Temperatura silnika Golf 2 1.6 TD POMOCY

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

scherfen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr sty 16, 2008 05:15
Lokalizacja: Szczecin

Temperatura silnika Golf 2 1.6 TD POMOCY

Post autor: scherfen » pt gru 19, 2008 00:40

Witam!

Obecnie podczas jazdy po mieście MK2 '89 1,6TD temperatura, nawet w dużym ruchu nie przekracza tej na zdjęciu. Czy to białe pole oznacza prawidłową temperaturę? Czy może wskazówka powinna stać na środku?

U mnie wygląda to następująco:
Po przejechaniu dopiero ok 5km widać że wskazówka drgnęła, po ok 8-10km wskazówka wstępuje na białe pole, ale nie idzie dalej teraz zimą niż widać na zdjęciu.

Dodam że w lato po mocniejszym butnięciu przez miasto wskazówka sporadycznie potrafiła dojść nawet do połowy, stąd wnioskuje, że czujnik temperatury raczej sprawny.

Czy tak jak jest teraz jest prawidłowo jak na zimę czy powinienem zmienić termostat?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

Obrazek



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt gru 19, 2008 01:35

Prosta sprawa - grzanie masz? Jesli walniety czujnik to bedzie ci po dluzszej jezdzie porzadnie grzalo, jesli silnik nie dogrzany to przy takim wskazaniu nie bedzie cieplego powietrza :bigok: Volkswageny z reguly porzadnie grzeja, u mnie z nowa nagrzewnica az parzy w lape jak sie na nagrzanym silniku przylozy do kratki, a przy takim wskazaniu jak masz to powietrze jest minimalnie cieplejsze od tego na dworze.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pt gru 19, 2008 09:38

scherfen pisze:Czy to białe pole oznacza prawidłową temperaturę?
Nie, to białe pole nie oznacza prawidłowej temperatury.... To białe pole oznacza temperaturę silnika, na której powinien on pracować z dodatkową dawką paliwa - czytaj ssaniem.
Dodam że w lato po mocniejszym butnięciu przez miasto wskazówka sporadycznie potrafiła dojść nawet do połowy, stąd wnioskuje, że czujnik temperatury raczej sprawny.
To nie wskazuje, że czujnik jest sprawnY!!!!!! Uszkodzony czujnik może pokazywać różne zakresy, od zera do maxa i też będzie uszkodzony......
scherfen pisze:Czy tak jak jest teraz jest prawidłowo jak na zimę czy powinienem zmienić termostat?
Nie jest prawidłowo..... Jak silnik jest niedogrzany to szybciej się zużywa i więcej spala....


SPRAWDŹ TAK......

Przejedź się swoją furą, ze 20 kilometrów, możesz go pomęczyć :)

Wyjdź z auta, otwórz maskę i złap dolny wąż od chłodnicy.

1. Jeżeli możesz go trzymać - nie parzy w łapkę to znaczy, że masz termostat do niczego bo auto się nie dogrzewa;

2. Jeżeli po chwili puścisz wąż z oparzoną łapką to znaczy że silnik się dogrzewa a czujnik temperatury jest do wymiany....



Pozdrawiam....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
koloko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:50
Lokalizacja: Wrocław - Kozanów
Kontakt:

Post autor: koloko » pt gru 19, 2008 09:55

czyzaczek pisze:
Nie, to białe pole nie oznacza prawidłowej temperatury.... To białe pole oznacza temperaturę silnika, na której powinien on pracować z dodatkową dawką paliwa - czytaj ssaniem.

[...]
Ale to diesel. W Dieslu jest cięgno przyśpieszenia kąta zapłonu, wyciągamy je (jak jest zimny) i na nim NIE jeździmy. Czekamy z minutę, wciskamy cięgno i możemy jeździć.
Ostatnio zmieniony pt gru 19, 2008 09:55 przez koloko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pt gru 19, 2008 10:07

koloko pisze:Ale to diesel. W Dieslu jest cięgno przyśpieszenia kąta zapłonu, wyciągamy je (jak jest zimny) i na nim NIE jeździmy. Czekamy z minutę, wciskamy cięgno i możemy jeździć.
Zgadza się, że w dieselu akurat zmienia się kąt zapłonu przy "ssaniu".... Ale to wcale nie przeszkadza w tym, aby jeździć we wskazanym zakresie temperatur....
Przyspieszacz nie jest potrzebny przy ciepłym silniku,wręcz utrudnia rozruch, więc nie widzę przeciwwskazań... Ja tak w swojej Golfinie 1,6D używałem "ssania" i w niczym to nie przeszkadzało..


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

scherfen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr sty 16, 2008 05:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: scherfen » sob gru 20, 2008 15:23

t0mal pisze:Prosta sprawa - grzanie masz? Jesli walniety czujnik to bedzie ci po dluzszej jezdzie porzadnie grzalo, jesli silnik nie dogrzany to przy takim wskazaniu nie bedzie cieplego powietrza :bigok: Volkswageny z reguly porzadnie grzeja, u mnie z nowa nagrzewnica az parzy w lape jak sie na nagrzanym silniku przylozy do kratki, a przy takim wskazaniu jak masz to powietrze jest minimalnie cieplejsze od tego na dworze.
W aucie ciepłe (letnie) powietrze zaczyna wiać dopiero po przejechaniu ok 7km lub 10-15min. A żeby takie naprawde porządnie ciepłe było, że trzeba ogrzewanie skręcić to dopiero po ok 20min, ale nigdy nie leci az tak ciepłe żeby w "łapę parzyło"
Napewno nie omieszkam też sprawdzić czy dolny wąż jest gorący po dłuższej/ostrzejszej jeździe.

[ Dodano: 21 Gru 2008 14:19 ]
czyzaczek pisze: SPRAWDŹ TAK......

Przejedź się swoją furą, ze 20 kilometrów, możesz go pomęczyć :)

Wyjdź z auta, otwórz maskę i złap dolny wąż od chłodnicy.

1. Jeżeli możesz go trzymać - nie parzy w łapkę to znaczy, że masz termostat do niczego bo auto się nie dogrzewa;

2. Jeżeli po chwili puścisz wąż z oparzoną łapką to znaczy że silnik się dogrzewa a czujnik temperatury jest do wymiany....
No to sprawdziłem. Dolny wąż od chłodnicy ciepły ale nie gorący, spokojnie można trzymać w ręku. Co ciekawe górny wąż od chłodnicy dużo cieplejszy, ale również nie parzy.
To chyba jednak będzie termostat co? Tylko dlaczego górny wąż jest cieplejszy niż dolny. Przecież skoro termostat cały czas otwarty (bo chyba wtedy uznajemy że termostat jest padnięty, prawda?) to ta temperatura powinna być chyba podobna w całym układzie? JEżeli jestem w błędzie to mnie poprawcie.

To jeszcze dopytam w którą stronę odbywa się obieg wody w układzie? Czy jest tak, że górnym wężem wchodzi od silnika w chłodnice a dolnym wężem wychodzi z chłodnicy i wraca do silnika? To by tłumaczyło dlaczego dolny wąż jest chłodniejszy.

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » wt gru 30, 2008 01:11

scherfen pisze:Czy jest tak, że górnym wężem wchodzi od silnika w chłodnice a dolnym wężem wychodzi z chłodnicy i wraca do silnika? To by tłumaczyło dlaczego dolny wąż jest chłodniejszy.
Zgadłeś :) Tak to właśnie jest......
scherfen pisze:To chyba jednak będzie termostat co? Tylko dlaczego górny wąż jest cieplejszy niż dolny. Przecież skoro termostat cały czas otwarty (bo chyba wtedy uznajemy że termostat jest padnięty, prawda?) to ta temperatura powinna być chyba podobna w całym układzie? JEżeli jestem w błędzie to mnie poprawcie.
Na to już chyba nie muszę odpowiadać :)??????

Pozdrawiam......


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
michcio_20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 22:42
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Post autor: michcio_20 » pn sty 05, 2009 12:58

koloko pisze:
czyzaczek pisze:
W Dieslu jest cięgno przyśpieszenia kąta zapłonu, wyciągamy je (jak jest zimny) i na nim NIE jeździmy.
A jak się jedzie z wyciągniętym cięgnem? Jakie mogą być konsekwencje? Zdarzyło mi się, że kilka razy zapomniałem.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn sty 05, 2009 13:12

michcio_20 pisze:A jak się jedzie z wyciągniętym cięgnem? Jakie mogą być konsekwencje? Zdarzyło mi się, że kilka razy zapomniałem.
nic sie nie stanie, wyciągnieta łapa zwiększa obroty biegu jałowego oraz zwiększa wyprzedzenie kąta wtrysku w zakresie do ok 1800 obr.

[ Dodano: 05 Sty 2009 12:14 ]
no może 1500


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pn sty 05, 2009 14:54

Jak kolega wyżej napisał, nic sie nie stanie.....

Jak ja pisałem wyżej jeździłem tak swoim klekotem i zdrowia mu to nie odebrało :)

Pozdr.....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
mojzeszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt maja 17, 2011 00:18

Temperatura silnika Golf 2 1.6 TD POMOCY

Post autor: mojzeszek » sob cze 18, 2011 13:40

Witam! Tydzień temu zauważyłem że przecieka mi elektryczna pompka wspomagania układu chłodzenia. Wymieniłem ją i po sprawdzeniu starej okazało się że się zatarła. Nowa pompka działa (sprawdzona na krutko) jednak wogóle się nie włącza. Przy wyższej temperaturze włącza się wentylator ale ta pompka wogóle. Z tego co pamiętam ta pompka kiedyś pracowała i to wcale nie przy dużych temperaturach. Czy jest za to odpowiedzialny jakiś czujnik? Jeśli tak to w jaki sposób można go sprawdzić?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 178 gości