Jak wam palą klekoty w te mrozy ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » śr sty 07, 2009 09:58

Poniedziałek -24 za jakimś drugim może trzecim obrotem zapłon, wtorek -19 zapłon od strzała, dzisiaj -9 i tak z 5 obrotów musiałem zakręcić, poza tym równa praca silniczka ogólnie jest lux :bigok: ale coś czuje że mi chece płata czujnik temperatury płynu i robi w czło...a ECU, kupiłem niedawno kabelek i się uczę co i jak, myślę że VAG prawdę mi powie :grin:

Swoją drogą jak się czyta posty w tym temacie to można sobie zrobić rozkład temperatur w kraju :grin: ci z meteo pewnie też czytają nasze forum :helm:
Pozdrawiam ciepło z bieguna zaimna gdzie aura jest jak stalingrad czy waterlo dla naszych poczciwych klekotów :bigok:
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 09:59 przez Gebi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 07, 2009 10:28

filmik z mroźnego poranka

[youtube][/youtube]


heh trzeba patrzec bokiem bo zapomniałem że trzeba komora na leżąco filmować :)

odpaliłem pozycyjne żeby było widac zegary lepiej :) świece sie grzeją 10 sekund, obroty po odpaleniu 1100 rpm



Viking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob paź 27, 2007 22:02
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Viking » śr sty 07, 2009 10:30

[quote="cowboy"]ludzie, nie grzejcie tych swiec po kilka razy w TDI ! :goof:

raz a dobrze wystarczy, ewentualnie 2 raz po minutowej przerwie, bo inaczej popalicie sobie te swieczki :)

jak TDI jest sprawny to raz zagrzejesz i zapali od razu - tam jest wtrysk bezpośredni..

Jak przy takim mrozie z kolei zwykłe td traktować ? Czy grzanie 3* po d rząd niszczy świece ? Mam 360 tys. przelotu -łatwo nie jest....



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 07, 2009 10:37

Jak przy takim mrozie z kolei zwykłe td traktować ? Czy grzanie 3* po d rząd niszczy świece ? Mam 360 tys. przelotu -łatwo nie jest....
z TD to inna sprawa :)

możesz zagrzać ze 2 ,3 razy ale moim skromnym zdaniem nie od razu, czyli zagrzać, odczekać ze 30 sekund co najmniej i jeszcze raz ...
na pewno takie grzanie kilka razy pod rząd niszczy swiece gdyż się przegrzewają

no i grzanie też obciąża aku, wiec jak grzejesz swiece cały czas to potem słabiej zakręci :) ale z kolei dobrze zagrzany od razu załapuje :P

niech sie wypowie ktoś bardziej obeznany z TD :)



Viking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob paź 27, 2007 22:02
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Viking » śr sty 07, 2009 10:46

z TD to inna sprawa :)

możesz zagrzać ze 2 ,3 razy ale moim skromnym zdaniem nie od razu, czyli zagrzać, odczekać ze 30 sekund co najmniej i jeszcze raz ...
na pewno takie grzanie kilka razy pod rząd niszczy swiece gdyż się przegrzewają

no i grzanie też obciąża aku, wiec jak grzejesz swiece cały czas to potem słabiej zakręci :) ale z kolei dobrze zagrzany od razu załapuje :P

niech sie wypowie ktoś bardziej obeznany z TD :)[/quote]


Najlepiej taki, co ma też ponad 300 tysi nalatane :-)

Niestety bez trzykrotnego grzania przy takiej temperaturze to on po prostu nie wystartuje....



Awatar użytkownika
Grycek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr sie 13, 2008 20:23
Lokalizacja: Poland

Post autor: Grycek » śr sty 07, 2009 11:38

dzisiaj przy -17C moja czwóreczka nie odpaliła :( stoi bidulek pod blokiem teraz i marznie dalej, a ja jestem uziemiony. W piątek wymienie świece żarowe... moim zdaniem to jest tutaj przyczyną. A jak nie to nie mam pojęcia...

Wygląda to tak, że auto kręci kręci kręci i pupa. Wczoraj załapał, dzisiaj nic... mogłem se kręcić :/ Co sądzicie? będą to świece? Bo jak nie to nie mam pojęcia co. Silnik ma 170tys... przebieg na bank oryginalny. Wszystko regularnie serwisowane i wymieniane...



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » śr sty 07, 2009 11:39

u mnie w TD nalotu 240 tys w takie mrozy po pierwszym podgrzaniu pali nieźle troche nierówno popracuje pare sekund ale potem jest miodzio. to co zaobserwowałem to nie ma sensu podgrzewac dwa razy jesli świeczki dobre to odpali szkoda świec.
Ja zawsze jak kontrolka zgasnie czekam jeszcze z 5 sekund albo więcej, bo mimo ze ona zgaśnie to swieczki i tak sie podgrzewaja jeszcze długo. wiec czekam chwilke i ogień :))

w td mimo iż kontrolka gasnie swiece sie grzeją, a wstępne podgrzanie jest po otwarciu drzwi kierowcy sprawdzone :)


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr sty 07, 2009 12:05

Grycek pisze:Wygląda to tak, że auto kręci kręci kręci i pupa. Wczoraj załapał, dzisiaj nic... mogłem se kręcić :/
Moze byc ciulaty ON



Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » śr sty 07, 2009 12:29

Viking pisze:Najlepiej taki, co ma też ponad 300 tysi nalatane

Niestety bez trzykrotnego grzania przy takiej temperaturze to on po prostu nie wystartuje....
a tutaj kolega się myli :chytry: u mnie w TD przejechane 250tyś, i pali po pierwszym grzaniu świec ... nie trzeba ich grzać kilkukrotnie, lepiej raz a dobrze :) :bajer:

Ojciec miał passata B2 1.6D 750tyś najechane - świece - uwaga ani razu nie wymieniane, od nowości i palił w mrozy po -20 od pierwszego.


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

Awatar użytkownika
Grycek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr sie 13, 2008 20:23
Lokalizacja: Poland

Post autor: Grycek » śr sty 07, 2009 12:30

może i ON... ale nie tankuje byle gówna. Teraz mam z orlenu... wcześniej BP. Moim zdaniem to świece... jak wymienie to zobaczymy.



Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » śr sty 07, 2009 12:40

Ja tankuje i na Auchan i na Tesco i na JET, nigdy na BP, nigdy na Orlenie, nigdy Ultimate, nigdy Vervy, nigdy jakichs super pseudo wynalazkow polepszajacych osiagi... Nie przeplacam za paliwo, bo i tak wszystko idzie prosto od Orlenu lub Lotosu, a do nich glownie od ruskich :) wiec jesli lejesz na markowych stacjach a nie jakichs podworkowych, to paliwo wszedzie takie samo.
Wiec raczej to nie wina paliwa, ale cos w autku - pewnie swieczki.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Grycek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr sie 13, 2008 20:23
Lokalizacja: Poland

Post autor: Grycek » śr sty 07, 2009 12:46

Kri$ pisze:Wiec raczej to nie wina paliwa, ale cos w autku - pewnie swieczki.
Obyyyyyy xD wnet sie przekonam...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 07, 2009 13:14

Kri$ pisze:Wiec raczej to nie wina paliwa
a ja kiedys sparwdziłem i na BP Ultimate łatwiej w zimie palił :)



matuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:58
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: matuz » śr sty 07, 2009 13:41

U mnie była masakra. wczoraj przyjechałem do domu o 20:30 to było -22. dziś rano o 6:15 -25. całą noć na polu. zapalił za drugim razem, ale co się przy tym wydobyło z niego... lepiej nie mówić - wyje, rzęzi, telepie budą, silnik chodzi na 2 gary i trochę dymi na niebieskawo, bo świece mam chyba do wymiany ;) trzeba będzie zrobić i jeszcze alternator też do roboty. ale i tak jestem ze swojego mk3 dumny - znajomi polegli (a z miasta są - wiadomo, że trochę cieplej zawsze, a u mnie na wiosce już tylko pola, lasy i rzeka).

Przy okazji. obroty silnika na biegu jałowym normalnie są około 900 - 930 rpm. u mnie dzisiaj po "nagrzaniu" silnika (czyli po 30 km) było 800 i nawet trochę mniej.

Pozdrawiam
mtz
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 13:42 przez matuz, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości