kolo pasowe wirbruje na wale

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hutton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 16, 2008 22:37
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

kolo pasowe wirbruje na wale

Post autor: hutton » ndz sty 04, 2009 21:36

witam wszystkich mam prtoblem z kolem pasowym na wale w silniku tdi 1z golf 3 nie rowno pracuje kolko pasowe jest na 100% dobre jak sxciaglem je i zapalilem silnik to widac jak zebatka od rozrzadu ma bicia moze wiecie jak to naprawic mysle dac niowa zebatke i srube ale podejrzewam ze wal jest skrzywiony i czy jest sens wogole to ruszac



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz sty 04, 2009 21:41

hutton, czeswto sie obrabia koncowka walu pod kolem zebatym ( niestety w takim wypadku zmiana kola nie pomoze - jesli juz dlugo tak sie dzieje) wtedy trzeba dac wal do szliwfu (sa spece robiacy to na aucie) lub wymienic wal

jesli zostawisz to gibanie to moze Ci sie kolo na wale obrucic i poleci Ci rozrzad

najlepiej jak zdejmiesz to kolo zebate i obejrzysz je i wal


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

przemek4net
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 13:17
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: przemek4net » ndz sty 04, 2009 22:18

mialem takie cos w innym aucie (sruba zaczela sie odkrecac i kolo pasowe do wymiany i wieloklin na wale uszkodzony troche. mechanik zamontowal nowe kolo na ten wal i dal jakiegos "kleju" by lepiej wypelnic ewentualne ubytki
Bylo to pare lat temu i do dzis nic sie z tym nie dzieje.. ale to zawsze jak z wyrokiem w zawiasach
Z wibrujacym kolem nawet auta nie zapalaj tylko sciagal i ogladnij straty
Przemek



matrox_305
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 03, 2006 19:18
Lokalizacja: Lubelskie
Auto: MK7 R line

Post autor: matrox_305 » ndz sty 04, 2009 22:57

Ja jeszcze dodam że przed złożeniem na klej najlepiej wyrównać czoło wału korbowego jakimś frezem i wtedy można składać na jakiś dobry klej



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » pn sty 05, 2009 02:12

to nie jest prosta sprawa jeśli to poczatki to wymiana koła i śróby moze pomóc ale czy na długo nikt tego niezagwarantuje też słyszałem o szlifierce która to robi na silniku to by było najlepsze wyjście z problemu . bo jak kółko się obróci to z silnika gruz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sty 05, 2009 09:25

wymiana koła i sruby

przed założeniem wszystko wyczyść, przeważnie obrabia się koło a wał jest twardszy

sprawdź czy po założeniu koła przylega bez bicia do płaszczyzny wału

profilaktycznie możesz wyczyścić powierzchnię wału paipierkiem 400 na płaski kawałku czegoś

potem dla pewności klej i heja

ktoś blokuje Ci wał na zamachu duzym plaskim srubokretem w miejscu gdzie sie sprawdza GMP (łaczenie bloku ze skrzynią)

druga osoba dokręca śrubę 90NM, a następnie dokładasz dodatkowo 90 stopni - czyli w praktyce trzeba tą śrubą dowalić na maksa

wał jest twardszy, gwint sruby wchodzi kilka cm w wał, twardość śruby to 12.6 wiec nie ma obaw, byle Ci siły starczyło :)

powodzenmia :bigok:



DULUŚ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 14, 2008 23:15
Lokalizacja: K-C-H
Kontakt:

Post autor: DULUŚ » pt sty 09, 2009 02:55

papierkiem to mozna sobie to wyglaskac,kola do malowania nie wal!!! jesli jest czolo walu krzywe to trzeba to potraktowac frezem a z tego co sie juz orientowalem to nowy taki frez kolo 700zl wiec albo pozyczyc od kogos albo mechanik


MOJE PASERATTI TDI
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2461257#2461257

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt sty 09, 2009 07:44

tego co sie juz orientowalem to nowy taki frez kolo 700zl wiec albo pozyczyc od kogos albo mechanik
to co na wiertarke go sobie założysz :grin:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sty 09, 2009 10:40

piter_s, a widziales chociaz ten frez ze sie smiejesz?
jego sie wkreca w wal i obraca kluczem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 09, 2009 10:58

papierkiem to mozna sobie to wyglaskac,kola do malowania nie wal!!!
patrz jaki ty mądry jesteś :) przeczytaj jeszcze raz co napisałem...
cowboy pisze:profilaktycznie możesz wyczyścić powierzchnię wału paipierkiem 400 na płaski kawałku czegoś
napisałem że profilaktycznie oczyscic np ze starego kleju, pod warunkiem że czoło wału jest proste

na poczatku to zwykle koło jest wybite a nie wał... i nie pisałem tu o frezowaniu wału :)



DULUŚ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 14, 2008 23:15
Lokalizacja: K-C-H
Kontakt:

Post autor: DULUŚ » pt sty 09, 2009 12:31

dokladnie tak jak kolega ADAMM NAPISAL WKRECA SIE GO W WAL I KRECI KLUCZEM

TO DLA KOLEGI Piter_s http://moto.allegro.pl/item523752894_fr ... _5tdi.html

[ Dodano: 09 Sty 2009 11:34 ]
cowboy, ZAPOMNIALES NAPISAC ZE POD WARUNKIEM ZE CZOLO WALU JEST PROSTE I PROFI8LAKTYCZNIE FAKTYCZNIE MOZNA GO OCZYSCIC ALE TYLKO Z KLEJU BO Z CZEGO INNEGO MOZE BYC ZABRUDZONY??
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 12:36 przez DULUŚ, łącznie zmieniany 2 razy.


MOJE PASERATTI TDI
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2461257#2461257

Awatar użytkownika
hutton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 16, 2008 22:37
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: hutton » pt sty 09, 2009 15:51

no dzieki wszystkim zalozylem nowe kolo i jest troche lepiej ale nie tak jak powinno
probowalem pozyczyc gdzies taki frez ale nikt tego niema a dac 700zl to troche duzo ogolnie auto teraz duzo nie bedzie jezdzic takze postaram sie to gdzies dostac i wtedy to zrobie no chyba ze ktos wie gdzie bym mogl to zrobic w mojej okolicy



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 09, 2009 15:52

no dzieki wszystkim zalozylem nowe kolo i jest troche lepiej ale nie tak jak powinno
jak wyglądał wał i jego powierzchnia czołowa ? koło przylegało idealnie ?

czy załozyłeś nową śrubę i jak mocno ją dokręciłeś ?



DULUŚ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 14, 2008 23:15
Lokalizacja: K-C-H
Kontakt:

Post autor: DULUŚ » pt sty 09, 2009 15:54

teraz pytanie czy masz uszkodzone czolo walu??i czy jest potrzebne frezowanie go czy masz poprostu wal krzywy

[ Dodano: 14 Sty 2009 22:12 ]
woj-tek pisze:
DULUŚ pisze:czy masz poprostu wal krzywy





:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
z czego rzysz??nie spotkales sie z tym ze kolcowka walu moze byc krzywa?? to jezcze malo w zyciu widziales
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 15:54 przez DULUŚ, łącznie zmieniany 1 raz.


MOJE PASERATTI TDI
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2461257#2461257

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 45 gości