nie świeci kontrolka podgrzewania świec

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mateoss18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw paź 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KCH
Kontakt:

nie świeci kontrolka podgrzewania świec

Post autor: Mateoss18 » wt gru 30, 2008 20:03

Witam wszystkich, otóż zdarzył mi się taki problem - chciałem odpalić autko, ale kontrolka podgrzewania świec nie chciała w ogóle zaświecić, próbowałem odpalić autko mimo to, ale niestety nie chciało zaskoczyć, a jeszcze przed 2 godz jeździłem nim wszędzie i wszystko było ok. Nie wiem co może być przyczyną, sprawdzałem ten duży czerwony bezpiecznik i jest ok, natomiast nie wiem co z przekaźnikiem, ponieważ nie wiem który to dokładnie, poniżej dodaję zdjęcia, na pewno jest ten 120 i ten 103, tylko bez tego napisu "103" sam ten niby schemacik. Jeżeli ktoś coś wie, proszę o pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt gru 30, 2008 21:34

proponuje odpiac wtyczke od czujnika temperatury silnika, jezeli kontrolka sie zapali to do wymiany czujnik
sprawdzales czy zarowka jest sprawna

[ Dodano: 30 Gru 2008 20:38 ]
to na pierwszym zdjeciu to sterownik silnika
przekaznik od swiec zarowych jest w gniezdzie R12 (dolny rzad, pierwszy od prawej)
jezeli po odpieciu czujnika nic sie nie poprawi to zewrzyj styki palcem na przekazniku i zobacz czy wtedy odpali ale wydaje mi sie ze nie bedzie to wina przekaznika
sterownik silnika steruje osobno kontrolka od swiec i osobno przekaznikiem
sprawdz bezpiecznik od sterowania silnikiem



Awatar użytkownika
Mateoss18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw paź 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KCH
Kontakt:

Post autor: Mateoss18 » śr gru 31, 2008 11:49

dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem bezpieczniki, zawinił nr 15 - 10A. Wywaliłem go, włożyłem nowy i kontrolka na chwilę migła i spalił się kolejny bezpiecznik. Co może byc przyczyną? Zwarcie jakieś?

[ Dodano: 31 Gru 2008 12:41 ]
sprawdziłem świece, dotknąłem plusem i 2 były ok, a przy drugich 2 kabel sie tlił do czerwoności. I teraz pytanie, możliwe jest że sie zrąbały 2 świece w jednym czasie?


mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL

Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » śr gru 31, 2008 15:23

wymien te swiece
wyjmij przekaznik (czarna 100) i wsac bespiecznik ten co ci sie zpalil i wlacz zaplon
napisz co sie dzieje ?

[ Dodano: 31 Gru 2008 14:36 ]
mialem to samo elektryk powiedzial ze wymienil czarna 100 i lala jest
zaplacilem 100pln



Awatar użytkownika
Mateoss18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw paź 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KCH
Kontakt:

Post autor: Mateoss18 » śr gru 31, 2008 15:40

jednak nie świece, ponieważ odłaczyłem wiązke od świec i dalej sie bezpiecznik upala. Nie mam przekaźnika 100, mam 99 odłaczyłem go ale dalej upala


mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr gru 31, 2008 16:07

Obrazek

wklejam ci schemat sterowania twojego silnika
Bezpiecznik ktory ci sie pali jest od sterowania silnika a nie od swec wiec wyciaganie przekaznika od swiec z gniazda R12 nie ma sensu bo to zupelnie inny obwod
jak widac na schemacie pod ten bezpiecznik jest podpiety nie tylko sterownika ale i 3 inne rzeczy
proponuje ci wsadzic nowy bezpieczni, odlaczyc sterownik silnika i wtedy zobaczyc czy siadzie bezpiecznik
jezeli bedzie dobry to najprawdopodobniej w sterwoniku jest zwarcie
jezeli bezpiecznik sie przepali to muszisz szukac dalej, wiec podlaczasz sterownik a odlaczasz 23 czyli solenoid oczyszczania EGR
robisz tak do puki nie przestanie sie przepalac bezpiecznik
w ten sposob zlokalizujesz na ktorym elemencie wystepuje zwarcie
Ostatnio zmieniony śr gru 31, 2008 16:08 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » śr gru 31, 2008 16:53

mozliwe tez ze elektryk mnie oszukal i zrobil co innego



Awatar użytkownika
Mateoss18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw paź 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KCH
Kontakt:

Post autor: Mateoss18 » śr gru 31, 2008 17:15

a co to jest "solenoid oczyszczania EGR" ?


mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL

Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » śr gru 31, 2008 17:39

sluchaj ten elektryk wzial zwykla kontrolke dal do masy i w zlacze OBD chyba do pinu 7 inie bylo pradu.powiedzial ze kompem sie nie sprawdzi bo sie nie polaczy bo niema pradu na sterownik
tyle pamietam :grin:



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr gru 31, 2008 18:24

Mateoss18 pisze:a co to jest "solenoid oczyszczania EGR" ?
Obrazek

jezeli nie wiesz jak cos wyglada to wpisz nazwe na allegro i szukaj tej czesci do swojego silnika czyli 1,9TD AAZ w ten sposob bedziesz wiedzial czego szukac



Awatar użytkownika
Mateoss18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw paź 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KCH
Kontakt:

Post autor: Mateoss18 » śr gru 31, 2008 18:52

borat, w takim razie, gdyby mi siadło to samo, to w pinie 7 jest "114 czyli złacze" na obrazku, który pokazał agrala. A wiec co to jest za złącze? to do podłaczania Vaga koło popielniczki?

[ Dodano: 31 Gru 2008 18:19 ]
a mogę zrobić tak, że minus miernika daję do masy, a plus przykładam do poszczególnych pinow w tym sterowniku, co pokazałagrala, ?


mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw sty 01, 2009 12:09

Mateoss18 pisze:borat, w takim razie, gdyby mi siadło to samo, to w pinie 7 jest "114 czyli złacze" na obrazku, który pokazał agrala. A wiec co to jest za złącze? to do podłaczania Vaga koło popielniczki?
nie ma sensu podpinac miernika do pinu 7 czyli do lini K (w zlaczu od vaga) bo jak bezpiecznik jest uszkodzony to napiecie nie dochodzi do sterownika i na tym pinie na pewno nie ma napiecia
musisz opdinac pokolei: 23, 211 i 270
w tej chwili wiemy ze sterownik silnika jest sprawny bo po jego odlaczeniu i tak pali bezpiecznik
auto nie odpala bo sterownik nie ma zasilania bo pali sie bezpiecznik



Awatar użytkownika
Mateoss18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw paź 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KCH
Kontakt:

Post autor: Mateoss18 » pt sty 02, 2009 11:44

auto odpala teraz normalnie, spiralka świeci jak trzeba, po prostu elektryczne szyby były podłaczone przez poprzedniego właściciela do tego bezpiecznika nr15, odpiałem kabel i auto chodzi jak należy. Teraz tylko muszę szukać usterki przy szybach


mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości