Brak i spadek mocy, mułowaty w całym zakresie - nie Notlauf

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szamil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lip 26, 2008 13:40
Lokalizacja: Kraków

Brak i spadek mocy, mułowaty w całym zakresie - nie Notlauf

Post autor: szamil » wt gru 09, 2008 10:19

Witam,

Mam następujący problem. Otóż mój MK4 (AHF, 179 tys. przebiegu) odpalony od zimnego (zapala bardzo ładnie) szybko się nagrzewa, ale jest mocno mułowaty, nawet gdy osiągnie temperaturę optymalną. Dodam, że nie ma problemów z trzymaniem temperatury (niedawno wymieniony termostat). Gdy po krótkiej lub długiej jeździe (wczoraj na przykład po przejechaniu 100 km) zostawię go, by trochę ostygł (ok. 1/2h) i znów odpalę to zmienia się diametralnie. Jakby nowe siły w niego wstąpiły, jest niesamowicie zrywny, dynamiczny, wystarczy muskanie gazu, by sprawnie wyprzedzić. Różnica odczuwalna jest w całym zakresie obrotów. Stąd mój wniosek, że nie jest to Notlauf, również dlatego, że ten temat mam już przerobiony - turbo zregenerowane przez Turbo-Tec 4 tys. temu, N75 wymieniony, wężyki także. Wyłączenie silnika, wyjęcie kluczyka i ponowne odpalenie samochodu niczego nie zmienia, a przy Notlaufie komputer się resetował...
Bardzo proszę o wszelkie sugestie w czym może być problem. Napiszcie w wolnej chwili, które grupy mam zlogować i czy statycznie czy dynamicznie.
Mój samochód ma jakby dwie odsłony, a ja znacznie bardziej lubię tę drugą - bardziej dynamiczną.
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 11:19 przez szamil, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/284299.html][img]http://images.spritmonitor.de/284299.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt gru 09, 2008 17:56

masz katalizator w tym aucie ??



szamil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lip 26, 2008 13:40
Lokalizacja: Kraków

katalizator

Post autor: szamil » śr gru 10, 2008 09:44

Tak, jest katalizator. Sądzisz, że to on jest winowajcą?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/284299.html][img]http://images.spritmonitor.de/284299.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr gru 10, 2008 11:58

dynamicznie 008 010 011



szamil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lip 26, 2008 13:40
Lokalizacja: Kraków

Post autor: szamil » śr gru 10, 2008 13:01

Dzięki damcio!

Postaram się go jak najszybciej zlogować i wrzucić rezultaty.

W międzyczasie jeśli ktoś ma jakiekolwiek pomysły/sugestie lub miał/ma coś podobnego, to wdzięczny będę za wpisy.

Dzięki


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/284299.html][img]http://images.spritmonitor.de/284299.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr gru 10, 2008 13:04

jeżeli auto jest mułowate cały czas to przeważnie oznacza to padnętą przepływkę, szczegolnie powyzej 3000 rpm

jeżeli jest mułowate i późno się zbiera to często zabetonowany katalizator

w Twoim przypadku to lekkie ostygnięcie pomaga, hmmm nikt tu nic więcej nie wywróży poki nie bedzie auto zdiagnozowane



szamil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lip 26, 2008 13:40
Lokalizacja: Kraków

Post autor: szamil » śr gru 10, 2008 13:15

Dzięki cowboy!

U mnie właśnie jest to drugie:

"Jest mułowate i późno się zbiera to często zabetonowany katalizator"

Zatem stawiam na kata, przy czym wstrzymuję się z wszelkimi działaniami do momentu zlogowania.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/284299.html][img]http://images.spritmonitor.de/284299.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » śr gru 17, 2008 20:07

Pogadaj z TomTDI i umów się z nim na diagnozę dynamiczną. Będzie dużo więcej wiadomo :-).

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

szamil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lip 26, 2008 13:40
Lokalizacja: Kraków

dzieki

Post autor: szamil » śr gru 17, 2008 21:40

Wlasnie sie skontaktowalem!

W sobotę robię logi i wrzucam na forum.

[ Dodano: 19 Gru 2008 17:40 ]
Właśnie podłączyłem Vaga. Zrobiłem niestety tylko statycznie, bo straszna chlapa na zewnątrz i ciemno, a bezpieczeństwo ponad wszystko!

Bede bardzo wdzieczny za wstępną diagnozę.

Dzięki Obrazek

[ Dodano: 21 Gru 2008 14:28 ]
Udało mi się zrobić jeszcze grupę 000 oraz TDITimming

Napiszcie proszę co sądzicie o wynikach


Obrazek


Obrazek


Obrazek

[ Dodano: 23 Gru 2008 16:56 ]
Cześć,

Zrobiłem 4,8,10.

Postaram się wkrótce jak najszybciej dorzucić grupę 11. Zlogowałem na 3cim biegu.

Wielkie dzięki za pomoc!


Obrazek

[ Dodano: 23 Gru 2008 16:56 ]
Cześć,

Zrobiłem 4,8,10.

Postaram się wkrótce jak najszybciej dorzucić grupę 11. Zlogowałem na 3cim biegu.

Wielkie dzięki za pomoc!


Obrazek


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/284299.html][img]http://images.spritmonitor.de/284299.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości