011 09:49 przez krzyszto72, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: T4 1.9 TD stukanie w silniku
tak jak u mnie te odgłosy słychac w głowicykrzyszto72 pisze:Witam-tez mam problemy ze stukami w silniku-ale na górze w głowicy,po wymianie popychaczy hydraulicznych bez zmian -po wlaniu butelki motodoktora było cicho do puki preparat nie spłynał do miski-potem znowu to samo- luzów miedzy szklankami a wałkiem brak(przynajmniej podczas postoju silnika )mechanicy rozkładaja rece.
jak nie popychacze to co jeszcze może tam "dzwonić"????
jaki powinien być luz między pompowtryskiem a dzwignią ? może trzeba wyregulować?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 12, 2009 18:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No własnie a co to jest ten " luz między pompowtryskiem a dzwignią " ??bo niekojarze albo w moim silniku tego niema.Kupiłem okazyjnie na allegro wałek rozrzadu w przyzwoitym stanie i zanim zdejme głowice chce sprawdzic efekty na innym wałku bo głupio mi jak stoje na swiatłach a wszyscy obok słuchaja mojego klekotu .
Ostatnio zmieniony wt sty 13, 2009 15:00 przez krzyszto72, łącznie zmieniany 1 raz.
borat pisze:luzu miedzy dzwigienka a pompowtryskiem niepowinno byc
[ Dodano: 13 Sty 2009 19:49 ]
jezeli mechanik sobie nie radzi to zmien mechanika
jeśli nie powinno być luzu (u mnie jest) to jak go zlikwidować, ustawić? bo na pewno nie "na oko"
tu znalazłem coś że jest do tego specjalna procedura (opis pod jednym ze zdjęć)- http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=161&start=0
na czym to polega ? sprawdźcie i jeśli ktoś wie o co chodzi niech sie podzieli wiedzą
bede wdzięczny
"Ruch przenoszony jest z wałka rozrządu na pompowtryskiwacze przy
pomocy trzech rolek dźwigni wtryskiwaczy. Rolka toczy się po krzywce
na wałku rozrządu, który zamocowany jest w pokrywach łoŜysk. Dźwignia
wtryskiwacza posiada śrubę słuŜącą do regulacji luzu wtryskiwacza
(regulacja punktu kontaktowego). Regulacja ta jest wymagana w przypadku
wymiany pompowtryskiwacza lub dowolnego elementu biorącego udział
w pracy."
daj maila na priv to Ci wyślę coś na ten temat.... z załącznikiem
pomocy trzech rolek dźwigni wtryskiwaczy. Rolka toczy się po krzywce
na wałku rozrządu, który zamocowany jest w pokrywach łoŜysk. Dźwignia
wtryskiwacza posiada śrubę słuŜącą do regulacji luzu wtryskiwacza
(regulacja punktu kontaktowego). Regulacja ta jest wymagana w przypadku
wymiany pompowtryskiwacza lub dowolnego elementu biorącego udział
w pracy."
daj maila na priv to Ci wyślę coś na ten temat.... z załącznikiem
Life is Ride, Ride is Life!
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości