Jak wam palą klekoty w te mrozy ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SaintCKM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 03, 2007 14:52
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: SaintCKM » wt sty 06, 2009 21:41

Kilka dni pobytu w górach i dwa razy po nocy aku padał i trzeba bylo go na kablach odpalac.
Potem mrozy sie zmniejszyly i z rana troszke polechtal i odpalal.
Teraz postal na dworze cala dobe przy temperaturze -18 i nawet nie kichnal, tylko alarm zaplakal.
Podlaczylem pod prostownik i zobaczymy czy cos z tego bedzie.
Akumulator mam taki jaki byl po sprowadzeniu czyli obdlugowa Varta. Nie mam pojecia kiedy byl wymieniany i czy byl wymieniany bo w ksiazce serwisowej o tym wzmianki nie ma. Jezeli by tak bylo to wychodzi na to, ze aku bedzie mial w tym roku 10 lat. Cos ciezko mi w to uwierzyc, ze tyle wytrzymal. W kazdym razie zastanawiam sie nad zasadnoscia kupna nowego i jezeli juz zdecydowalbym sie na taki ruch to w co wsadzic te ciezko zarobione talary?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sty 06, 2009 21:43

ludzie, nie grzejcie tych swiec po kilka razy w TDI ! :goof:

raz a dobrze wystarczy, ewentualnie 2 raz po minutowej przerwie, bo inaczej popalicie sobie te swieczki :)

jak TDI jest sprawny to raz zagrzejesz i zapali od razu - tam jest wtrysk bezpośredni..
Matijas pisze:dalem sie zlapac na reklame na stacji orlenu z uzdatniaczem do dizla zapobiegajacym wytracaniu sie parafiny, wlalem pol flaszeczki ciekawy jestem czy daje wogole to to cos, jak myslicie?
kupuj BP Ultimate - do -40 st C pali bez problemu :) i nie trzeba zadnych depresatorów mieszać :)

ps. ja w ogóle lato zima cały czas TYLKO BP Ultimate... ewentualnie od wielkiego dzwona zaserwuje niuni drinka z V-POWER Diesel :) :helm:



SaintCKM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 03, 2007 14:52
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: SaintCKM » wt sty 06, 2009 21:47

Kilka dni pobytu w górach i dwa razy po nocy aku padał i trzeba bylo go na kablach odpalac.
Potem mrozy sie zmniejszyly i z rana troszke polechtal i odpalal.
Teraz postal na dworze cala dobe przy temperaturze -18 i nawet nie kichnal, tylko alarm zaplakal.
Podlaczylem pod prostownik i zobaczymy czy cos z tego bedzie.
Akumulator mam taki jaki byl po sprowadzeniu czyli obdlugowa Varta. Nie mam pojecia kiedy byl wymieniany i czy byl wymieniany bo w ksiazce serwisowej o tym wzmianki nie ma. Jezeli by tak bylo to wychodzi na to, ze aku bedzie mial w tym roku 10 lat. Cos ciezko mi w to uwierzyc, ze tyle wytrzymal. W kazdym razie zastanawiam sie nad zasadnoscia kupna nowego i jezeli juz zdecydowalbym sie na taki ruch to w co wsadzic te ciezko zarobione talary?



pogoda88
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 22:42
Lokalizacja: Paterek
Kontakt:

Post autor: pogoda88 » wt sty 06, 2009 22:15

Panowie mam diesla od miesiąca i się nie znam...
Jest to golf mk3 1.9tdi 1Z z 1996 roku
Dziś przy -18 stopniach odpalił za pierwszym razem po 1 grzaniu świec... TYLKO chodził chwile nierówno, dawał chwile biały dym i pierwsze 3 może 4 sekundy jakiś dźwięk jakby jakaś guma, po czym mówię chwila i ucichł wyrównał obroty... (obroty zimny ma 1100, a rozgrzany jakieś 850)

Czy to normalne zachowanie? Się pytam bo to pierwsze moje doświadczenia z dieslem są...

Ogólnie samochód się zbiera niesamowicie, wyprzedzając nie zauważam nawet jak na blat wskakuje 160km/h wiec wydawał mi się ok... jak było powyżej zera to od razu chodził elegancko...



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » wt sty 06, 2009 22:19

a czy to prawda że tdi pd musi pokręcić trochę silnikiem żeby odpalić ?
podobno musi coś przestawić w komputerze
mój kręci silnikiem ok 10 - 15 obrotów i się nie odzywa a tych kilku obrotach dopiero odpala bez problemu


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » wt sty 06, 2009 22:41

dzisiaj po 10 h mój 1 zet na mało śmiganych wtryskach afn ok -18 zawsze dwa podgrzania jak wiecej niż -10 i z pół obrotu odpalił lekki dymek ,przebieg prawie 400 tys

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 21:43 ]
mój drugi samochód seat leon 2.0 tdi pd 20 tyś przebiegu bez porównania gorzej odpalił ,po ok 10 obrotach wału

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 21:43 ]
tak ze nie ma to jak stare poczciwe tdi 1.9



Rogo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:27
Lokalizacja: Lublin/Włodawa
Kontakt:

Post autor: Rogo » wt sty 06, 2009 22:54

witam,

sprawa wygląda tak:
GOLF IV 1.9 SDI

odpalany wczoraj rano po całej nocy na mrozie -15
chwile się zakrztusił, ale odpalil. lecz w czasie zakrztuszenia
zegarek zrobił sie na 0:00, podobnie tymczasowy przebieg.

dzisiaj rano zakrztusił się, ale juz nie odpalil, probowalem kilka
razy ale nic z tego. alumulator nie jest stary, poszedl na
prostownik, w dzien odpalal jak w lato.

podejrzewam ze jutro nie zapali.

nie znam się kompletnie, piszę w imieniu taty.
czego jest to objawem?

pozdrawiam



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » wt sty 06, 2009 23:00

Wczoraj było u nas najzimniej rano -23 stopnie. Podgrzanie świec, lampka zgasła( chwilkę to trwało, około 10s), sprzęgło do dechy, zapalił od kopa. Wał chyba nawet nie wykonał jednego obrotu. Chwilkę popracował głośniej, po kilku sekundach wyrównał pracę i było cacy. TYLKO....po 25 kilometrach jazdy, temperatura oleju wynosiła jedynie 62 stopnie, płynu około 80-85 ale na delikatnym ogrzewaniu. Po włączeniu ogrzewania na max, temperatura spadła momentalnie o jakieś 10-15 stopni. Gdy wracałem do domu, był już karton przed chłodnicą - cały pas zasłonięty. Po 6 kilometrach temperatura oleju 60 stopni, wody-85. Po kolejnych 2-3 km, olej 85 stopni, woda 90 stopni tak więc OKI. Ciężko zagrzać TDIka :crazy: w takie mrozy. Sam pęd tak lodowatego powietrza, skutecznie wychładza silnik.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » wt sty 06, 2009 23:01

a wiec i ja moi drodzy dodam coś od siebie :bigok:

Schodzę rano ok godziny 6.30 ( poniedziałek ) by odpalić swojego mk II TD, - auto stało ok 16h pod blokiem temperatura za oknem -16, myślę sobie może być problem, wchodzę do auta przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka świec żarowych, i przekręcam kluczyk, ku mojemu zdziwieniu gofer zapalił od razu - może 2s kręcił, aż sam w szoku byłem, przez ok 5-6 s pracował troszkę nierówno na wolnych obrotach, ale dodałem mu trochę gazu i się od razu uspokoił :):), tylko głośny był jak nie wiem :), ale autko nic nie kopciło :)

a dzisiaj (wtorek) schodzę by odpalić mk IV 1.9 TDI - ARL, godzina taka sama czyli 6.30, auto co prawda stało ponad 50H na parkingu - pod chmurką temperatura -15, przekręcam kluczyk z myślą że skoro mk II TD odpaliło od razu tutaj nie powinno być problemów, a tutaj mocne zdziwienie, trzeba było dość długo trzymać gada :(:(, wyglądało to mnijwięcej tak

tylko mój nie miał nierównych obrotów jak odpalił, i moje pytanie, czy to rozrusznik do wymiany ?, bo akumulator jest nowy bosha :), i dobrze naładowany, czy to raczej nie przejmować się tym, w końcu auto stało trochę czasu na takim mrozie, pozdrawiam i przy okazji proszę o pomoc :) :bajer:

Ale jednym słowem TD i TDI górą !!! :grin:


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

Awatar użytkownika
wikus666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn gru 10, 2007 14:12
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

Post autor: wikus666 » wt sty 06, 2009 23:10

kolego to ze auto stalo na dworze jakis czas to nie znaczy zeby tak dlugo krecil.
wydaje mi sie ze to swiece.
napewno nie rozrusznik bo przy takim mrozie to by wcale nie zakrecil ja tak mialem u siebie.
sprawdz swiece i napisz co i jak


pozdro

piotras84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: pn maja 26, 2008 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotras84 » wt sty 06, 2009 23:11

Niestety ja musiałem dzisiaj prosić kumpla z przewodami o pomoc, aku nie dał rady. tem -13 auto po ok. 17h postoju. Po dotarciu do roboty (ok. 2km) zostawiłem go na jakieś 20min, aby sobie trochę pochodził i doładował akumulator i zauważyłem, że z rury wydechowej wyleciało sporo tak jakby "wody" w każdym bąć razie była spora mokra plama. Co to może być i czy jest to normalne zjawisko?



Rogo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:27
Lokalizacja: Lublin/Włodawa
Kontakt:

Post autor: Rogo » wt sty 06, 2009 23:14

chcialem dodac ze jak odpalalem nie bylo zadnego kręcenia
kontolki tylko migaly, zegar sie skasowal, i było
ułu ułu ułu..

z czym jest problem? pomozcie



Awatar użytkownika
wikus666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn gru 10, 2007 14:12
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

Post autor: wikus666 » wt sty 06, 2009 23:17

koledzy to bedzie rozrusznik a dokladnie tulejki na rozruszniku


pozdro

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » wt sty 06, 2009 23:18

Rogo pisze:chcialem dodac ze jak odpalalem nie bylo zadnego kręcenia
kontolki tylko migaly, zegar sie skasowal, i było
ułu ułu ułu..

z czym jest problem? pomozcie
akumulator do wymiany :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 165 gości