Problem ze skrzynią silnik AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem ze skrzynią silnik AFN
Witam,
mam następujący problem ze skrzynią: po wrzuceniu 5 biegu słychać tylko głośne wycie (bieg się nie załącza). Mechanik poradził wymianę całej skrzyni. Czy możecie mi podać typ tej skrzyni? A gdyby ktoś miał odpowiednią skrzynię na sprzedaż (lub inną alternatywę) najchętniej wraz z opcją montarzu proszę o info na PW.
Pozdrawiam i pomyślności w 2009!
mam następujący problem ze skrzynią: po wrzuceniu 5 biegu słychać tylko głośne wycie (bieg się nie załącza). Mechanik poradził wymianę całej skrzyni. Czy możecie mi podać typ tej skrzyni? A gdyby ktoś miał odpowiednią skrzynię na sprzedaż (lub inną alternatywę) najchętniej wraz z opcją montarzu proszę o info na PW.
Pozdrawiam i pomyślności w 2009!
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
W AFN-ie jest skrzynia o symbolu CYP i tylko taką możesz tam założyć.
każda inna o innych przełożeniach spowoduje że auto albo będzie miało bardzo długie przełożenia a co za tym idzie brak przyspieszenia , albo będzie miało bardzo krótkie biegi i wyciągniesz na 5 biegu przy 4,500 obr -130 km/h.
5 bieg w skrzyni jest pod tą metalową klapką dokładnie z drugiej stront jak sprzęgło.
jedź do jakiegoś fachowca od skrzyń a nie naciągacza który by zaraz wymienił i niech odkręci tą klapke ( bez problemu zrobi sie to na aucie) a potem dokładnie obejrzy tryby piątego biegu (jak się zazębiają przy wkleszczaniu biegu, obejrzy dokładnie zęby na kołach) i wtedy postawi diagnoze.
Skrzynia do AFN-a występowała tylko w AFN-ie i jej cena jest zaporowa. Używki w granicach 1500 - 2000 zł.
Inne skrzynie będą pasowały (pod względem możliwości przykręcrnia ich do silnika), ale pamiętaj o innych przełożeniach.
każda inna o innych przełożeniach spowoduje że auto albo będzie miało bardzo długie przełożenia a co za tym idzie brak przyspieszenia , albo będzie miało bardzo krótkie biegi i wyciągniesz na 5 biegu przy 4,500 obr -130 km/h.
5 bieg w skrzyni jest pod tą metalową klapką dokładnie z drugiej stront jak sprzęgło.
jedź do jakiegoś fachowca od skrzyń a nie naciągacza który by zaraz wymienił i niech odkręci tą klapke ( bez problemu zrobi sie to na aucie) a potem dokładnie obejrzy tryby piątego biegu (jak się zazębiają przy wkleszczaniu biegu, obejrzy dokładnie zęby na kołach) i wtedy postawi diagnoze.
Skrzynia do AFN-a występowała tylko w AFN-ie i jej cena jest zaporowa. Używki w granicach 1500 - 2000 zł.
Inne skrzynie będą pasowały (pod względem możliwości przykręcrnia ich do silnika), ale pamiętaj o innych przełożeniach.
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 17:40 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
mariusz75, mysle ze do AFNa tak jak i do 1Z mozna wrzucic skrzynie GGU (taka jak mam u siebie) przelozenia niewiele sie roznia a skrzynia jest z 2007 i kosztuje ok 650 zl
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
W takim razie to jest alternatywa. Arogant masz dowód że ktoś to założył i auto ma podobne osiągi jak na fabrycznej.Adamm pisze:mysle ze do AFNa tak jak i do 1Z mozna wrzucic skrzynie GG
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Ja i tak w pierwszej kolejności przed podjęciem decyzji o wymianie całej skrzyni sprawdziłbym 5 bieg.
Skrzynia 650 plus adapter i robocizna to razem ok 1000 , a może sie okazać że wystarczy jeden tryb za 150 plus max 100 za robocizne, razem 250 .
[ Dodano: 03 Sty 2009 20:21 ]
Masz odpowiedź
Skrzynia 650 plus adapter i robocizna to razem ok 1000 , a może sie okazać że wystarczy jeden tryb za 150 plus max 100 za robocizne, razem 250 .
[ Dodano: 03 Sty 2009 20:21 ]
sagon pisze:Nie mozna zalozyc skrzyni od AVG,czy AHF,albo ASV.Przeciez to sa tez 110-tki.Nawet moment maja identyczny jak afn.
Adamm pisze:mam nawet adapter (bo trzeba dorabiac pod mocowanie poduszki od skrzyni)
Masz odpowiedź
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
arogant, http://allegro.pl/item513309958_skrzyni ... _9tdi.html
poza allegro sprzeda taniej - sam tak kupowalem - chyba ze chcesz miec podkladke w postaci aukcji to wtedy 700
mariusz75, roznica polega w mocowaniu poduszki skrzyni
w MK3 jeste przy scianie grodziowej a w nowszych tak jakby pod podluznica, i dlatego nie ma otworow montazowych w skrzyni, tzn jest jeden z trzech ale skrzynia spokojnie pasuje i po zastosowaniu adaptera ladnie smiga
poza allegro sprzeda taniej - sam tak kupowalem - chyba ze chcesz miec podkladke w postaci aukcji to wtedy 700
mariusz75, roznica polega w mocowaniu poduszki skrzyni
w MK3 jeste przy scianie grodziowej a w nowszych tak jakby pod podluznica, i dlatego nie ma otworow montazowych w skrzyni, tzn jest jeden z trzech ale skrzynia spokojnie pasuje i po zastosowaniu adaptera ladnie smiga
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Niekoniecznie ,mariusz75 pisze:W AFN-ie jest skrzynia o symbolu CYP i tylko taką możesz tam założyć.
do AFNa plug&play czyli bez żadnych kombinacji pasują CTN i ASD , ta druga będzię łatwo dostepna bo pochodzi z motorów 1Z/AHU/ALE , co do przełożeń to jest minimalnie dłuższa od CYP
dla porównania
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
mozna ale sa krótsze gdyż występowały w autach gdzie jest większe koło mk4 czy octawiasagon pisze:Nie mozna zalozyc skrzyni od AVG,czy AHF,albo ASV.Przeciez to sa tez 110-tki
nalepiej załozyć ASD z 1Z - jest troszke dłuższa niż CYP - sam mam taką
ASD
przełożenie główne 3,158
I - 3,300
II - 1,944
III - 1,308
IV - 0,917
V - 0,717
CYP
przełożenie główne 3,158
I -3,778
II - 2,063
III - 1,348
IV - 0,967
V - 0,744
najdłuże skrzynie 5 to te z ibizy i polo (małe kółka ) czyli wspomniana GGU lub EWT
przelozenie glowne: 3,157
1 bieg: 3,778
2 bieg: 2,063
3 bieg: 1,304
4 bieg: 0,903
5 bieg: 0,70
[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 17:48 ]
heh odbierałem to getriebe we Wro i wiozłem do WawyAdamm pisze:sam tak kupowalem - chyba ze chcesz miec podkladke w postaci aukcji to wtedy 700
mały przebieg, długie przełożenia - nic tylko brać
[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 17:53 ]
nie zawsze kończy się na jednym trybiemariusz75 pisze:może sie okazać że wystarczy jeden tryb za 150 plus max 100 za robocizne, razem 250 .
za robocizne 100 PLN ? nawet jak wyjętą skrzynie zawieziesz do fachowca to zyczy sobie 200 PLN, a gdzie wyjęcie skrzyni ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości