odsrodkowy regulator obrotów a odcinanie paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

przemo_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lis 08, 2007 12:09
Lokalizacja: Radom

odsrodkowy regulator obrotów a odcinanie paliwa

Post autor: przemo_82 » sob gru 27, 2008 16:11

witam czy to prawda ze mechaniczna pompa w silniku AAZ ma cos takiego jak odśrodkowy regulator obrotów ktory odcina paliwo gdy hamuje silnikiem ?

chodzi mi o to ze ostatnio mój AAZ spalil 8,5 l po miescie (jak dla mnie to b. dużo liczylem na max 7l/100km) a jak zaczolem hamowac silnikiem to mi teraz wyszlo ponad 10 (masakra) i nie wiem co lepsze a tankowalem w obu przypadkach na BP.

pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi.


[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]

woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » ndz gru 28, 2008 02:08

regulator odśrodkowy nie odcina paliwa podczas hamowania silnikiem on słuzy do utrzymywania dawki paliwa tak aby silnik utrzymywał stabilne obroty nie dostał zbyt duzej dawki nawet jak wciśniesz pedał do końca . i jescze jedna wazna rzecz ogranicza maxymalne obroty silnika.



przemo_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lis 08, 2007 12:09
Lokalizacja: Radom

Post autor: przemo_82 » ndz gru 28, 2008 09:59

twoja odpowiedz zmienia postać rzeczy, ktos powiedzial mi ze odsrodkowy regulator obrotów sluzy takze do tego by odcinac paliwo w momencie gdy kierowca hamuje silnikiem do pewnych obrotów w granicach 900-1100 tak jak ma to miejsce w TDI tylko tam robi to elektronika.

czyli w przypadku TD [AAZ] zjezdzanie z gorki na luzie jest jedyna mozliwa do zastosowania forma oszczedzania paliwa heheh :)


[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]

arwam

Post autor: arwam » ndz gru 28, 2008 11:06

przemo_82 pisze:twoja odpowiedz zmienia postać rzeczy, ktos powiedzial mi ze odsrodkowy regulator obrotów sluzy takze do tego by odcinac paliwo w momencie gdy kierowca hamuje silnikiem do pewnych obrotów w granicach 900-1100 tak jak ma to miejsce w TDI tylko tam robi to elektronika.

czyli w przypadku TD [AAZ] zjezdzanie z gorki na luzie jest jedyna mozliwa do zastosowania forma oszczedzania paliwa heheh :)

Nie .
Paliwo jest odcinane wtedy jak jedziesz z obrotami przynajmniej 2500rpm i zdejmujesz nogę z gazu ale nie wybijasz na luz.
Poniżej 2500rpm włacza się wydatek resztkowy;
w momencie jak spadną obroty do 950rpm to regulator znowu podaje paliwo aby silnik pracował na wolnych obrotach.
Ostatnio zmieniony ndz gru 28, 2008 11:07 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz gru 28, 2008 13:59



topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

przemo_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lis 08, 2007 12:09
Lokalizacja: Radom

Post autor: przemo_82 » ndz gru 28, 2008 19:02

rozumiem ze ten wydatek resztkowy to jest dawka paliwa mniejsza niz na biegu jałowym.
to teraz mam takie pytanie czy moge miec np. rozregulowany wydatek resztkowy w taki sposób ze podaje wiecej paliwa niz powinien bo zastanawia mnie fakt ze jezdząc po miescie i hamując silnikiem na dojazdach do swiatel i jadac z gorki np. spalil mi duuuz wiecej niz jezdzac na luzie.

w ogole nawet jak jezdzilem na luzie to mi wyszlo 8.5 l/100km to chyba b. duzo jak na AAZ ktory jest nie dlubany i jeszcze jest po generalnym remoncie bo mi klin scielo na kole pasowym i zawory sie spotkały z tłokami :(.


[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]

arwam

Post autor: arwam » ndz gru 28, 2008 20:12

jeśli nie masz diurawego układu paliwowego ani lejących wtryskiwaczy to sprawdź jeszcze kąt wtrysku.
ale samo to że w tym sliniku odbyło się już spotkanie tłoki-zawory to wróży że się już slinikiem raczej nie na cieszysz.
Raczej szukaj innego silnika.
Jak Ci odpala z rana po nocnym postoju?



przemo_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lis 08, 2007 12:09
Lokalizacja: Radom

Post autor: przemo_82 » ndz gru 28, 2008 21:26

z silnika sie w sumie ciesze - zrobilem całą głowice, planowanie czoła wału korbowego , wymieniłem pierscienie w sumie same graty 1200zł robil mi to zaufany mechanik ktorego znam i wiem ze gdyby sie nie opłacało to by mi doradził kupno silnika. zbiera sie dobrze, odpala mi na dotyk nawet po tygodniowym staniu co prawda ostanio swiece zarowe wymieniałem. tylko to spalanie mnie wkurza - wiem ze to nie TDI ale wszedzie piszą ze max 6,5-7 litrów hehe a jezdze raczej spokojnie bez butowania.
wczesniej mialem lekko zwiekszona dawke paliwa ale teraz powiedzialem mechanikowi zeby zmniejszyl bo nie zalezy mi na przyspieszeniu.
Ostatnio zmieniony ndz gru 28, 2008 21:44 przez przemo_82, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz gru 28, 2008 22:47

Ja bym jeszcze zmniejszył tą dawkę paliwa którą podkręcałeś ,bo wystarczy ćwierć obrotu śrubą od dawki żeby zwiększyć spalanie.Przy zbyt dużej dawce paliwa,jak i przy rozregulowanym wydatku resztkowym jest dość charakterystyczny objaw dłuższego nieschodzenia z obrotów po dodaniu gazu,twój mechanik raczej zmniejszył dawkę na oko ,i niesądzę żeby od razu trafił w fabryczne ustawienie.Mi też auto pali ok 8L w obecnych temperaturach,pompa wtryskowa fabrycznie ustawiona (plomby itp.) ,jazda na krótkich odcinkach 2-3 km i stop,szkoda silnika bo temp.ledwo drgnie ale co zrobić ...Fabryczne dane podają spalanie w cyklu miejskim 7,5L
Ostatnio zmieniony ndz gru 28, 2008 22:53 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

przemo_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lis 08, 2007 12:09
Lokalizacja: Radom

Post autor: przemo_82 » sob sty 10, 2009 22:19

co do spalania to okazało sie ze jeden wtrysk sie zawiesil i lał paliwo non stop. mam nadzieje ze stąd brało sie spalanie po miescie w granicach 10l (co powtorzyło sie kilka razy). teraz czekam na kolejne tankowanie jak zrobie troche kilometrow po miescie.

po za tym sprawdzona została pompa (dawki, kąt wtrysku itd. itd.)

pozdrawiam


[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości