problem z paskiem rozrzadu prosba o wasza rade.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
problem z paskiem rozrzadu prosba o wasza rade.
a wiec sprawa wyglada nastepujaca w moim mk4 pd po nagrzaniu silnika a okolic rozrzadu dochodzi taki dzwiek szurania wymienilem rozrzad 15000 km temu niedawno wymienilem pompe wody na nowa bo myslalem ze to ona ale niestety dalej to samo , idac dalej wymienilem kolko napinacza paska wielorowkowego i nic , dzisiaj wymienilem lozyska i kolo pasowe ze sprzeglem na alternatorze i dalej nic szuranie dalej jest. zdjolem gorna oslone od rozrzadu zagrzalem silnik do 90 i slychac to szuranie z paska, napinacz jest ok byl sprawdzany i chodzi normalnie. mam do was pytanko czy spotkaliscie sie kiedys z taka sytuacja ze pasek rozrzadu glosno chodzil po nagrzaniu , pasek to contitech, dodam ze rozrzad jest prawidlowo naciagniety. z gory dzieki za wasze rady!
a moze napinacz badz rolka jest nie ta co powinna byc, w tym silniku do ktorego nr silnika byly montowane jedne potem inne napinacze i rolki, a co z tlumikiem drgan, sprawny?
Ostatnio zmieniony śr gru 24, 2008 00:27 przez DariuszK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
Ja walczę z tym problemem juz kilka tygodni, pasek mam orginalny i resztę też, czyli wszystkie rolki rozrządu + napinacz hydrauliczny + pompe wody, a także razem z rozrządem kompletnym wymieniłem napinacz i pasek alternatora. Szuranie jest od poczatku wymiany do dziś, a przejechałem już od wymiany 3,5 tys km, wszystko wymieniane w ASO. Podejrzewam, że to szuranie to od nowego paska, który jest dośc twardy, ewentualnie dlatego, że są nowe rolki jeszcze nie ułożone wraz z paskiem. Brat ma też MK4 tylko, że AXR silnik 101 KM z przebiegiem 165 tyś., miał wymieniany rozrząd przy 89 tys. i w jego Golfie też słychać to szuranie jak się rozgrzeje silnik, z tym tylko, że dużo ciszej słychać. Więc mój wniosek, że po 10 lub 20 tyś. km to szuranie powinno ucichnąć. Opisywałem swoje przygody z tym szuraniem i reklamacjami w ASO wcześniej na forum.
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
Poprzedni pasek, który był wymieniany u mnie przy 61 tyś. w Niemczech był firmy Contitech, a wymieniany był w Niemieckim serwisie. Zmartwię Cię, bo mój ten wymieniony w Polskim ASO też jest firmy Contitech, więc nie widzę potrzeby, żebyś jeszcze raz płacił za ten sam pasek, który już masz. Po prostu orginalne części VW bazują na innych firmach, w tym przypadku to Contitech.
[ Dodano: 25 Gru 2008 22:25 ]
Dodam małe sprostowanie, ten odgłos szurania jest słyszalny także na zimnym silniku tylko, że bardzo słabo, prawie nie do usłyszenia jest, ale tak naprawdę to pasek szura już od zapalenia auta, tylko, że gdy silnik jest zimny to zagłusza to szuranie. Po rozgrzaniu silnika uwydatnia sie odgłos szurania, który nas wkurza, bo wtedy na odwrót zagłusza nam pracę silnika TDI PD.
[ Dodano: 25 Gru 2008 22:25 ]
Dodam małe sprostowanie, ten odgłos szurania jest słyszalny także na zimnym silniku tylko, że bardzo słabo, prawie nie do usłyszenia jest, ale tak naprawdę to pasek szura już od zapalenia auta, tylko, że gdy silnik jest zimny to zagłusza to szuranie. Po rozgrzaniu silnika uwydatnia sie odgłos szurania, który nas wkurza, bo wtedy na odwrót zagłusza nam pracę silnika TDI PD.
Miałem podobny problem, także pasek conti. Po nagrzaniu silnika na jałowych obrotach dochodził spod pokrywy paska odgłos wycia jakby młynka do kawy. Minimalne dodanie gazu skutkowało ciszą. Jak się okazało, rolka napinająca była napięta w złą stronę (o 180 stopni) i w dodatku za mocno. mechanik ciota wmawiał mi jeszcze że wszystko jest w porządku.
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
KOLEGO REKSIO u mnie chodzi cicho po odpaleniu jak jest zimny silnik slychac tylko klekot silnika a wmiare jak sie silnik nagrzewa szurnie jest coraz glosniejsze, mnie tez to denerwuje a najlepsze jest to ze w innych tdi pd niema tego szurania u mnie tak samo to szuranie zaglusza dzwiek silnika
Ostatnio zmieniony czw gru 25, 2008 23:43 przez golfmaniac22, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego Żubr, napisz jaki masz silnik i który rocznik auta i oczywiście przebieg. powiedz kto w takim razie Ci wykrył, że masz odwrotnie napietą rolkę, czy byłeś u innego mechanika czy może w ASO. Ja myslę, że w ASO tam gdzie wymieniałem rozrząd, by takiego numeru raczej nie zrobili jak u Ciebie kolego Żubr, ale w naszej Polsce jest różnie, po mojej przygodzie w Polskim ASO, gdybym mieszkał blisko granicy to bym jeździł na takie grubsze wymiany do Niemieckiego serwisu.
[ Dodano: 26 Gru 2008 10:37 ]
Koszty w takim serwisie czy u nas czy w Niemczech są podobne (+-) 100 zł.
[ Dodano: 26 Gru 2008 10:37 ]
Koszty w takim serwisie czy u nas czy w Niemczech są podobne (+-) 100 zł.
Auto jak w opisie, strasznie wkurzał mnie ten odłogs - wyło na tyle głośno że było słychać w kabinie. Byłem u mechanika z zapytaniem czy ma tak być, powiedział że "pasek ma się ułożyć" mimo że po wymianie przejechałem 10 tys km to dalej wyło. Wkurzyłem się, zdjąłem osłonę i głośno przeklnąłem. Rolka obrócona w dół, pasek naciągnięty tak mocno ze ledwo dał się obrócić o 45 stopni. Do tego gustowne kolorowe znaczki na kołach. 8===D mnie strzelił, kupiłem klucz i sam poprawiłem po partaczu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości