Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
MarekU744
- Mały gagatek

- Posty: 70
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
- Lokalizacja: Hajnówka
-
Kontakt:
Post
autor: MarekU744 » pt sty 09, 2009 17:51
Witam !!!
Gdzieś kiedyś przeczytałem post związany z odpalaniem TDI i wyczytałem że jest różnica między skrzynią manualna a automatyczna to znaczy chodzi mi dokładnie że coś sie przestawia za pomocą VAG-a na skrzynie automatyczna i auto podobno odpala od tak zwanego strzała

Chodziło tam też o ochronę koła dwumasowego i z tego względu podobno nie mozna przestawiać na automatyczna jeżeli ma się manualną
Szukałem tego postu wszędzie i nie mogę go znaleść, a czytałem go gdzieś mniejwięcej cztery miesiące temu Czy może mnie ktoś na ten post naprowadzić lub napisać o co w tym chodzi i jak to się przestawia
-
rob555
- Gadatliwa bestia

- Posty: 693
- Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: rob555 » pt sty 09, 2009 18:24
MarekU744 pisze:Witam !!!
Gdzieś kiedyś przeczytałem post związany z odpalaniem TDI i wyczytałem że jest różnica między skrzynią manualna a automatyczna to znaczy chodzi mi dokładnie że coś sie przestawia za pomocą VAG-a na skrzynie automatyczna i auto podobno odpala od tak zwanego strzała

Chodziło tam też o ochronę koła dwumasowego i z tego względu podobno nie mozna przestawiać na automatyczna jeżeli ma się manualną
Szukałem tego postu wszędzie i nie mogę go znaleść, a czytałem go gdzieś mniejwięcej cztery miesiące temu Czy może mnie ktoś na ten post naprowadzić lub napisać o co w tym chodzi i jak to się przestawia
Zmien kodowanie na 001 ale szybko dwumas Ci poleci
-
kompot
- Mały gagatek

- Posty: 144
- Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
- Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
-
Kontakt:
Post
autor: kompot » pt sty 09, 2009 21:20
Robert, czy tu nie ma wpływu wersja silnikowa na kodowanie?
http://de.openobd.org/vw/golf_1j.htm
Zmienia się dawka rozruchowa, dobrze myślę?
-
MarekU744
- Mały gagatek

- Posty: 70
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
- Lokalizacja: Hajnówka
-
Kontakt:
Post
autor: MarekU744 » pt sty 09, 2009 23:10
ale jak i gdzie zmienić kodowanie ?? i dlaczego poleci szybko dwumas ?? przecież jak będzie zimny palił jak ciepły to co to zmienia w dwumasie ??
-
doggie
- V.I.P.

- Posty: 10592
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Post
autor: doggie » pt sty 09, 2009 23:14
Pytanie jeszcze jakie oznaczenie motoru - czy jest tam wogóle dwumas?
-
kompot
- Mały gagatek

- Posty: 144
- Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
- Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
-
Kontakt:
Post
autor: kompot » pt sty 09, 2009 23:28
mettenos
Gdzie tam moze nie byc dwumasu? Pierwsze AGR?
Marek
Nie jestem pewien, ale chyba zostaje zwiekszona dawka rozruchowa.
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 23:29 przez
kompot, łącznie zmieniany 1 raz.
-
doggie
- V.I.P.

- Posty: 10592
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Post
autor: doggie » pt sty 09, 2009 23:44
kompot pisze:mettenos
Gdzie tam moze nie byc dwumasu? Pierwsze AGR?
Marek
Nie jestem pewien, ale chyba zostaje zwiekszona dawka rozruchowa.
kurcze, gdzie wyczytałeś że ma motor AGR, bo ja chyba ślepy jestem

-
souler
- VWGolf.pl Killer

- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
-
Kontakt:
Post
autor: souler » sob sty 10, 2009 00:02
dwumas poleci, bo przy ustawieniu na automat podawana jest dawka wczesniej niz to sie dzieje w manualu.
agr chyba do numeru silnika 100000 mialy jednomas
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
-
kompot
- Mały gagatek

- Posty: 144
- Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
- Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
-
Kontakt:
Post
autor: kompot » sob sty 10, 2009 03:02
mettenos pisze:kompot pisze:mettenos
Gdzie tam moze nie byc dwumasu? Pierwsze AGR?
Marek
Nie jestem pewien, ale chyba zostaje zwiekszona dawka rozruchowa.
kurcze, gdzie wyczytałeś że ma motor AGR, bo ja chyba ślepy jestem

Nigdzie, ale z tego co mi wiadomo w 1.9 TDI w Golfie IV jedyną opcją, żeby nie było dwumasu są właśnie pierwsze AGR.
souler pisze:dwumas poleci, bo przy ustawieniu na automat podawana jest dawka wczesniej niz to sie dzieje w manualu.
agr chyba do numeru silnika 100000 mialy jednomas
Ale z którego rocznika?
-
PvD
- Gadatliwa bestia

- Posty: 504
- Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
- Lokalizacja: Pyrzyce
-
Kontakt:
Post
autor: PvD » sob sty 10, 2009 11:43
Zmian dokonujesz w prosty sposób przez vaga. Zmieniasz w funkcji kodowanie z 0002 na 0001 i zatwierdzasz poprzez wyłączenie zapłonu i ponowne włączenie. 0002 to skrzynia manualna a 0001 automatyczna.
Ja mam zmienione właśnie tak kodowanie i teraz dużo lepiej odpala, a jak ktoś ma zdrowy dwumas to nie ma czym sie przejmować, jeżdże tak pół roku i dwumas dalej w bardzo dobrej formie.
-
misiek
- _

- Posty: 5821
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
- Lokalizacja: opolskie
-
Kontakt:
Post
autor: misiek » sob sty 10, 2009 13:10
PvD pisze:a jak ktoś ma zdrowy dwumas to nie ma czym sie przejmować
a jak to sprawdzić?
PvD pisze:jeżdże tak pół roku i dwumas dalej w bardzo dobrej formie.
jak ty to robisz?


...
-
MarekU744
- Mały gagatek

- Posty: 70
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
- Lokalizacja: Hajnówka
-
Kontakt:
Post
autor: MarekU744 » sob sty 10, 2009 21:27
Mój klekotek to Golf IV 1.9 TDI silnik ALH rok 2000 To jak proponujecie zmieniać kodowanie na automat ??? a czy dwumas siedzi to nie jestem pewien ale sprzegło trzyma się chyba dobrze

-
grzesiex
- Nowicjusz

- Posty: 13
- Rejestracja: pt paź 05, 2007 11:52
- Lokalizacja: W-wo
Post
autor: grzesiex » sob sty 10, 2009 23:34
Chodzi o ochronę dwumasowego koła zamachowego, którego jak wiadomo w opcji z automatyczna skrzynia brak. W wyniku przekodowania zmieniona zostanie charakterystyka rozruchu tak, że przy mniejszych obrotach na minutę wału korbowego (na rozruszniku) "ecu poda" paliwo.
Grześ
-
MarekU744
- Mały gagatek

- Posty: 70
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
- Lokalizacja: Hajnówka
-
Kontakt:
Post
autor: MarekU744 » ndz sty 11, 2009 09:55
witam !!!
Zrobiłem wczoraj przekodowanie na skrzynie automatyczną i z rana byłem naprawde mile zaskoczony odpalił jak ciepły

ale jest mały problem wyskoczył mi błąd w sterowniku silnika 18033 i zapaliła się kontrolka od ESP Co z tym zrobić czy zmieniać kodowanie spowrotem na manual ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości