Jak wam palą klekoty w te mrozy ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: śr sty 03, 2007 14:52
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Kilka dni pobytu w górach i dwa razy po nocy aku padał i trzeba bylo go na kablach odpalac.
Potem mrozy sie zmniejszyly i z rana troszke polechtal i odpalal.
Teraz postal na dworze cala dobe przy temperaturze -18 i nawet nie kichnal, tylko alarm zaplakal.
Podlaczylem pod prostownik i zobaczymy czy cos z tego bedzie.
Akumulator mam taki jaki byl po sprowadzeniu czyli obdlugowa Varta. Nie mam pojecia kiedy byl wymieniany i czy byl wymieniany bo w ksiazce serwisowej o tym wzmianki nie ma. Jezeli by tak bylo to wychodzi na to, ze aku bedzie mial w tym roku 10 lat. Cos ciezko mi w to uwierzyc, ze tyle wytrzymal. W kazdym razie zastanawiam sie nad zasadnoscia kupna nowego i jezeli juz zdecydowalbym sie na taki ruch to w co wsadzic te ciezko zarobione talary?
Potem mrozy sie zmniejszyly i z rana troszke polechtal i odpalal.
Teraz postal na dworze cala dobe przy temperaturze -18 i nawet nie kichnal, tylko alarm zaplakal.
Podlaczylem pod prostownik i zobaczymy czy cos z tego bedzie.
Akumulator mam taki jaki byl po sprowadzeniu czyli obdlugowa Varta. Nie mam pojecia kiedy byl wymieniany i czy byl wymieniany bo w ksiazce serwisowej o tym wzmianki nie ma. Jezeli by tak bylo to wychodzi na to, ze aku bedzie mial w tym roku 10 lat. Cos ciezko mi w to uwierzyc, ze tyle wytrzymal. W kazdym razie zastanawiam sie nad zasadnoscia kupna nowego i jezeli juz zdecydowalbym sie na taki ruch to w co wsadzic te ciezko zarobione talary?
ludzie, nie grzejcie tych swiec po kilka razy w TDI !
raz a dobrze wystarczy, ewentualnie 2 raz po minutowej przerwie, bo inaczej popalicie sobie te swieczki
jak TDI jest sprawny to raz zagrzejesz i zapali od razu - tam jest wtrysk bezpośredni..
ps. ja w ogóle lato zima cały czas TYLKO BP Ultimate... ewentualnie od wielkiego dzwona zaserwuje niuni drinka z V-POWER Diesel
raz a dobrze wystarczy, ewentualnie 2 raz po minutowej przerwie, bo inaczej popalicie sobie te swieczki
jak TDI jest sprawny to raz zagrzejesz i zapali od razu - tam jest wtrysk bezpośredni..
kupuj BP Ultimate - do -40 st C pali bez problemu i nie trzeba zadnych depresatorów mieszaćMatijas pisze:dalem sie zlapac na reklame na stacji orlenu z uzdatniaczem do dizla zapobiegajacym wytracaniu sie parafiny, wlalem pol flaszeczki ciekawy jestem czy daje wogole to to cos, jak myslicie?
ps. ja w ogóle lato zima cały czas TYLKO BP Ultimate... ewentualnie od wielkiego dzwona zaserwuje niuni drinka z V-POWER Diesel
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: śr sty 03, 2007 14:52
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Kilka dni pobytu w górach i dwa razy po nocy aku padał i trzeba bylo go na kablach odpalac.
Potem mrozy sie zmniejszyly i z rana troszke polechtal i odpalal.
Teraz postal na dworze cala dobe przy temperaturze -18 i nawet nie kichnal, tylko alarm zaplakal.
Podlaczylem pod prostownik i zobaczymy czy cos z tego bedzie.
Akumulator mam taki jaki byl po sprowadzeniu czyli obdlugowa Varta. Nie mam pojecia kiedy byl wymieniany i czy byl wymieniany bo w ksiazce serwisowej o tym wzmianki nie ma. Jezeli by tak bylo to wychodzi na to, ze aku bedzie mial w tym roku 10 lat. Cos ciezko mi w to uwierzyc, ze tyle wytrzymal. W kazdym razie zastanawiam sie nad zasadnoscia kupna nowego i jezeli juz zdecydowalbym sie na taki ruch to w co wsadzic te ciezko zarobione talary?
Potem mrozy sie zmniejszyly i z rana troszke polechtal i odpalal.
Teraz postal na dworze cala dobe przy temperaturze -18 i nawet nie kichnal, tylko alarm zaplakal.
Podlaczylem pod prostownik i zobaczymy czy cos z tego bedzie.
Akumulator mam taki jaki byl po sprowadzeniu czyli obdlugowa Varta. Nie mam pojecia kiedy byl wymieniany i czy byl wymieniany bo w ksiazce serwisowej o tym wzmianki nie ma. Jezeli by tak bylo to wychodzi na to, ze aku bedzie mial w tym roku 10 lat. Cos ciezko mi w to uwierzyc, ze tyle wytrzymal. W kazdym razie zastanawiam sie nad zasadnoscia kupna nowego i jezeli juz zdecydowalbym sie na taki ruch to w co wsadzic te ciezko zarobione talary?
Panowie mam diesla od miesiąca i się nie znam...
Jest to golf mk3 1.9tdi 1Z z 1996 roku
Dziś przy -18 stopniach odpalił za pierwszym razem po 1 grzaniu świec... TYLKO chodził chwile nierówno, dawał chwile biały dym i pierwsze 3 może 4 sekundy jakiś dźwięk jakby jakaś guma, po czym mówię chwila i ucichł wyrównał obroty... (obroty zimny ma 1100, a rozgrzany jakieś 850)
Czy to normalne zachowanie? Się pytam bo to pierwsze moje doświadczenia z dieslem są...
Ogólnie samochód się zbiera niesamowicie, wyprzedzając nie zauważam nawet jak na blat wskakuje 160km/h wiec wydawał mi się ok... jak było powyżej zera to od razu chodził elegancko...
Jest to golf mk3 1.9tdi 1Z z 1996 roku
Dziś przy -18 stopniach odpalił za pierwszym razem po 1 grzaniu świec... TYLKO chodził chwile nierówno, dawał chwile biały dym i pierwsze 3 może 4 sekundy jakiś dźwięk jakby jakaś guma, po czym mówię chwila i ucichł wyrównał obroty... (obroty zimny ma 1100, a rozgrzany jakieś 850)
Czy to normalne zachowanie? Się pytam bo to pierwsze moje doświadczenia z dieslem są...
Ogólnie samochód się zbiera niesamowicie, wyprzedzając nie zauważam nawet jak na blat wskakuje 160km/h wiec wydawał mi się ok... jak było powyżej zera to od razu chodził elegancko...
a czy to prawda że tdi pd musi pokręcić trochę silnikiem żeby odpalić ?
podobno musi coś przestawić w komputerze
mój kręci silnikiem ok 10 - 15 obrotów i się nie odzywa a tych kilku obrotach dopiero odpala bez problemu
podobno musi coś przestawić w komputerze
mój kręci silnikiem ok 10 - 15 obrotów i się nie odzywa a tych kilku obrotach dopiero odpala bez problemu
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
dzisiaj po 10 h mój 1 zet na mało śmiganych wtryskach afn ok -18 zawsze dwa podgrzania jak wiecej niż -10 i z pół obrotu odpalił lekki dymek ,przebieg prawie 400 tys
[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 21:43 ]
mój drugi samochód seat leon 2.0 tdi pd 20 tyś przebiegu bez porównania gorzej odpalił ,po ok 10 obrotach wału
[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 21:43 ]
tak ze nie ma to jak stare poczciwe tdi 1.9
[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 21:43 ]
mój drugi samochód seat leon 2.0 tdi pd 20 tyś przebiegu bez porównania gorzej odpalił ,po ok 10 obrotach wału
[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 21:43 ]
tak ze nie ma to jak stare poczciwe tdi 1.9
witam,
sprawa wygląda tak:
GOLF IV 1.9 SDI
odpalany wczoraj rano po całej nocy na mrozie -15
chwile się zakrztusił, ale odpalil. lecz w czasie zakrztuszenia
zegarek zrobił sie na 0:00, podobnie tymczasowy przebieg.
dzisiaj rano zakrztusił się, ale juz nie odpalil, probowalem kilka
razy ale nic z tego. alumulator nie jest stary, poszedl na
prostownik, w dzien odpalal jak w lato.
podejrzewam ze jutro nie zapali.
nie znam się kompletnie, piszę w imieniu taty.
czego jest to objawem?
pozdrawiam
sprawa wygląda tak:
GOLF IV 1.9 SDI
odpalany wczoraj rano po całej nocy na mrozie -15
chwile się zakrztusił, ale odpalil. lecz w czasie zakrztuszenia
zegarek zrobił sie na 0:00, podobnie tymczasowy przebieg.
dzisiaj rano zakrztusił się, ale juz nie odpalil, probowalem kilka
razy ale nic z tego. alumulator nie jest stary, poszedl na
prostownik, w dzien odpalal jak w lato.
podejrzewam ze jutro nie zapali.
nie znam się kompletnie, piszę w imieniu taty.
czego jest to objawem?
pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Wczoraj było u nas najzimniej rano -23 stopnie. Podgrzanie świec, lampka zgasła( chwilkę to trwało, około 10s), sprzęgło do dechy, zapalił od kopa. Wał chyba nawet nie wykonał jednego obrotu. Chwilkę popracował głośniej, po kilku sekundach wyrównał pracę i było cacy. TYLKO....po 25 kilometrach jazdy, temperatura oleju wynosiła jedynie 62 stopnie, płynu około 80-85 ale na delikatnym ogrzewaniu. Po włączeniu ogrzewania na max, temperatura spadła momentalnie o jakieś 10-15 stopni. Gdy wracałem do domu, był już karton przed chłodnicą - cały pas zasłonięty. Po 6 kilometrach temperatura oleju 60 stopni, wody-85. Po kolejnych 2-3 km, olej 85 stopni, woda 90 stopni tak więc OKI. Ciężko zagrzać TDIka w takie mrozy. Sam pęd tak lodowatego powietrza, skutecznie wychładza silnik.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
a wiec i ja moi drodzy dodam coś od siebie
Schodzę rano ok godziny 6.30 ( poniedziałek ) by odpalić swojego mk II TD, - auto stało ok 16h pod blokiem temperatura za oknem -16, myślę sobie może być problem, wchodzę do auta przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka świec żarowych, i przekręcam kluczyk, ku mojemu zdziwieniu gofer zapalił od razu - może 2s kręcił, aż sam w szoku byłem, przez ok 5-6 s pracował troszkę nierówno na wolnych obrotach, ale dodałem mu trochę gazu i się od razu uspokoił :), tylko głośny był jak nie wiem , ale autko nic nie kopciło
a dzisiaj (wtorek) schodzę by odpalić mk IV 1.9 TDI - ARL, godzina taka sama czyli 6.30, auto co prawda stało ponad 50H na parkingu - pod chmurką temperatura -15, przekręcam kluczyk z myślą że skoro mk II TD odpaliło od razu tutaj nie powinno być problemów, a tutaj mocne zdziwienie, trzeba było dość długo trzymać gada :(, wyglądało to mnijwięcej tak
tylko mój nie miał nierównych obrotów jak odpalił, i moje pytanie, czy to rozrusznik do wymiany ?, bo akumulator jest nowy bosha , i dobrze naładowany, czy to raczej nie przejmować się tym, w końcu auto stało trochę czasu na takim mrozie, pozdrawiam i przy okazji proszę o pomoc
Ale jednym słowem TD i TDI górą !!!
Schodzę rano ok godziny 6.30 ( poniedziałek ) by odpalić swojego mk II TD, - auto stało ok 16h pod blokiem temperatura za oknem -16, myślę sobie może być problem, wchodzę do auta przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka świec żarowych, i przekręcam kluczyk, ku mojemu zdziwieniu gofer zapalił od razu - może 2s kręcił, aż sam w szoku byłem, przez ok 5-6 s pracował troszkę nierówno na wolnych obrotach, ale dodałem mu trochę gazu i się od razu uspokoił :), tylko głośny był jak nie wiem , ale autko nic nie kopciło
a dzisiaj (wtorek) schodzę by odpalić mk IV 1.9 TDI - ARL, godzina taka sama czyli 6.30, auto co prawda stało ponad 50H na parkingu - pod chmurką temperatura -15, przekręcam kluczyk z myślą że skoro mk II TD odpaliło od razu tutaj nie powinno być problemów, a tutaj mocne zdziwienie, trzeba było dość długo trzymać gada :(, wyglądało to mnijwięcej tak
tylko mój nie miał nierównych obrotów jak odpalił, i moje pytanie, czy to rozrusznik do wymiany ?, bo akumulator jest nowy bosha , i dobrze naładowany, czy to raczej nie przejmować się tym, w końcu auto stało trochę czasu na takim mrozie, pozdrawiam i przy okazji proszę o pomoc
Ale jednym słowem TD i TDI górą !!!
moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
Niestety ja musiałem dzisiaj prosić kumpla z przewodami o pomoc, aku nie dał rady. tem -13 auto po ok. 17h postoju. Po dotarciu do roboty (ok. 2km) zostawiłem go na jakieś 20min, aby sobie trochę pochodził i doładował akumulator i zauważyłem, że z rury wydechowej wyleciało sporo tak jakby "wody" w każdym bąć razie była spora mokra plama. Co to może być i czy jest to normalne zjawisko?
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
akumulator do wymianyRogo pisze:chcialem dodac ze jak odpalalem nie bylo zadnego kręcenia
kontolki tylko migaly, zegar sie skasowal, i było
ułu ułu ułu..
z czym jest problem? pomozcie
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 165 gości