Ukręcona świeca ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Daniel84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: sob lut 24, 2007 00:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Ukręcona świeca ??

Post autor: Daniel84 » śr sty 07, 2009 03:10

Witam
Po problemach z porannym odpalaniem (aku. 48% sprawności) zakupiłem nowy akumulator oraz przy okazji nowe świece. Świece dosyć ciężko się odkręcały aż strach było odkręcać pierwsza dosyć ciężko ale odkręcona nowa wkręcana na jej miejsce i tu dziwne bo tylko 4-5 obrotów i dalej strach kręcić :( Druga lepiej się odkręcała i nowa przy wkręcania cała się schowała. Czwarta podobnie jak pierwsza. Niestety nie obyło się bez przykrych niespodzianek otóż trzecia świeca sprawiła największy problem za chiny nie chciała się odkręcić poszła chyba tylko jeden obrót i jakby się ukręciła tzn. kręcę kluczem ale ona stała już w miejscu. Dokręciłem ją i zostawiłem tam. Mam w związku z tym pytanie czy nie będzie problemów z tą świecą ?? Czy te wkręcone mniej będą dobrze działać ?? Czy jedyną możliwością odręcenia tej ukręconej świecy jest ściągnięcie głowicy ??
Zobaczę dziś rano jak będzie to wszystko działać
pozdrawiam


<b>Moje VWozidło--></b>[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1945101#1945101[/url]
[img]http://img395.imageshack.us/img395/4517/podpisw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » śr sty 07, 2009 08:32

Kolego, na działanie świec ma wpływ nawet czas w jakim osiągają wyokoą temperaturę, więc chyba nie będzie tak całkowicie idealnie z jedną starą... Ale jak będzie dobrze palił to nie ma sensu wywalać głowicy dla tej jednej świecy....

A co do odkręcania i wkręcania to wyposaż się w WD 40 i cierpliwość, pół obrotu - penetrator, pół obrotu - penetrator, nie idzie? psikamy, wkręcamy ponownie odkręcamy....

Musi pójść....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ukręcona świeca ??

Post autor: tomch » czw sty 08, 2009 01:40

A nowe wkręcałeś na sucho? Mam nadzieje, że nie bo przy następnej wymianie kłopot się powtórzy. W zasadzie to jest do tego specjalna pasta, niemniej ja użyłem mieszanki oleju silnikowego i smaru miedziowego. Już kiedyś to rozwiązanie się mi sprawdziło.
I bardzo ważne jest to aby świece nie dokręcać za mocno.



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » czw sty 08, 2009 01:47

czyzaczek pisze:A co do odkręcania i wkręcania to wyposaż się w WD 40 i cierpliwość, pół obrotu - penetrator, pół obrotu - penetrator, nie idzie? psikamy, wkręcamy ponownie odkręcamy....
w ten sposob moze penetratora wogole nei uzywac. Penetrator, poczekac 5 minut, troche odkrecic, poczekac chwile i tak az do konca. Dajcie penetratorowi spenetrowac.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw sty 08, 2009 02:38

Świece dokręca się z momętętem 30 NM jeżeli poprzedni właściciel nie kokręcił dobrze za słabo po prostu się zapiekła , najlepsze wyjście to kupić głowicę albo poczekać jak będzie uszczelka głowicy do wymiany i sprubować zrobić rozwiert


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

77Marek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn lis 24, 2008 22:01
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: 77Marek » czw sty 08, 2009 10:23

Dwa miechy temu też urwałem świecę -dwie w moin AFN i myślałem, że terzeba będzie zciągać głowiecę ale znalazłem inny sposób. Wykręciłem wtryskiwacze i zrobiło mi się więcej miejsca. Migomatem dospawałem śrubę i powoli odkręciłem. Zabieg bardzo ryzykowny bo można się do głowicy przyspawać. Zeszła mi się przy tym prawie cała sobota. Na nowe świece poszedł samr miedziany i teraz jest O.K.
Ostatnio zmieniony czw sty 08, 2009 10:24 przez 77Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw sty 08, 2009 17:31

77Marek, to samo zrobilem w lt ostatni 5 cylinder [ z najgorszym dostepem] górna czesc ukręcona, na spawarke za mało miejsca, macie jakies pomysły?
puki co silnik jezdzi odpala na 4 sprawnych swiecach..


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » czw sty 08, 2009 22:39

witam, mam pytanie jaki jest klucz do świec ?? Bo tez muszę swoje sprawdzić.


1.9 TDI 110 PS i 247 Nm. ( + wtryski 216)
A to link do mojego golfika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1363601#1363601

Sprzedam Golfa gg.23238162 tel. 721164930

woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » czw sty 08, 2009 22:46

długa dziesiątka rurkowa



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw sty 08, 2009 22:47

świeca na klucz 10, a do listwy na klucz 8


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » czw sty 08, 2009 23:34

listwa jest nakładana



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw sty 08, 2009 23:35

andrew.zbyrko, takie rzeczy to nie w TDI :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt sty 09, 2009 00:53

Adamm pisze:takie rzeczy to nie w TDI
:chytry: ano faktycznie


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Daniel84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: sob lut 24, 2007 00:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Daniel84 » ndz sty 11, 2009 01:01

tomch pisze:A nowe wkręcałeś na sucho
nie wkręcałem na sucho użyłem smaru grafitowego
77Marek pisze:Migomatem dospawałem śrubę i powoli odkręciłem
też nad czymś takim myślałem bo faktycznie nie ma sensu dla jednej świeczki głowicy ściągać.
Co do zapalania to pali lepiej niż wcześniej, ale przy okazji zająłem się rozrusznikiem bo okazało się, że za dużo opór stawia. Tak więc teraz nie wiem czy pali dobrze czy też może jeszcze lepiej palić :D


<b>Moje VWozidło--></b>[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1945101#1945101[/url]
[img]http://img395.imageshack.us/img395/4517/podpisw.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 241 gości