Typowy ale nie do końca problem z ASV

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Typowy ale nie do końca problem z ASV

Post autor: hryniew » sob sty 03, 2009 17:48

Słuchajcie, mam spory kłopot. Mam golfika ASV, z niedużym przebiegiem, 62 tyś. notorycznie wchodzącego w notlauf. Przy jeździe z obciążeniem pod górkę i mocnym wciśnięciu gazu autko dostaje zadyszki i dopiero ponowne odpalenie pomaga. VAG pokazuje błąd Charge Pressure Controll - Positive Deviation. Zamieniłem N75 z N18 - bez zmian, oglądałem pracę sztangi - chodzi płynnie w zakresie ok. 1,5-2 cm. Co jeszcze może być przyczyną takich błędów? Ja już jestem cały głupi. W logach ciśnienie dochodzi do 2500 mbar - co może je powodować? W załączniku logi - bardzo podobnie wygląda sytuacja po zamianie zaworków. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/221 ... 31fca.html



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob sty 03, 2009 17:51

np zapieczone kierownice spalin


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » sob sty 03, 2009 17:59

ok, ale czy chodząca sztanga nie świadczy o tym, że kierownice są sprawne?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 18:01

hryniew pisze:ok, ale czy chodząca sztanga nie świadczy o tym, że kierownice są sprawne?
nie !!! na postoju jest inaczej niż podczas jazdy kiedy na łopatki działają inne siły, większa temp. i nacisk spalin



hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » sob sty 03, 2009 18:07

Czyli myślicie że jedyne wyjście to turbinka na stół i czyszczenie tak? Kurcze może spróbuję jeszcze jakoś rozruszać te kierownice. Z autem był taki problem, że prze prawie 4 lata było używane tylko od święta i do jazdy w emeryckim stylu. Obawiam się że to mogło mu trochę zaszkodzić.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 18:24

hryniew pisze:Czyli myślicie że jedyne wyjście to turbinka na stół i czyszczenie tak? Kurcze może spróbuję jeszcze jakoś rozruszać te kierownice. Z autem był taki problem, że prze prawie 4 lata było używane tylko od święta i do jazdy w emeryckim stylu. Obawiam się że to mogło mu trochę zaszkodzić.
najlepsza rada ... poszukaj to się dowiesz , nie chce mi się opisywać znów wszystkiego po kolei co sprawdzić, jak sprawdzić



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob sty 03, 2009 18:56

hryniew, sprobuj rozruszac,chpc to moze pomoc tyle,co umarlemu kadzidlo. :satan:
Ja bym ja od razu polozyl na operacyjny.Taki zabieg ja uleczy.


AFN 165,5@380,8

hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » pn sty 05, 2009 00:11

Słuchajcie ale jakim cudem skoro sztanga chodzi płynnie kierownice mogą się blokować? Przecież ten układ jest spięty na sztywno - oglądałem fotki z porady jak rozebrać turbinę i tam wyraźnie widać, iż jest to połączone na stałe. Jutro po południu postaram się jeszcze raz wjechać na kanał, zdemontować przewody powietrzne i obejrzeć sztangę przy 011BS. Trochę boję się wyciągać turbinę, żeby jej nie zniszczyć. Przejrzę jeszcze dokładnie przewody od N75 do turbiny - może jest jakieś pęknięcie i ucieka gdzieś ciśnienie przy większym oporze w czasie jazdy?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sty 05, 2009 00:15

damcio151 pisze:na postoju jest inaczej niż podczas jazdy kiedy na łopatki działają inne siły, większa temp. i nacisk spalin
czego tu nie rozumiesz ?
czy turbina była kiedyś czyszczona ?



hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » pn sty 05, 2009 00:19

Nie, nie była czyszczona. Nie rozumie tego, że przeglądnąłem setki postów o notlaufie i wszędzie radzicie żeby sprawdzić czy sztanga chodzi płynnie (to pozwala ustalić czy łopatki nie zatarte), zamienić N75 z N18 (to pozwala zidentyfikować padnięty zawór) itp. Nigdzie nie doszukałem się informacji, że przy chodzącej sztandze łopatki mogą się zawieszać. Ale faktycznie przyznaję Ci rację - może przy większym ciśnieniu gdzieś się wieszają. Chyba w najbliższy weekend rozdłubię turbinę.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sty 05, 2009 00:21

posprawdzaj jeszcze raz wężyki itd ... turbinę zostaw na koniec



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 120 gości