kłopoty z zagrzewaniem sie silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Areczek6578
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 14:11
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

kłopoty z zagrzewaniem sie silnika

Post autor: Areczek6578 » pt sty 02, 2009 22:36

koledzy co powiecie na zakrycie troszke chłodnicy bo troszke długo mi sie zagrzewa autko ?? dopiero po przejechaniu 10km mam 90 stopni a płyn w chłodnicy mam prawie sam koncentrat ponad -40 może to termostat??



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt sty 02, 2009 22:40

Areczek6578 pisze:koledzy co powiecie na zakrycie troszke chłodnicy bo troszke długo mi sie zagrzewa autko ??
bezsensowne i tak jest obieg zamkniet do 90st to ci nic nie da zakrycie chłodnicy, moze termosat do wymiany, 10km na 90st teraz to normalne.

[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 21:42 ]
a jak masz sam koncentrat to zle, jest inna gestosc i nie przyjmuje tak szybko temperatury jak rozrobiony prawidłowo np na -25st.

do 90st na desce powinien byc dolny waz od chlodnicy zimny, jak nie to termostat



Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Re: kłopoty z zagrzewaniem sie silnika

Post autor: Demoniq » pt sty 02, 2009 22:53

Areczek6578 pisze:dopiero po przejechaniu 10km mam 90 stopni
Hmm, ja bym powiedzial, ze jest ok. Moj TDI rozgrzewa sie tak miedzy 5-10 km - w zaleznosci od trasy i przyciskania. Ewentualnie sprawdz rade kolegi wyzej
Areczek6578 pisze:płyn w chłodnicy mam prawie sam koncentrat
Jezeli dobrze zrozumialem i masz wlany sam koncentrat (jak napisales - PRAWIE) to jest to bledem. Zreszta na pudle od koncentratu jest wyraznie napisane, ze sam koncentrat nie dziala lepiej ani nawet "dobrze". MUSI byc rozcienczony z woda w proporcjach podanych na opakowaniu - dopiero wtedy temperatura zamarzania i gotowania jest optymalna.


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: kłopoty z zagrzewaniem sie silnika

Post autor: PinkFloyd » pt sty 02, 2009 22:56

Areczek6578 pisze:koledzy co powiecie na zakrycie troszke chłodnicy bo troszke długo mi sie zagrzewa autko ?? dopiero po przejechaniu 10km mam 90 stopni a płyn w chłodnicy mam prawie sam koncentrat ponad -40 może to termostat??
Przy tych temp. 10Km dla TDI to norma, zwykły D i TD rozgrzeje sie w 4 km ale nie TDI. Lepie nie zakrywac chłodnic jak kolega pisze i tak nic to nie da bo termostat otwiera obieg na chłodnice jak płyn podgrzany bedzie do temp. 87 st. Zakrwaja ci co maja padniety termostat. Sprawdz czy świece do podgrzewania płynu chłodniczego sa sprawne. U mnie teraz przy mrozach ponize 0 st szybciej sie rozgrzewa jak działą te swiece niż jak było na dworze 5st.



Areczek6578
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 14:11
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: Areczek6578 » pt sty 02, 2009 23:06

nom tylko wiecie ja spuściłem wszystko korkiem z chłodnicy i puxniej nalalem koncentratu firmy febi czerwony płyn dzieki za szybkie odpowiedzi



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt sty 02, 2009 23:08

Areczek6578 pisze:nom tylko wiecie ja spuściłem wszystko korkiem z chłodnicy i puxniej nalalem koncentratu firmy febi czerwony płyn dzieki za szybkie odpowiedzi
Sprawdz jeszcze świece do podgrzewania płynu chłodniczego, masz je jezeli autko nie pochodzi z Włoch lub Hiszpanii



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » pt sty 02, 2009 23:45

Areczek6578 pisze:dopiero po przejechaniu 10km mam 90 stopni
ja też mam po 9-10km


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » sob sty 03, 2009 00:33

piter_s pisze:
[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 21:42 ]
a jak masz sam koncentrat to zle, jest inna gestosc i nie przyjmuje tak szybko temperatury jak rozrobiony prawidłowo np na -25st.
Co Ty za BZDURNE BAJKI wypisujesz?????????????

Czy Ty wiesz na co ma wpływ gęstość w płynie chłodzącym i co dzięki niej można odczytać? Weź daruj sobie pisanie PIERDÓŁ i wmawianie innym takich "tekstów", które później będą powielane!!!!!!!!!!!

Prawidłowo rozrobiony na -25 st.????????? Rewelacyjna temperatura krzepnięcia!!!!! A w naszym kraju i w naszej strefie klimatycznej standardem jest <-33 st. celsjusza....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sty 03, 2009 00:43

No jezeli mamy sie czepiac to standard płynu to zakres 35-37 st., 25st to standard dla cieplejszych klimatów a to dlatego ze troszke prawdy jest w tym, ze sam koncentrat źle odprowadza ciepło, nie moze byc wiecej niz 37 s tak sie przyjmuje- ( dla sntandardowego płyny- dla klimatów arktycznych sa inne płyny któe maja nizsza temp. krzepniecia ale za to dobrze odprowadzaja ciepło ale źle znosza bardzo wys temp. cos za cos ) - , poza tym przy tej temp. krzepniecia jest tez podniesiona temp. wrzenia płynu. Powyzej tej granicy dla koncentratu temp. wrzenia spada i spada tez efektywnosc odprowadzania ciepła- dlatego wazne sa proporcje. Tak by każdy jeździł na koncentracie. Tu przykładowy cytacik ze strony http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... adnik.html "koncentrat płynu chłodniczego zawsze rozcieńczać w odpowiednich proporcjach z wodą destylowaną (najczęściej 50/50). Nie należy przekraczać stężenia 70%. Stosowanie zbyt skoncentrowanego płynu do chłodnic obniża jego zdolność do chłodzenia silnika oraz może być przyczyną uszkodzeń pompy wody"
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 00:49 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » sob sty 03, 2009 01:02

Nie czepiam się szczegółów!!!!

Nie napisałem, że koncentrat "czysty" jest optymalny!!! Nie zgadzam się z tym, że GĘSTOŚĆ płynu chłodzącego ma wpływ na odprowadzanie ciepła!!!!!!!!!!!


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » sob sty 03, 2009 01:18

czyzaczek:

O co Ty sie wlasciwie tak rzucasz ? Dowaliles sie do tej "gestosci" jak szczerbaty do suchara ;)
Piterowi chodzilo pewnie po prostu o "stezenie" (napisal "gestosc") koncentratu, ktory powinien byc rozcienczony z woda (destylowana lub zdemineralizowana) w odpowiednich proporcjach.

I niestety tak jest i bedzie. Samego koncentratu nie wlewa sie do chlodnicy. I tyle.

[ Dodano: 03 Sty 2009 00:31 ]
Ale jak chcesz juz cos pisac to niech Ci bedzie - podejme rekawice ;)

Oto link do koncentratu chlodzacego volvo:
http://www.volvo.com/dealers/pl-pl/Volv ... olant2.htm

Czytamy:
1. Gęstość: 1.12 g/cm3 (koncentrat) lub 1.07 g/cm3 (po rozcieńczeniu)
Czyli piter_s mial racje
2. Nie wolno stosować koncentratu nie rozcieńczonego wodą!
Znow piter_s mial racje
3. Temperatura krzepnięcia nierozcieńczonego koncentratu jest niewiele niższa, niż -12 oC. (koncentrat rozcienczony = -38oC)
Kolejne potwierdzenie, ze samego koncentratu sie nie uzywa, gdyz jego wlasciwosci sa znacznie gorsze niz odpowiednio wymieszanego z woda


A co do odprowadzania ciepla przez sam koncentrat...
http://www.auto-swiat.pl/wydania,artyku ... kul-22563/

Mozna tu przeczytac:
"Czysty koncentrat łatwo zamarza i źle odprowadza ciepło. "

Jesli twierdzisz inaczej to moze jakis eksperyment nam zrobisz z odprowadzaniem ciepla przez koncentrat chlodzacy albo moze jakies wzory sa na to ? Bo szczerze przyznaje, ze nie wiem czy sam koncentrat gorzej odprowadza cieplo. Wiem natomiast, ze wszedzie jest tak napisane - od stron motoryzacyjnych, przez fora a skonczywszy na opiniach warsztatow.
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 01:41 przez Demoniq, łącznie zmieniany 3 razy.


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » sob sty 03, 2009 01:52

[ Dodano: 03 Sty 2009 00:31 ]
Ale jak chcesz juz cos pisac to niech Ci bedzie - podejme rekawice ;)

Oto link do koncentratu chlodzacego volvo:
http://www.volvo.com/deal...nt/coolant2.htm

Czytamy:
1. Gęstość: 1.12 g/cm3 (koncentrat) lub 1.07 g/cm3 (po rozcieńczeniu)
Czyli piter_s mial racje
2. Nie wolno stosować koncentratu nie rozcieńczonego wodą!
Znow piter_s mial racje
3. Temperatura krzepnięcia nierozcieńczonego koncentratu jest niewiele niższa, niż -12 oC. (koncentrat rozcienczony = -38oC)
Kolejne potwierdzenie, ze samego koncentratu sie nie uzywa, gdyz jego wlasciwosci sa znacznie gorsze niz odpowiednio wymieszanego z woda
JAK MASZ PROBLEMY Z CZYTANIEM ZE ZROZUMIENIEM TO PROPONUJĘ powrót do PRZEDSZKOLA!!!! Tam tego zaczynają uczyć!!!!!

Przeczytaj jeszcze raz moje POSTY, a potem jeszcze i jeszcze i jeszcze ...... I może zrozumiesz co w nich napisałem....

Nie chce mi się kolejny raz przepisywać tego co wyżej...

Ale jak po swoich wypocinach uważasz się za spełnionego to cieszę się razem z Tobą!!! :)


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » sob sty 03, 2009 01:59

Zachowujesz sie jak burak - to raz.

Dwa - dopisalem Ci w moim poscie odpowiedz na Twoje beznadziejne posty (jedna linijke pod tym co zacytowales) zanim jeszcze odpisales.
Zatem sam mozesz wrocic do przedszkola
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 02:00 przez Demoniq, łącznie zmieniany 1 raz.


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » sob sty 03, 2009 01:59

A jak masz coś jeszcze mądrego do powiedzenia to przypomnij sobie fizykę....

" Skuteczność środka przeciw zamarzaniu określa się za pomocą przyrządu pomiarowego zwanego areometrem. Mierzy się nim ciężar właściwy względnie gęstość płynu chłodzącego. Z uwagi na dodawanie różnej ilości środków antykorozyjnych, różny jest ciężar właściwy poszczególnych produktów przeciwdziałających zamarzaniu. Dlatego do dokładnego pomiaru potrzebny jest areometr dostosowany do wlanego środka przeciw zamar­zaniu."

Teraz używa się do tego takiego elektronicznego urządzenia, które automatycznie przelicza gęstość płynu w danej temperaturze na zdolność krzepnięcia....

Ale Ty na pewno wiesz lepiej......

[ Dodano: 03 Sty 2009 01:01 ]
Słuchaj tępy szczylu, buraka sobie poszukaj w rodzinie..

Więcej Ci nie będę tłumaczył, bo myślisz, że jak umiesz wpisać coś w google to jesteś gość... A w szkole trzeba było uważać....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości