stało się! nie chce zapalić przy -20 :/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TKMKT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 30, 2007 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

stało się! nie chce zapalić przy -20 :/

Post autor: TKMKT » śr sty 07, 2009 11:39

Witam! Stało się Sad Mój Golfik 2.0 Tdi nie chce zapalić (termometr w środku pokazuje -20, termometr za oknem -19). Dwa razy próbowałem zaplić, a później wyskoczyła kontrolka silnika (żółta), i teraz jak chcę zapalić (-18 stopni) to kręci tylko ok 1s.

I teraz dwa pytania:
1. jak teraz zapalić? Podłączyć na klemy inne auto (akumulator)
2. na linkę i z drugiego biegu startować?


Czy pojechać na diagnostykę akumulatora? (poliećcie proszę coś z Wrocława)


Dzięki!



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » śr sty 07, 2009 11:44

diesel na linke chyba nie bardzo moim zdaniem



BaTToR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 09, 2008 07:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: BaTToR » śr sty 07, 2009 11:48

A akumulator już się wyczerpał ?? jeśli tak no to nie masz wyjścia tylko trzeba kablami prądu pożyczyć z innego samochodu.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » śr sty 07, 2009 11:50

Linka to raczej zły pomysł.....

Na klemy odpalisz ale,
1. musisz po odpaleniu od razu zdjąć klemę ze swojego akumulatora;
2. autko które będzie Ci podawało prąd musi "mieć wciśnięte" wysokie obroty, wszak dieselek potrzebuje prądu sporo....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

TKMKT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 30, 2007 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: TKMKT » śr sty 07, 2009 12:03

Dzięki! Zaraz odpalę od innego autka.... beznzyniaka. Polecacie pojechać zdjagnozować aku czy odrazu walić kupować jakiś dobry? Czy to, że się zapaliła kontrolka silnika to coś złego?



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » śr sty 07, 2009 12:10

Diagnozować aku???? Co to da?
Jak jest za mało elektrolitu to sam uzupełnisz wodą desytlowaną i będzie git.... Odsiarczać go będą? hahaha - szkoda Twoich pieniędzy....

A jak padł, to jedyne co polecam Tobie sprawdzić to prąd ładowania z alternatora, czy to przypadkiem nie spowodowało rozładowania aku.... (jak będzie za niskie napięcie - prąd ładowania powinien mieć ok 14,4 V....

Jak prąd będzie ok to kup nowy akumulator i będziesz miał spokój na kilka lat...

Jak będziesz odpalał z benzyniaka to BENZYNKA troszkę powyje :D :)

Powodzenia....

[ Dodano: 07 Sty 2009 11:10 ]
jak kontrolka silnika będzie się świeciła po uruchomieniu silnika to dopiero będzie coś złego ;)


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » śr sty 07, 2009 12:28

Dodatek do paliwa trzeba lać! paliwo przy tej temp zamarza i nic nie zrobisz do póki nie odmarznie do ok -15 są zwykłe paliwa.
Na linke możesz ciągnąć,jeśli podaje paliwo,ale na Twoje ryzyko bo może pasek rozrządu przeskoczyć-nie polecam ja bym się bał.
A na kablach możesz próbować,ale kable do diesla bo pobór jest o wiele większy przy odpalaniu niż na benzynie.Takie kable jak w marketach to sie nadają do ładowania co najwyżej.
Wlej sobie dodatku na pierwszy raz ze 2x więcej niż zalecają na opakowaniu,weź aku do domu i 48h pod prądem.No i najlepiej auto w ciepłe miejsce żeby paliwo nie zamarzło


Obrazek

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr sty 07, 2009 12:39

Dodatek do paliwa trzeba lać! paliwo przy tej temp zamarza i nic nie zrobisz do póki nie odmarznie do ok -15 są zwykłe paliwa.
Ciekawe,mi jakoś nie zamarza :bajer:



Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » śr sty 07, 2009 12:47

bongo pisze:
Dodatek do paliwa trzeba lać! paliwo przy tej temp zamarza i nic nie zrobisz do póki nie odmarznie do ok -15 są zwykłe paliwa.
Ciekawe,mi jakoś nie zamarza :bajer:
Założyłem dodatkowy filtr przelotowy,zawsze tankuje Ultimate na BP także paliwo dobre i wczoraj przy -20 miałem zamarznięte.Dlatego są dodatki


Obrazek

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » śr sty 07, 2009 12:53

Wajsik pisze:Dodatek do paliwa trzeba lać! paliwo przy tej temp zamarza i nic nie zrobisz do póki nie odmarznie do ok -15 są zwykłe paliwa.
Kolego Szanowny, nie pisz bajek i nie strasz użytkowników dieselków takimi newsami!!!!!!

Tu masz dane olejów napędowych odnośnie temperatury krzepnięcia (dodam, że na stacjach oleje są co najmniej kat. D):

Temperatura krzepnięcia :
: -5 °C gat. B
: -20 °C gat. D
: -35 °C gat. F
: -40 °C arktyczny klasa 1

Są to informacje z KART CHARAKTERYSTYKI materiałów niebezpiecznych, a poniżej linki do dwóch z nich, żeby nie było, że informacje z kapelusza biorę :)

Pozdrawiam!!!!!!!!!

OLEJ NAPĘDOWY BP

OLEJ NAPĘDOWY ORLEN


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » śr sty 07, 2009 12:59

czyzaczek pisze:: -20 °C gat. D
wczoraj rano u mnie było -21 więc w nocy mniej,dodaj wiatr do tego.
3/4paliwa w zbiorniku,nowe filtry i zamarznięte.Filtr mam przeźroczysty to chyba wiem co widzę.


Obrazek

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » śr sty 07, 2009 13:04

Napisałem co najmniej kat. D!!!

Ale jak wiesz co widzisz to lej dodatki, przecież Cię nie namawiam, żebyś nie lał :)

P.S. Na Twoim miejscu zmieniłbym stacje paliw, bo u mnie nie zamarza nawet przy -24 (obecnie jestem na Mazurach - a paliwo tankowane na Shellu obok Malty w Poznaniu) :)


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr sty 07, 2009 13:06

Wajsik pisze:Filtr mam przeźroczysty to chyba wiem co widzę
sorry, że nie na temat ale nie widziałem jeszcze takiego, Wajsik wklej foto abym mógł go obadać, jestem ciekaw jak wygląda i z czego jest zrobiony - pleksa ?


Obrazek

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » śr sty 07, 2009 13:11

Ja podałem prawdopodobną opcję koledze i sam niech decyduje.Tankuje dobre paliwo a mimo to zamarzło,miałem pecha.W każdym razie dodatek nie zaszkodzi...
Swoją drogą cenię kulturalną wymianę zdań :pub:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości