Odpalnie TDI skrzynia automatyczna a manualna jaka różnica?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MarekU744
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Odpalnie TDI skrzynia automatyczna a manualna jaka różnica?

Post autor: MarekU744 » pt sty 09, 2009 17:51

Witam !!!
Gdzieś kiedyś przeczytałem post związany z odpalaniem TDI i wyczytałem że jest różnica między skrzynią manualna a automatyczna to znaczy chodzi mi dokładnie że coś sie przestawia za pomocą VAG-a na skrzynie automatyczna i auto podobno odpala od tak zwanego strzała :) Chodziło tam też o ochronę koła dwumasowego i z tego względu podobno nie mozna przestawiać na automatyczna jeżeli ma się manualną
Szukałem tego postu wszędzie i nie mogę go znaleść, a czytałem go gdzieś mniejwięcej cztery miesiące temu Czy może mnie ktoś na ten post naprowadzić lub napisać o co w tym chodzi i jak to się przestawia



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Odpalnie TDI skrzynia automatyczna a manualna jaka różni

Post autor: rob555 » pt sty 09, 2009 18:24

MarekU744 pisze:Witam !!!
Gdzieś kiedyś przeczytałem post związany z odpalaniem TDI i wyczytałem że jest różnica między skrzynią manualna a automatyczna to znaczy chodzi mi dokładnie że coś sie przestawia za pomocą VAG-a na skrzynie automatyczna i auto podobno odpala od tak zwanego strzała :) Chodziło tam też o ochronę koła dwumasowego i z tego względu podobno nie mozna przestawiać na automatyczna jeżeli ma się manualną
Szukałem tego postu wszędzie i nie mogę go znaleść, a czytałem go gdzieś mniejwięcej cztery miesiące temu Czy może mnie ktoś na ten post naprowadzić lub napisać o co w tym chodzi i jak to się przestawia
Zmien kodowanie na 001 ale szybko dwumas Ci poleci


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » pt sty 09, 2009 21:20

Robert, czy tu nie ma wpływu wersja silnikowa na kodowanie?
http://de.openobd.org/vw/golf_1j.htm
Zmienia się dawka rozruchowa, dobrze myślę?



MarekU744
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: MarekU744 » pt sty 09, 2009 23:10

ale jak i gdzie zmienić kodowanie ?? i dlaczego poleci szybko dwumas ?? przecież jak będzie zimny palił jak ciepły to co to zmienia w dwumasie ??



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt sty 09, 2009 23:14

Pytanie jeszcze jakie oznaczenie motoru - czy jest tam wogóle dwumas?



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » pt sty 09, 2009 23:28

mettenos
Gdzie tam moze nie byc dwumasu? Pierwsze AGR?

Marek
Nie jestem pewien, ale chyba zostaje zwiekszona dawka rozruchowa.
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 23:29 przez kompot, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt sty 09, 2009 23:44

kompot pisze:mettenos
Gdzie tam moze nie byc dwumasu? Pierwsze AGR?

Marek
Nie jestem pewien, ale chyba zostaje zwiekszona dawka rozruchowa.
kurcze, gdzie wyczytałeś że ma motor AGR, bo ja chyba ślepy jestem :grrr:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob sty 10, 2009 00:02

dwumas poleci, bo przy ustawieniu na automat podawana jest dawka wczesniej niz to sie dzieje w manualu.

agr chyba do numeru silnika 100000 mialy jednomas


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » sob sty 10, 2009 03:02

mettenos pisze:
kompot pisze:mettenos
Gdzie tam moze nie byc dwumasu? Pierwsze AGR?

Marek
Nie jestem pewien, ale chyba zostaje zwiekszona dawka rozruchowa.
kurcze, gdzie wyczytałeś że ma motor AGR, bo ja chyba ślepy jestem :grrr:
Nigdzie, ale z tego co mi wiadomo w 1.9 TDI w Golfie IV jedyną opcją, żeby nie było dwumasu są właśnie pierwsze AGR.
souler pisze:dwumas poleci, bo przy ustawieniu na automat podawana jest dawka wczesniej niz to sie dzieje w manualu.

agr chyba do numeru silnika 100000 mialy jednomas
Ale z którego rocznika?



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » sob sty 10, 2009 11:43

Zmian dokonujesz w prosty sposób przez vaga. Zmieniasz w funkcji kodowanie z 0002 na 0001 i zatwierdzasz poprzez wyłączenie zapłonu i ponowne włączenie. 0002 to skrzynia manualna a 0001 automatyczna.
Ja mam zmienione właśnie tak kodowanie i teraz dużo lepiej odpala, a jak ktoś ma zdrowy dwumas to nie ma czym sie przejmować, jeżdże tak pół roku i dwumas dalej w bardzo dobrej formie.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 10, 2009 13:10

PvD pisze:a jak ktoś ma zdrowy dwumas to nie ma czym sie przejmować
a jak to sprawdzić?
PvD pisze:jeżdże tak pół roku i dwumas dalej w bardzo dobrej formie.
jak ty to robisz? :chytry:


:-k ...

MarekU744
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: MarekU744 » sob sty 10, 2009 21:27

Mój klekotek to Golf IV 1.9 TDI silnik ALH rok 2000 To jak proponujecie zmieniać kodowanie na automat ??? a czy dwumas siedzi to nie jestem pewien ale sprzegło trzyma się chyba dobrze :)



grzesiex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt paź 05, 2007 11:52
Lokalizacja: W-wo

Post autor: grzesiex » sob sty 10, 2009 23:34

Chodzi o ochronę dwumasowego koła zamachowego, którego jak wiadomo w opcji z automatyczna skrzynia brak. W wyniku przekodowania zmieniona zostanie charakterystyka rozruchu tak, że przy mniejszych obrotach na minutę wału korbowego (na rozruszniku) "ecu poda" paliwo.


Grześ

MarekU744
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: MarekU744 » ndz sty 11, 2009 09:55

witam !!!
Zrobiłem wczoraj przekodowanie na skrzynie automatyczną i z rana byłem naprawde mile zaskoczony odpalił jak ciepły :) ale jest mały problem wyskoczył mi błąd w sterowniku silnika 18033 i zapaliła się kontrolka od ESP Co z tym zrobić czy zmieniać kodowanie spowrotem na manual ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 244 gości