strzelił passek alternatora -przyczyna i skutki

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

witek-b5

strzelił passek alternatora -przyczyna i skutki

Post autor: witek-b5 » wt gru 23, 2008 11:04

Od początku zaczynając dwa dni temu strzelił mi passek alternatora i pocieło go w drobny mak. Pasek był nówka sztuka (2tys km na nim przejechałem). Co może być przyczyną? Sprawdzilem wszystkie rolki -kręcą się. Samonapinacz też działa. Jakie mogą być skutki strzelenia paska? Z tego co widziałem pasek pozrywał jakieś kable. Jest prawdopodobieństwo, że mogło się coś stać z rozrządem? Auto wyłączyłem sam, ale czułem ze zaczyna przygasać. Na chwile obecną nie odpala. Passat B5; Silnik 1.9TDI (AFN).



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » wt gru 23, 2008 11:28

Witam..

Nie, pasek alternatora nie uszkodzi rozrządu....

Nie odpala? Sprawdź na innym akumulatorze, lub spróbuj odpalić z kabli od kogoś.... Może Twój jest słabiutki....

Wiesz, nawet w paskach rozrządu zdarza się że strzelają bez przyczyny.... Zależy od szczęścia :) posiadacza.....

Pozdrawiam....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

witek-b5

Post autor: witek-b5 » wt gru 23, 2008 15:22

a jednak lipa... passek wciagnelo pod osłone rozrządu i rozrząd sie napewno przestawił, pytanie teraz jak wyglada głowica etc...



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 23, 2008 15:28

witek-b5, na pewno to sie kiedys umiera

ustaw rozrzad na znaki i zobacz czy sie przestawil


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

zimowisko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 07, 2006 21:15
Lokalizacja: Haslington
Kontakt:

Post autor: zimowisko » czw gru 25, 2008 23:47

Witam jeśli zerwał ci się pasek od alternatora to na 99% masz uszkodzoną rolke na alternetorze, zeby sprawdzic skreć kolami na max w jedna i w druga strone zobacz czy cos skrzypi na pelnym skrecie silnik ma pracowac, jesli nie wsadz srubokret w alternator przez obudowe i zablokuj wirnik, powinienes byc w stanie obracac reką rolke a wirnik alternatora powinien stac w miejscu oczywiscie ze zdjetym paskiem, jesli jest zablokowana i wszystko obraca sie razem, pasek bedzie sie zrywal



altera
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 12, 2008 20:44
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: altera » pt gru 26, 2008 20:30

zimowisko pisze:Witam jeśli zerwał ci się pasek od alternatora to na 99% masz uszkodzoną rolke na alternetorze, zeby sprawdzic skreć kolami na max w jedna i w druga strone zobacz czy cos skrzypi na pelnym skrecie silnik ma pracowac, jesli nie wsadz srubokret w alternator przez obudowe i zablokuj wirnik, powinienes byc w stanie obracac reką rolke a wirnik alternatora powinien stac w miejscu oczywiscie ze zdjetym paskiem, jesli jest zablokowana i wszystko obraca sie razem, pasek bedzie sie zrywal
Było by dobrze gdyby do wymiany było tylko kółko pasowe / jeśli ze sprzęgiełkiem - ok.100,00/. Wsadzania śrubokręta w różne dziwne miejsca, a już na pewno w pracujący alternator, nie polecam. Zerwany pasek rzeczywiście często powoduje przestawienie rozrządu, mam nadzieję, że wszystko dobrze się skończy. pozdrawiam


www.rozrusznik.com.pl

zimowisko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 07, 2006 21:15
Lokalizacja: Haslington
Kontakt:

Post autor: zimowisko » pt gru 26, 2008 22:49

altera pisze:
Było by dobrze gdyby do wymiany było tylko kółko pasowe / jeśli ze sprzęgiełkiem - ok.100,00/. Wsadzania śrubokręta w różne dziwne miejsca, a już na pewno w pracujący alternator, nie polecam. Zerwany pasek rzeczywiście często powoduje przestawienie rozrządu, mam nadzieję, że wszystko dobrze się skończy. pozdrawiam
Hehe przeczytaj uwaznie mojego posta i potem odpisuj, napisalem zeby wsadzil srubokret czy cokolwiek innego w wirnik alternatora OCZYWISCIE ZE ZDJETYM PASKIEM, więc na pewno nie podczas jego pracy, nikt normalny nie wlozy srubokreta w pracujacy alternator, pozdrowionka



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob gru 27, 2008 00:06

Wiesz jak sprawdzic poprawnosc ustawinia rozrzadu?


AFN 165,5@380,8

zimowisko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 07, 2006 21:15
Lokalizacja: Haslington
Kontakt:

Post autor: zimowisko » sob gru 27, 2008 00:22

podaj numer VIN to sprawdze w pracy



altera
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 12, 2008 20:44
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: altera » ndz gru 28, 2008 21:42

Sorry zimowisko, faktycznie nie doczytałem, ale widzi się na forum tyle magicznych rad, że człowiek robi się wyrywny. Z rolką oczywiście masz rację.


www.rozrusznik.com.pl

zimowisko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 07, 2006 21:15
Lokalizacja: Haslington
Kontakt:

Post autor: zimowisko » ndz gru 28, 2008 23:33

Ok zaden problem, a te rolki to wymieniamy w wiekszosci passatow powyzej 100-120 kmil przebiegu, i to zazwyczaj jak jak juz sie oberwie, zmieli pasek i klient mowi ze jakas bateryjka mu sie swieci :) hehe



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 203 gości