poduszki silnika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr gru 31, 2008 17:54

szatanek pisze:przednia belka jest mocowana na 4 gumkach, sprawdz czy one nie sa popękane.
to mi sie nie wydaje zeby to było popekane.

szatanek konkretnie twierdzisz ze poduszki sa ok i lepsza stara ori niz nowa to co jest powodem przenoszenia drgan na karoserie???.
Ostatnio zmieniony śr gru 31, 2008 17:55 przez piter_s, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw sty 01, 2009 14:19

A ja za kilka dni zrealizuję szalony pomysł. :)
Mianowicie wysmaruję smarem chyba miedzianym całe gniazdo w które wchodzi gumowa przednia poducha łącznie z wnętrzem poduchy (tam gdzie wchodzi taka metalowa cienka tuleja.
Szlag mnie trafia jak spada temperatura na zewnątrz a mi podskakuje kierownica.
Nawet wczoraj przyszła mi belka silnika z oryginalną poduchą. Na dniach ją wstawię najpierw bez tuningu smarem a później ewentualnie będę miał całą poduchę w smarze.
Z tym że u mnie jak skręcam łapę do poduszki to mi poducha się kosi i wtedy drgania są straszne, a jak podkładam pomiędzy nimi z jednej strony kawałeczek metalu to poducha siedzi w gnieździe w miarę prosto, ale mimo wszystko w zimne dni drgania są.
Wymieniłem już 2 poduchy, i nawet łapę silnika, więc u mnie zostaje jeszcze tylko belka, a jak wtedy będzie się dalej kosić poducha no to nie wiem. :helm:
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 2009 14:20 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
suley
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt gru 19, 2008 19:32
Lokalizacja: KaWuEr SiTi

Post autor: suley » czw sty 01, 2009 15:14

najbardziej narażona poducha to ta z przodu i ona się najczęściej sypie. Jej wymiana jest łatwa tylko trzeba uważać żeby wskoczyła idealnie na swoje miejsce. Śruby można na wszelki wypadek podociągać jeszcze mocniej po odpaleniu samochodu.

Kiedy poducha jest do wymiany drgania przenoszone na kabine są najbardziej odczuwalne przy odpalaniu, ruszaniu i zmianie biegów (szczegolnie z 1 na 2). Każdy diesel trochę drży i nawet po wymianie poduchy nie będzie cichutko ale przynajmniej bez szarpnięć.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 2009 15:15 przez suley, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw sty 01, 2009 16:09

no to jak ruszam bez gazu to plastiki mi w aucie graja, no i patrzyłem przy gaszeniu to silnik na przedniej poduszce podskakuje, ale jak nim próbuję ruszac to z przodu dosc ciasno siedzi na tej poduszce.
ale najpierw przegladne wydech i zmienie zawieszki.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 2009 16:10 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt sty 02, 2009 01:05

Sam chciałbym wiedziec co jest przyczyną tych drgan, u siebie tez sie z tym borykam od 2 lat, u mnie jeszcze biore pod uwage dwumas, chociaż nie dobiegają mi ze skrzyni zadne stuki ani odgłosy wiec nie wiem czy jego wymiana by cos pomogła.
Jak u siebie wymieniałem przednia poduszke to guma była w dobrym stanie tylko w poruwnaniu z nową była o ok 2 cm nizsza poprostu ją ścisneło. jeszcze mam w planie na pracujacym silniku odkręcic tą śrubę która przkkręca od spodu poduszkę do belki, jest tam taka duza podkładka matalowa z cienką gumą która wg mnie moze przenosic drgania na belke. Po odkręceniu tej sruby silnik poprostu bedzie tylko lezał na poduszce na belce. Jesli po odkręceniu bedzie lepiej to zastosuje od spodu grubszą gumę np dotnę ze starej poduszki, bo ewidentnie widac ze drgania najbardziej przenoszą sie przez przednią belkę. Trzeba cos z tym w koncu zrobic :crazy:



vorester
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 30, 2007 17:28
Lokalizacja: Kielce

Post autor: vorester » pt sty 02, 2009 11:02

kolego ja tez miałem to w swoim golfiku jedna pouszka siadła i przy ruszaniu albo do przodu albo do tyłu było najgorzej wymieniłem poduche na uzywana i było ok ale tylko pół roku teraz kupiłem nowa i była taka twarda ze było jeszcze gorzej teraz sie wyrobiła i jest lux :)



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt sty 02, 2009 14:00

którą zmieniłeś??



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz sty 04, 2009 22:25

No i belkę miałem prostą, więc nie wiem dlaczego mi krzywi poduszkę jak oprę o nią łapę. :(

Jak mówiłem tak zrobiłem. :)
Dzisiaj wyciągnąłem poduchę i po dokładnym przyglądnięciu stwierdziłem, że na tej tulejce co przechodzi przez gumę po wpływem ściśnięcia odkłada się guma tak jakby się zacierała, co może powodować gorsze tłumienie.
Wyczyściłem więc rozpuszczalnikiem tulejkę do czysta, wyczyściłem też gniazdo w belce bo tam również na ściankach guma zostawała. Wszystko zostało nasmarowane smarem miedziowym, zarówno tulejka, jak i gniazdo, środek gumy się od tulejki nasmarował sam :)
Mam nadzieję że szybko gumy smar nie trafi. :helm:
I powiem Wam Panowie że na moje wyczulone pod tym względem zmysły jest lepiej. Może nie lepiej o 50%, ale ze 30% na pewno. Auto po odpaleniu w zimnym garażu zachowało się prawie jak w lecie. :bajer:
Jutro jak odpalę na zewnątrz po nocy to jeszcze dam znać.

No i jest lepiej, bo przy mrozie w granicach do -10 drgania owszem są ale mniejsze o 20-30%. :helm:
Może jeszcze ktoś zaryzykuje.
Aha i poducha po przykręceniu musi być idealnie pionowo do belki, a ta dolna część poduchy przykręcana od dołu musi być centralnie w środku otworu w belce. Każde skrzywienie to większe wibracje. :bigok:

[ Dodano: 04 Sty 2009 21:26 ]
Temperatura na zewnątrz również ma duże znaczenie w wielkości wibracji.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
Ronivw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 14:01
Lokalizacja: Juszczyn
Kontakt:

Post autor: Ronivw » pt kwie 17, 2009 22:18

Koledy jedna uwaga wszyscy tu pisali o wymianie poduszek ale ciekawe na jakie zmienialiście? mi pierwsze siadła ewidentnie pod skrzynia bo stukała na wstecznym kupiłem z FEBI i Gitara wczoraj stawierdziłem że silnik za dużo się telepie na przedniej poduszce i kupiłem za ponad 100zł LEMFÖRDERERA minimalnie twardsza ale według mnie i tak za miękka :D i teraz jest Gitez malinka zero drgań może jeszcze dla profilaktyki zmienie prawą na FEBI ale narazie mam inne wydatki takie jak termostat :grin:


XX JAHRE

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » sob kwie 18, 2009 12:52

U mnie ostatnio zerwała się tylnia lewa ta co trzyma skrzynię.Na wstecznym po puszczeniu sprzęgła czuć było walnięcie

Kupiłem w IC za 50 zł i na razie OK.Drgania są dużo mniejsze

Panowie co tu wymagać TDI to głośne silniki i zawsze będzie czuć drgania i choćby zakładać poduszki po 100zł i więcej.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob kwie 18, 2009 16:28

Pruszkowiak pisze:Panowie co tu wymagać TDI to głośne silniki i zawsze będzie czuć drgania i choćby zakładać poduszki po 100zł i więcej.
no nie wszędzie, np w mk3 to są troszkę drgania, ale to pewno taka konstrukcja zawieszenia silnika i częściowo od układu wydechowego.

w silnikach PD trzęsie się jak galareta i nie ma mowy o drganiach.



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » sob kwie 18, 2009 17:31

piter_s pisze:
Pruszkowiak pisze:Panowie co tu wymagać TDI to głośne silniki i zawsze będzie czuć drgania i choćby zakładać poduszki po 100zł i więcej.
no nie wszędzie, np w mk3 to są troszkę drgania, ale to pewno taka konstrukcja zawieszenia silnika i częściowo od układu wydechowego.

w silnikach PD trzęsie się jak galareta i nie ma mowy o drganiach.
Zgadzam się w PD nie ma prawa się trząść.Mam zarówno PD i VP.Różnica jest duża.MK3 to konstrukcja z początku lat `90 więc nie można wiele wymagać



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob kwie 18, 2009 20:22

Panowie co tu wymagać TDI to głośne silniki i zawsze będzie czuć drgania i choćby zakładać poduszki po 100zł i więcej.
Akurat to ze są to głośne czy tez pracujące z małą kulturą silniki nie ma nic do rzeczy, główną przyczyną drgań w Mk3 jest niedopracowane rozwiązanie zawieszenia silnika, gdy do tego dodamy to ze silniki te są przeważnie juz z deka przechodzone to mamy efekt jaki mamy.
W bardziej dopracowanych konstrukcjsch oprócz elementów tłumiących na których zawieszony jest silnik, cała rama pomocnicza tzw. sanki takze są mocowane do podłużnic i podwozia na metalowo-gumowych tulejach ktore dodatkowo izolują nam przestrzen pasazerską od silnika.



Awatar użytkownika
solowa123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:22
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: solowa123 » ndz kwie 19, 2009 00:13

największe obciązenia idą na poduszkę pod skrzynią i ta idzie najczęściej,
tą poduszkę łatwo sprawdzić, jeden patrzy na poduszkę koło skrzyni drugi na zaciągniętym ręczny pomału rusza, odrazu będzie widać czy jest uszkodzona,

może masz za nisko ustawione obroty silnika że tak mocno talepie?


______________________________________

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości