Dlugo odpala na cieplym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana aku w moim przypadku nic nie zmieniła. Jak już go wymieniłem to podczas rozruchu ciepłego silnika patrzyłem na obrotomierz. Przez kilka sekund rozrusznik nakręcał 100 obrotów a po chwili 200 ale trwało to czasami nawet 5-6 sekund.
Zregenerowałem rozrusznik bo był już zajechany a nawet nie spodziewałem się takich efektów. Jeśli rozrusznik nakręca 200 obrotów i ciepły silnik nie odpala to coś wtedy jest nie tak!!!
Elektryk powiedział że samo czyszczenie czy smarowanie rozrusznika jest bez sensu bo po chwili i tak problem wróci i wierze w jego słowa bo chłop siedzi w tym jakieś 20 lat a co więcej powiedział że spotkał się już z kilkoma rozrusznikami od 1.9 tdi boscha które mają jakąś ukrytą wadę wirnika !!!
Zregenerowałem rozrusznik bo był już zajechany a nawet nie spodziewałem się takich efektów. Jeśli rozrusznik nakręca 200 obrotów i ciepły silnik nie odpala to coś wtedy jest nie tak!!!
Elektryk powiedział że samo czyszczenie czy smarowanie rozrusznika jest bez sensu bo po chwili i tak problem wróci i wierze w jego słowa bo chłop siedzi w tym jakieś 20 lat a co więcej powiedział że spotkał się już z kilkoma rozrusznikami od 1.9 tdi boscha które mają jakąś ukrytą wadę wirnika !!!
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 18:28 przez erikt65, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pt gru 26, 2008 15:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witaj mam golfa z tym samym silnikiem co ty i kiedys mialem dokladnie identyczny problem.ShauN pisze:hehe aku mi padł... ciekawe co będzie jak założe nowy :>
Okazało sie ze koło pasowe paska rozrządu miało luzy, chodzi mi o to koło na ktorym pracuje pompa paliwa więc na diagnostyce pokazywalo ze paliwo jest podawane do cylindra za pózno (zły początek wtrysku) - i z tego powodu za nic nie mogłem odpalic na ciepłym siniku.
Za pierwszym razem mechanik skręcil to wg. instrukcji kluczem dyn. ale to pomogo na krótko i okazało sie ze problem powrócił. Pojechałem ponownie do mechanika i tym razem zrobili to bardzo solidnie oprócz solidnego dokręcenia felernego koła pasowego zakleili je jakims silikonem do metalu.
Auto do dzis pali i na ciepłym i na zimnym dodam ze minęły juz 3 lata od tamtej naprawy.
U mnie jak byl padniety czujnik temperatury paliwa to tez na cieplym ciezko odpalal.Czytal temp. rzedu kilkadziesiat stopni na minusie i komp glupial bo czytal,ze silnik cieply a paliwo zimne.
[ Dodano: 27 Gru 2008 13:06 ]
Zapomnialem dodac,ze brat mial to samo w w swoim tolku.Wymienil czujnik i wszystko wrocilo do normy.
[ Dodano: 27 Gru 2008 13:06 ]
Zapomnialem dodac,ze brat mial to samo w w swoim tolku.Wymienil czujnik i wszystko wrocilo do normy.
AFN 165,5@380,8
u mnie nie tez nie palil na cieplym wymienialem aku, rozryszniki i czujniki i nawet tuner ze sprzetem i wiedza rady by niedal, jak zimny od strzala jak cieply 10obrotow dopiero kolega klucz na wal zalozyl i niemogl silnikiem obrucic wal byl krzywy 20setek jak sie zagrzal to go panewy lapaly wsadzilem blok z walem i tlokami od asz i pali nawet niezle, mozna by bylo zainwestowac u tunera w wieksza dawke startowa ale znajac mojego farta zaraz dwumasa by trafilo
pozdrawiam
pozdrawiam
No to ja podsumuje swoje doświadczenie:
Ja dałem również auto do serwisu Bosch, zleciłęm im sam zeby wycągli rozrusznik i go sprawdzili ale widocznie zakpili sobie ze mnie.
Ja wiem, ze wina u mnie leży w rozruszniku bo wystarczyło wyczyścić przewód plusowy przy rozruszniku i odczułem wyraźną poprawę. Ale mechanik się uparł i zwiekszyli dawkę startową w kanale 05.
Przed oddaniem auta do mechanika radzę dokładnie sie upewnić jak będą naprawiać:
1. Czy szukanie przyczyny w rozruszniku
2. Czy zmiana dawki startowej w kanale 05
3. Czy wgrywanie nowych map startowych.
Ja się upewniłem ale w serwisie boscha i tak mnie oszukali. Troche pokręcili, i powiedzieli, że będą zmieniać mapę stratową i muszą wyciągnąć komputer. Ale niestety sam sobie po naprawie sprawdziłęm i okazało się, że zmienili tylko dawkę stratową -
Uwaga to też zmiana mapy startowej ale tylko zmiana a nie podmiana na inna!
Za zmianę dawki skasowali mnie 400zł a ja zapłaciłem bo byłem przekonany ze wgrali nową mapę. Niestety wykręcili sie i kasy nie odzyskałem! TAKIE CHAMSTWO!
Jak już będzie ciepło to przymierzam się do naprawy rozrusznika, żeby z powrotem zmienić dawkę startową na oryginalna.
Warto przed tym wszystkim znaleźć i spojrzeć na mapę rozruchową, wtedy wszystko się wyjaśni.
Natomiast warto jeszcze sprawdzić:
1. Temperaturę płynu chłodzącego/ nie znalazłem czemu nie temperaturę paliwa skoro wykres mapy zależy od temp. paliwa i obrotów.
2. Kąt początku wtrysku - czyli przede wszystkim ustawienie rozrządu. Opóżniony zapłon wpływa na odpalanie na zimnym ale również na ciepłym!
3. Wydajność akumulatora
Wiem, że podmiana mapy startowej pomaga w prawie każdej sytuacji, ale to jak ją kto zmienia nikt nie wie, a za koło dwumasowe nikt nie zapłaci.
Ja jestem natomiast za tym, żeby znaleźć usterke, ewentualnie zmieniać dawkę startową i obserwować czy pomaga.
Pozdrawiam
Wojciech
Ja dałem również auto do serwisu Bosch, zleciłęm im sam zeby wycągli rozrusznik i go sprawdzili ale widocznie zakpili sobie ze mnie.
Ja wiem, ze wina u mnie leży w rozruszniku bo wystarczyło wyczyścić przewód plusowy przy rozruszniku i odczułem wyraźną poprawę. Ale mechanik się uparł i zwiekszyli dawkę startową w kanale 05.
Przed oddaniem auta do mechanika radzę dokładnie sie upewnić jak będą naprawiać:
1. Czy szukanie przyczyny w rozruszniku
2. Czy zmiana dawki startowej w kanale 05
3. Czy wgrywanie nowych map startowych.
Ja się upewniłem ale w serwisie boscha i tak mnie oszukali. Troche pokręcili, i powiedzieli, że będą zmieniać mapę stratową i muszą wyciągnąć komputer. Ale niestety sam sobie po naprawie sprawdziłęm i okazało się, że zmienili tylko dawkę stratową -
Uwaga to też zmiana mapy startowej ale tylko zmiana a nie podmiana na inna!
Za zmianę dawki skasowali mnie 400zł a ja zapłaciłem bo byłem przekonany ze wgrali nową mapę. Niestety wykręcili sie i kasy nie odzyskałem! TAKIE CHAMSTWO!
Jak już będzie ciepło to przymierzam się do naprawy rozrusznika, żeby z powrotem zmienić dawkę startową na oryginalna.
Warto przed tym wszystkim znaleźć i spojrzeć na mapę rozruchową, wtedy wszystko się wyjaśni.
Natomiast warto jeszcze sprawdzić:
1. Temperaturę płynu chłodzącego/ nie znalazłem czemu nie temperaturę paliwa skoro wykres mapy zależy od temp. paliwa i obrotów.
2. Kąt początku wtrysku - czyli przede wszystkim ustawienie rozrządu. Opóżniony zapłon wpływa na odpalanie na zimnym ale również na ciepłym!
3. Wydajność akumulatora
Wiem, że podmiana mapy startowej pomaga w prawie każdej sytuacji, ale to jak ją kto zmienia nikt nie wie, a za koło dwumasowe nikt nie zapłaci.
Ja jestem natomiast za tym, żeby znaleźć usterke, ewentualnie zmieniać dawkę startową i obserwować czy pomaga.
Pozdrawiam
Wojciech
wiem, że rob555 nieźle się napocił i wkur..wił zanim niektórym wytłumaczył na czym problem polega ale dla ciekawostki również zapodam jeden link od właściciela BMW - marka antagonistyczna ale są jej posiadacze, którzy warci są szacunku i dla nich moje ukłony :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22376
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22376
- cashtetzky
- semper fidelis
- Posty: 168
- Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
- Kontakt:
- cashtetzky
- semper fidelis
- Posty: 168
- Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
- Kontakt:
- ShauN
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2060
- Rejestracja: śr wrz 20, 2006 20:59
- Lokalizacja: Trzebnica
- Kontakt:
Ja powiem tak. Akumulator mi padł, założyłem nowy i problem zniknął. Po prostu jak silnik był zimny a więc olej był gęsty, ciśnienie było i aku który był na wykończeniu miał siłę i zapalał od kopa. W momencie gdy silnik był ciepły a więc olej rzadki wyczerpany aku nie miał już tej "iskry" i dlatego długo kręcił. Wymieniłem aku i teraz pali dobrze i na zimnym i na ciepłym. PozdraVWiam :green_fuck:
Myślę ze zmiana map to ostateczność, w swoim ALH nigdy nie miałem z tym najmniejszych problemów (i tak powinno być w sprawnym TDI), zły stan aku tez nie powinien mieć na to większego wpływu gdyż do niedawna miałem jeszcze fabryczny 10 letni aku który był już tak slaby ze przy odpalaniu na zimnym resetował się zegar i km, ale ciepły palił na dotyk.
Problem rzeczywiście może leżeć w rozruszniku, sam widziałem rozrusznik sąsiada który slabo kręcił bo wytarły się tulejki i wirnik tarł o stojan, przy odpalaniu sprawny rozrusznik kreci silnik 200 obr jeżeli jest mniej należny znaleźć tego przyczynę bo zawsze będą problemy z odpalaniem.
Problem rzeczywiście może leżeć w rozruszniku, sam widziałem rozrusznik sąsiada który slabo kręcił bo wytarły się tulejki i wirnik tarł o stojan, przy odpalaniu sprawny rozrusznik kreci silnik 200 obr jeżeli jest mniej należny znaleźć tego przyczynę bo zawsze będą problemy z odpalaniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 198 gości